Αποκαλείς influencer την Chiara Ferragni; Τότε πως θα χαρακτήριζες την Mona Lisa; Εντυπωσιακά είναι τα ευρήματα νέας έρευνας, η οποία δημοσιεύεται στο νέο βιβλίο του δημοσιογράφου, Κώστα Λασκαράτου, ΅μουσεία INFLUENCERS΅, σύμφωνα με την οποία περισσότεροι από 6 στους 10 νέους Έλληνες αποδέχονται τον χαρακτηρισμό ΅influencer¨ για τους μουσειακούς φορείς και τα εκθέματά τους.
Συγκεκριμένα, στο ερώτημα: «Πιστεύετε πως τα μουσεία διαθέτουν κύρος και δύναμη για να γίνουν αληθινοί influencers;», το 61% των πολιτών απάντησε θετικά, αποδεχόμενο την επιδραστικότητα του θεσμού στη ζωή τους. Αρνητική απάντηση, στο ίδιο ερώτημα, έδωσε το 34% του δείγματος, ενώ ένα ποσοστό της τάξεως του 5% δεν εξέφρασε συγκεκριμένη άποψη επί του ζητήματος.
Σημαντικά είναι τα ευρήματα στα επί μέρους ερωτήματα, όπου αναζητήθηκε σε ποιους τομείς πιστεύουν οι πολίτες ότι τα μουσεία ασκούν μεγαλύτερη επιρροή στους ανθρώπους. Αναλυτικότερα, στο ερώτημα: «Σε ποια από τα παρακάτω θέματα πιστεύετε ότι μπορεί να επηρεάσει ένα μουσείο την άποψη των πολιτών;», το δείγμα της έρευνας -έχοντας τη δυνατότητα να δώσει περισσότερες από μια απαντήσεις-, υποστήριξε:
- Στον περιορισμό του ρατσισμού, σε ποσοστό 40%
- Στον περιορισμό της ξενοφοβίας, σε ποσοστό 37,1%
- Σε ζητήματα που αφορούν στην κλιματική αλλαγή, σε ποσοστό 28,7%
- Σε ζητήματα που αφορούν στην υγεία, σε ποσοστό 27,8%
- Στην κοινωνική ενσωμάτωση ευάλωτων πολιτών, σε ποσοστό 26,9%
- Στο περιορισμό του σεξισμού, σε ποσοστό 26,2%
- Ένα ποσοστό της τάξεως του 24,9%, δεν γνώριζε ή δεν θέλησε να απαντήσει
Για τις ανάγκες της έρευνας πραγματοποιήθηκαν 507 διαδικτυακές συνεντεύξεις, με πανελλαδική κάλυψη. Η συλλογή δεδομένων έγινε την περίοδο από 27 Απριλίου έως 18 Μαΐου του 2023, με τη βοήθεια της πολιτικής αναλύτριας, Μαρίας Καρακλιούμη. Η έρευνα επικεντρώθηκε στις ηλικιακές ομάδες 17-24 και 25-34 και αποτελεί μέρος του νέου βιβλίου του δημοσιογράφου και αριστούχου διδάκτορος του Παντείου, Κώστα Λασκαράτου «μουσεία INFLUENCERS». Το βιβλίο εξετάζει τη σχέση των μουσείων με τους ψηφιακούς influencers στην εποχή των «έξυπνων» τηλεφώνων, αλλά και τις επιλογές των σύγχρονων συμπεριληπτικών μουσειακών φορέων, που τους καθιστούν αληθινούς influencers. Ειδικότερα αναλύεται ο κοινωνικός αντίκτυπος των μουσείων και η επιδραστικότητά τους σε κρίσιμα ζητήματα όπως: ο ρατσισμός, ο σεξισμός και η θέση της γυναίκας, η συμπερίληψη ΑΜΕΑ, ΛΟΑΤΚΙ+, η κοινωνική ενσωμάτωση προσφύγων, αστέγων, φυλακισμένων, η υγεία, η κλιματική κρίση, η εκπαίδευση, ο τουρισμός κλπ. Ένα βιβλίο για τα μουσεία που αλλάζουν τον κόσμο μέσα από τη δική τους διαρκή αλλαγή.
Το βιβλίο, το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ι. ΣΙΔΕΡΗΣ, θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο 51ο Φεστιβάλ Βιβλίου, στο Πεδίον του Άρεως, το Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου, στις 19:00.
Περισσότερες πληροφορίες: Εκδόσεις Ι. Σιδέρης
Αποκαλείς influencer την Chiara Ferragni; Τότε πως θα χαρακτήριζες την Mona Lisa; Εντυπωσιακά είναι τα ευρήματα νέας έρευνας, η οποία δημοσιεύεται στο νέο βιβλίο του δημοσιογράφου, Κώστα Λασκαράτου, ΅μουσεία INFLUENCERS΅, σύμφωνα με την οποία περισσότεροι από 6 στους 10 νέους Έλληνες αποδέχονται τον χαρακτηρισμό ΅influencer¨ για τους μουσειακούς φορείς και τα εκθέματά τους.
Συγκεκριμένα, στο ερώτημα: «Πιστεύετε πως τα μουσεία διαθέτουν κύρος και δύναμη για να γίνουν αληθινοί influencers;», το 61% των πολιτών απάντησε θετικά, αποδεχόμενο την επιδραστικότητα του θεσμού στη ζωή τους. Αρνητική απάντηση, στο ίδιο ερώτημα, έδωσε το 34% του δείγματος, ενώ ένα ποσοστό της τάξεως του 5% δεν εξέφρασε συγκεκριμένη άποψη επί του ζητήματος.
Σημαντικά είναι τα ευρήματα στα επί μέρους ερωτήματα, όπου αναζητήθηκε σε ποιους τομείς πιστεύουν οι πολίτες ότι τα μουσεία ασκούν μεγαλύτερη επιρροή στους ανθρώπους. Αναλυτικότερα, στο ερώτημα: «Σε ποια από τα παρακάτω θέματα πιστεύετε ότι μπορεί να επηρεάσει ένα μουσείο την άποψη των πολιτών;», το δείγμα της έρευνας -έχοντας τη δυνατότητα να δώσει περισσότερες από μια απαντήσεις-, υποστήριξε:
- Στον περιορισμό του ρατσισμού, σε ποσοστό 40%
- Στον περιορισμό της ξενοφοβίας, σε ποσοστό 37,1%
- Σε ζητήματα που αφορούν στην κλιματική αλλαγή, σε ποσοστό 28,7%
- Σε ζητήματα που αφορούν στην υγεία, σε ποσοστό 27,8%
- Στην κοινωνική ενσωμάτωση ευάλωτων πολιτών, σε ποσοστό 26,9%
- Στο περιορισμό του σεξισμού, σε ποσοστό 26,2%
- Ένα ποσοστό της τάξεως του 24,9%, δεν γνώριζε ή δεν θέλησε να απαντήσει
Για τις ανάγκες της έρευνας πραγματοποιήθηκαν 507 διαδικτυακές συνεντεύξεις, με πανελλαδική κάλυψη. Η συλλογή δεδομένων έγινε την περίοδο από 27 Απριλίου έως 18 Μαΐου του 2023, με τη βοήθεια της πολιτικής αναλύτριας, Μαρίας Καρακλιούμη. Η έρευνα επικεντρώθηκε στις ηλικιακές ομάδες 17-24 και 25-34 και αποτελεί μέρος του νέου βιβλίου του δημοσιογράφου και αριστούχου διδάκτορος του Παντείου, Κώστα Λασκαράτου «μουσεία INFLUENCERS». Το βιβλίο εξετάζει τη σχέση των μουσείων με τους ψηφιακούς influencers στην εποχή των «έξυπνων» τηλεφώνων, αλλά και τις επιλογές των σύγχρονων συμπεριληπτικών μουσειακών φορέων, που τους καθιστούν αληθινούς influencers. Ειδικότερα αναλύεται ο κοινωνικός αντίκτυπος των μουσείων και η επιδραστικότητά τους σε κρίσιμα ζητήματα όπως: ο ρατσισμός, ο σεξισμός και η θέση της γυναίκας, η συμπερίληψη ΑΜΕΑ, ΛΟΑΤΚΙ+, η κοινωνική ενσωμάτωση προσφύγων, αστέγων, φυλακισμένων, η υγεία, η κλιματική κρίση, η εκπαίδευση, ο τουρισμός κλπ. Ένα βιβλίο για τα μουσεία που αλλάζουν τον κόσμο μέσα από τη δική τους διαρκή αλλαγή.
Το βιβλίο, το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ι. ΣΙΔΕΡΗΣ, θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο 51ο Φεστιβάλ Βιβλίου, στο Πεδίον του Άρεως, το Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου, στις 19:00.
Περισσότερες πληροφορίες: Εκδόσεις Ι. Σιδέρης