Η υπουργός Πολιτισμού Λ. Μενδώνη αντιδρά σθεναρά στη χθεσινή επίδειξη μόδας που πραγματοποιήθηκε στο Βρετανικό Μουσείο, εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά της για το γεγονός ότι τα αρχαία γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως απλά διακοσμητικά στοιχεία, χωρίς να υπάρχει διαλεκτική σχέση με την ελληνική αρχαιότητα.
Σε δήλωσή της, εξηγεί πως το Υπουργείο Πολιτισμού δεν αποδέχθηκε ποτέ το αίτημα του οίκου Dior το 2020 για επίδειξη μόδας στην Ακρόπολη, αλλά η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε τελικά το 2021 στο Καλλιμάρμαρο. Επισημαίνει παράλληλα ότι η άδεια που δόθηκε για φωτογράφιση μοντέλων στην Ακρόπολη ήταν παρόμοια με αυτή που είχε δοθεί στον οίκο Dior το 1951.
Η κριτική της εστιάζεται στο ότι η επίδειξη μόδας στο Βρετανικό Μουσείο έγινε χωρίς να υπάρχει διαλεκτική σχέση των ρούχων με την ελληνική αρχαιότητα. Εκφράζει τη λύπη της για το γεγονός ότι τα αρχαία γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν απλώς ως διακοσμητικά στοιχεία, υπονοώντας ότι αυτό ευτελίζει την οικουμενική τους αξία.
Τέλος, υπογραμμίζει πως δεν είναι αντίθετη στις επιδείξεις μόδας σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία, αλλά επισημαίνει τη σημασία του πώς και πού πραγματοποιούνται αυτές οι εκδηλώσεις, καλώντας σε σεβασμό προς την κληρονομιά και τις αξίες που αντιπροσωπεύουν.
Ολόκληρη η δήλωση της Λ. Μενδώνη έχει ως εξής:
«Στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης δεν έγινε ποτέ καμία επίδειξη μόδας. Όταν, το 2020, ζητήθηκε κάτι τέτοιο, από τον οίκο Dior, το αίτημα δεν έγινε δεκτό από το Υπουργείο Πολιτισμού. Μετά από συνεργασίες και διαπραγματεύσεις, η επίδειξη διοργανώθηκε, το 2021, στο Καλλιμάρμαρο.
Το Υπουργείο Πολιτισμού επέτρεψε στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης μόνο την φωτογράφιση των μοντέλων, στο πρότυπο της αντίστοιχης φωτογράφισης του ίδιου οίκου, που είχε γίνει το 1951. Σημειωτέον ότι η συλλογή του οίκου Dior ήταν εμπνευσμένη από την ελληνική αρχαιότητα, ενώ ελληνικά εργαστήρια έδωσαν πρώτες ύλες και συνεργάστηκαν με τον γαλλικό οίκο. Η φωτογράφιση έγινε, ενώ η Ακρόπολη ήταν κλειστή, με περιορισμένο αριθμό μοντέλων, χωρίς καθόλου κοινό και μόνο με την παρουσία του φυλακτικού προσωπικού και των υπεύθυνων αρχαιολόγων.
Η χθεσινή επίδειξη μόδας στο Βρετανικό Μουσείο έγινε στον περιορισμένο χώρο της Duveen Gallery, παρουσία δεκάδων καλεσμένων. Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως απλά διακοσμητικά στοιχεία, χωρίς να υπάρχει η οποιαδήποτε διαλεκτική σχέση της συλλογής με την ελληνική αρχαιότητα, χωρίς να υπάρχει καμία σχέση με τις αξίες, που τα φειδιακά έργα εκπέμπουν και συμβολίζουν. Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως σκηνικό, γεγονός που ευτελίζει την οικουμενική τους αξία, την οποία προβάλει το Βρετανικό Μουσείο υιοθετώντας για τον εαυτό του τον χαρακτηρισμό του οικουμενικού μουσείου. Να θυμίσουμε ότι υπάρχουν περιπτώσεις που τα Γλυπτά στη Duveen Gallery υπέστησαν φθορές, εξ αιτίας συνωστισμού και απροσεξίας των επισκεπτών.
Όπως έχω υποστηρίξει πολλές φορές, δεν είμαστε αρνητικοί στη διοργάνωση ντεφιλέ σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία. Η μόδα περιλαμβάνεται στη σύγχρονη πολιτιστική και δημιουργική βιομηχανία και μπορεί να συνάδει με τους χώρους αυτούς. Όμως, μείζονα σημασία έχει πού και πώς γίνονται οι εκδηλώσεις αυτές. Στο Βρετανικό Μουσείο τα αριστουργήματα του Φειδία αποτέλεσαν ντεκόρ για το ντεφιλέ. Με τον τρόπο αυτό ευτελίζονται και υποτιμούνται».