Δράση, αστυνομική πλοκή, δυνατές ερμηνείες, ευφάνταστη σκηνοθεσία και ένα επίκαιρο ζήτημα όσο ποτέ, αυτό των γυναικοκτονιών, συνθέτουν το κάδρο της άκρως επιτυχημένης παράστασης με την υπογραφή του Γιώργου Χριστοδούλου.
Την επιτυχημένη πορεία των παραστάσεων συνεχίζει σε δεύτερο κύκλο η θεατρική παράσταση “Ο ΣΥΝΕΡΓΟΣ” στο θέατρο Επί Κολωνώ αποσπώντας κριτικές από θεατές και κριτικούς. Διανύοντας την εποχή της μάστιγας των επανειλημμένων γυναικοκτονιών , η αξιέπαινη αυτή θεατρική παράσταση αντικατοπτρίζει με ρεαλισμό και ωμότητα το ψυχογράφημα της σύγχρονης κοινωνίας απέναντι στο θλιβερό αυτό φαινόμενο. Ο Γιώργος Χριστοδούλου στην πρώτη του συγγραφική και σκηνοθετική απόπειρα η οποία απολαμβάνει τον δεύτερο κύκλο επιτυχημένων παραστάσεων, καταπιάνεται με ευαισθησία, δυναμισμό και ενσυναίσθηση με το ζήτημα της γυναικοκτονίας και της συγκάλυψή της σε μία μικρή κοινωνία, μεταδίδοντας στο κοινό το μήνυμα πως δεν πρέπει να μένουμε παθητικά αμέτοχοι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας και πως η αλήθεια αργά ή γρήγορα θα βγει στο φως.
Η πλοκή της ιστορίας εκτυλίσσεται σε μία επαρχιακή πόλη, με πρωταγωνιστές ένα νεαρό ζευγάρι τον Αποστόλη (Χρήστο Κοντογεώργη) και την Τασούλα (Μαρία Προϊστάκη) οι οποίοι ζουν την καθημερινότητά τους μέχρι που ο ξάδερφος του Αποστόλη, ο Θάνος (Γιώργος Τριανταφυλλίδης) του ανακοινώνει ότι σκότωσε πάνω σε μία κρίση ζήλιας τη σύντροφό του Βίκη. Μετά την εξομολόγηση του ειδεχθούς εγκλήματος, ο Αποστόλης καθίσταται συνεργός στο έγκλημα, βοηθώντας τον δράστη στην απόκρυψη του πτώματος, ενώ τελευταία μαθαίνει την αλήθεια και η Τασούλα η οποία αναγκάζεται να σιωπήσει με αποτέλεσμα να καταστεί συνένοχη στο έγκλημα και να διαταραχθούν τα θεμέλια του γάμου της. Την ίδια στιγμή η μητέρα της δολοφονημένης γυναίκας (Φανή Παναγιωτίδου) την αναζητά απεγνωσμένα ζητώντας βοήθεια από την Τασούλα. Τραγικοί ήρωες, μυστικά, ενοχές και ψέματα με φόντο το ενδιαφέρον των μέσων μαζικής ενημέρωσης και τις έρευνες της Αστυνομίας συνθέτουν το σκηνικό της ιστορίας.
Το έργο αποτελεί μία σύγχρονη τραγωδία, με τους ήρωές του να πάσχουν εσωτερικά και εξωτερικά διερχόμενοι όλα τα στάδια: ύβρις, άτις, νέμεσις, τίσης και τελευταία η κάθαρσις αποτυπώνονται σκηνικά με μία κατάθεση ψυχής από όλους τους συντελεστές μπροστά και πίσω από τη σκηνή. Η δραματουργική σκιαγράφηση των ηρώων χάρη στην αιχμηρή πένα του ταλαντούχου Γιώργου Χριστοδούλου έρχεται να αποτυπώσει το μέγεθος του προβλήματος που αντιμετωπίζει η κοινωνία μας. Συγχρόνως, η αριστοτεχνική του σκηνοθεσία καθιστά τον θεατή συνένοχο στη σιωπή του εγκλήματος, ενώ χάρη στις εξαιρετικές υποκριτικές ερμηνείες των τεσσάρων ηθοποιών ο θεατής βιώνει πολύπλευρα όλα τα συναισθήματα.
Αναλύοντας ενδελεχώς την ευρηματική και πολυδιάστατη σκηνοθεσία, αξίζει να αναφερθεί πως αξιοποιείται όλος ο χώρος του θεάτρου. Ενώ κυρίαρχο είναι το λευκό σκηνικό της κατοικίας του πρωταγωνιστικού ζεύγους το οποίο πρόκειται να βαφεί κόκκινο κατά την κορύφωση που επιφέρει η αποκάλυψη και η συγκάλυψη του εγκλήματος, και να καλυφθεί στη συνέχεια από χώμα, όπως το χώμα που πρόκειται να σκεπάσει το πτώμα της νεαρής δολοφονημένης γυναίκας, δημιουργούνται παράλληλα πλήθος σκηνών όπως η σκηνή της εξομολόγησης στον εξωτερικό χώρο του δάσους, η απόκρυψη του πτώματος και η σκηνή του επιτάφιου θρήνου της Μεγάλης Παρασκευής. Στο πλαίσιο αυτό, κομβικός καθίσταται ο ρόλος των μέσων μαζικής ενημέρωσης, δεν υπάρχει video wall, όπως είθισται στα περισσότερα θέατρα, αλλά οικιακές συσκευές τηλεόρασης οι οποίες εξυπηρετούν διπλό ρόλο, αφενός μεν αρχικά προβάλλονται αναδρομές που εξυπηρετούν την οικονομία του έργου, αφετέρου δε μεταδίδουν το παλμό των μέσων μαζικής ενημέρωσης σε υποθέσεις εξιχνίασης εγκλημάτων.
Στην παράσταση ξεχωρίζει διακριτικά η παρουσία του ήχου και της μουσικής του Γιάννη Λατουσάκη η οποία σε μεταφέρει στο κατάλληλο κλίμα της εκάστοτε σκηνής. Χαρακτηριστικές αναφέρεται ο ήχος των τζιτζικιών τα οποία καθίστανται «συνεργοί» στο έγκλημα κατά την εξομολόγηση του δράστη, όσο και οι ψαλμωδίες του επιταφίου θρήνου που περιβάλλουν το σκηνικό της Μεγάλης Παρασκευής.
Αξίζει να σημειωθεί πως η παράσταση τιμήθηκε με το 1ο βραβείο σκηνοθεσίας και το 2ο καλύτερου νεοελληνικού έργου στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού All4fun 2023.
Με μία συνολική αποτίμηση, πρόκειται αντικειμενικά για ένα άρτιο και αριστουργηματικό αποτέλεσμα, το οποίο κανείς δεν πρέπει να χάσει. Μία σωστά φροντισμένη δουλειά με υψηλό δείκτη επαγγελματισμού από όλους τους συντελεστές στην οποία αξίζει η καλύτερη πορεία. Και τα λόγια αυτά σας τα γράφει ένας άνθρωπος που παρακολουθεί τρεις θεατρικές παραστάσεις την εβδομάδα. Το συμπέρασμα λοιπόν είναι ΣΠΕΥΣΑΤΕ όσο ακόμη προλαβαίνετε!
Πληροφορίες για εισιτήρια: Τηλ.: 210513 8067, www.epikolono.gr