Το έργο απεικονίζει τη σύντροφο και μούσα του, Μαρί Τερέζ Βαλτέρ, την οποία ερωτεύτηκε κεραυνοβόλα όταν την είδε τυχαία στο Παρίσι, το 1927.
Η ελαιογραφία του πασίγνωστου Ισπανού ζωγράφου «Femme à la montre» (1932),βρίσκεται στο επίκεντρο της δημοπρασίας που διοργανώνει ο οίκος Sotheby’s στη Νέα Υόρκη, στις 8 και 9 Νοεμβρίου, με τη συλλογή της Έμιλι Φίσερ Λαντάου.
https://www.instagram.com/p/CxJGnYDMX54/?hl=el
The collection of the late New York philanthropist Emily Fisher Landau is estimated to generate over $400 million. https://t.co/qc1keoWA5N
— ARTnews (@artnews) September 13, 2023
Η ιστορία πίσω από το «Femme à la montre»
Όταν ο Πικάσο ήταν ήδη 45 ετών και εγκλωβισμένος στον δυστυχισμένο γάμο του με την μπαλαρίνα Όλγκα Χοχλόβα, ερωτεύτηκε κεραυνοβόλα την τότε 17χρονη κατάξανθη, γοητευτική στην αθωότητα της, Μαρί – Τερέζ. Την πρωτοείδε μέσα από ένα παράθυρο του πολυκαταστήματος Γκαλερί Λαφαγιέτ στο Παρίσι το 1927. Η τυχαία συνάντηση και η σχέση που ακολούθησε, αναγέννησαν τον Πικάσο, όπως είχε πει ο εγγονός του ζωγράφου, Ολιβιέ Βιντμάγιερ Πικάσο.
Ωστόσο, το 1935, λίγους μήνες μετά την γέννηση της κόρης τους, Μάγια -στην οποία ο ζωγράφος είχε μεγάλη αδυναμία- ο Πικάσο ερωτεύεται τη φωτογράφο και ζωγράφο Ντόρα Μάαρ. Οι δύο γυναίκες συναντώνται τυχαία στο στούντιο του. Ήταν η εποχή που ζωγράφιζε τη «Γκερνίκα». Το τέλος έρχεται οριστικά έναν χρόνο αργότερα.
Ο Πικάσο συνέχισε να στηρίζει οικονομικά την Μαρί – Τερέζ και το παιδί, αλλά δεν την παντρεύτηκε ποτέ. Στις 20 Οκτωβρίου 1977, τέσσερα χρόνια μετά τον θάνατο του, η Μαρί – Τερέζ αυτοκτονεί, μισόν αιώνα μετά την πρώτη τους συνάντηση.
Το «Femme à la montre» είναι ένα από τα 120 κομμάτια της συλλογής σύγχρονης τέχνης της διάσημης Έμιλι Φίσερ Λαντάου, η οποία απεβίωσε τον περασμένο Μάρτιο σε ηλικία 102 ετών.
Μεταξύ αυτών είναι ένα άτιτλο έργο του Μαρκ Ρόθκο φιλοτεχνημένο το 1958, το «Pink Tulip» (1926) της Τζόρτζια Ο’Κιφ, το «Self Portrait» του Άντι Γουόρχολ (1986) και το «Triumph Over Mastery II» (1987) του Μαρκ Τάνσεϊ. Η Λαντάου ξεκίνησε τη συλλογή της τη δεκαετία του 1960 και μέχρι το 2010, είχε δωρίσει περισσότερα από 300 έργα στο Μουσείο Whitney.
Το έργο απεικονίζει τη σύντροφο και μούσα του, Μαρί Τερέζ Βαλτέρ, την οποία ερωτεύτηκε κεραυνοβόλα όταν την είδε τυχαία στο Παρίσι, το 1927.
Η ελαιογραφία του πασίγνωστου Ισπανού ζωγράφου «Femme à la montre» (1932),βρίσκεται στο επίκεντρο της δημοπρασίας που διοργανώνει ο οίκος Sotheby’s στη Νέα Υόρκη, στις 8 και 9 Νοεμβρίου, με τη συλλογή της Έμιλι Φίσερ Λαντάου.
https://www.instagram.com/p/CxJGnYDMX54/?hl=el
The collection of the late New York philanthropist Emily Fisher Landau is estimated to generate over $400 million. https://t.co/qc1keoWA5N
— ARTnews (@artnews) September 13, 2023
Η ιστορία πίσω από το «Femme à la montre»
Όταν ο Πικάσο ήταν ήδη 45 ετών και εγκλωβισμένος στον δυστυχισμένο γάμο του με την μπαλαρίνα Όλγκα Χοχλόβα, ερωτεύτηκε κεραυνοβόλα την τότε 17χρονη κατάξανθη, γοητευτική στην αθωότητα της, Μαρί – Τερέζ. Την πρωτοείδε μέσα από ένα παράθυρο του πολυκαταστήματος Γκαλερί Λαφαγιέτ στο Παρίσι το 1927. Η τυχαία συνάντηση και η σχέση που ακολούθησε, αναγέννησαν τον Πικάσο, όπως είχε πει ο εγγονός του ζωγράφου, Ολιβιέ Βιντμάγιερ Πικάσο.
Ωστόσο, το 1935, λίγους μήνες μετά την γέννηση της κόρης τους, Μάγια -στην οποία ο ζωγράφος είχε μεγάλη αδυναμία- ο Πικάσο ερωτεύεται τη φωτογράφο και ζωγράφο Ντόρα Μάαρ. Οι δύο γυναίκες συναντώνται τυχαία στο στούντιο του. Ήταν η εποχή που ζωγράφιζε τη «Γκερνίκα». Το τέλος έρχεται οριστικά έναν χρόνο αργότερα.
Ο Πικάσο συνέχισε να στηρίζει οικονομικά την Μαρί – Τερέζ και το παιδί, αλλά δεν την παντρεύτηκε ποτέ. Στις 20 Οκτωβρίου 1977, τέσσερα χρόνια μετά τον θάνατο του, η Μαρί – Τερέζ αυτοκτονεί, μισόν αιώνα μετά την πρώτη τους συνάντηση.
Το «Femme à la montre» είναι ένα από τα 120 κομμάτια της συλλογής σύγχρονης τέχνης της διάσημης Έμιλι Φίσερ Λαντάου, η οποία απεβίωσε τον περασμένο Μάρτιο σε ηλικία 102 ετών.
Μεταξύ αυτών είναι ένα άτιτλο έργο του Μαρκ Ρόθκο φιλοτεχνημένο το 1958, το «Pink Tulip» (1926) της Τζόρτζια Ο’Κιφ, το «Self Portrait» του Άντι Γουόρχολ (1986) και το «Triumph Over Mastery II» (1987) του Μαρκ Τάνσεϊ. Η Λαντάου ξεκίνησε τη συλλογή της τη δεκαετία του 1960 και μέχρι το 2010, είχε δωρίσει περισσότερα από 300 έργα στο Μουσείο Whitney.