Έξι δεκαετίες μετά την κυκλοφορία της πρώτης Barbie, η Mattel λανσάρει την πρώτη τυφλή κούκλα, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για την εκπροσώπηση και την ενσωμάτωση.
Η αμερικανική εταιρεία παιχνιδιών ανακοίνωσε ότι η νέα Barbie, που είναι ήδη διαθέσιμη στο διαδίκτυο και στα καταστήματα, δημιουργήθηκε για να προσφέρει στα παιδιά που είναι τυφλά ή έχουν προβλήματα όρασης τη δυνατότητα να νιώσουν ότι ανήκουν στην κοινωνία.
«Αναγνωρίζουμε ότι η Barbie είναι πολλά περισσότερα από μια απλή κούκλα. Αντιπροσωπεύει την αυτοέκφραση και μπορεί να δημιουργήσει την αίσθηση του ανήκειν», δήλωσε η ανώτερη αντιπρόεδρος Κρίστα Μπέργκερ (Krista Berger).
Η Mattel συνεργάστηκε με το Αμερικανικό Ίδρυμα για τους Τυφλούς για να διασφαλίσει ότι η νέα κούκλα αποτυπώνει με ακρίβεια τις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά των ατόμων με τύφλωση και χαμηλή όραση. Από τα μάτια της κούκλας και τα ρούχα της, μέχρι και τη συσκευασία με γραφή Μπράιγ, κάθε λεπτομέρεια έχει μελετηθεί προσεκτικά.
Η κούκλα κρατά ένα λευκό και κόκκινο μπαστούνι με ένα ζαχαρωτό στην κορυφή του, ενώ τα μάτια της κοιτούν πάνω και προς τα έξω, αποτυπώνοντας την χαρακτηριστική ματιά ενός τυφλού ατόμου. Φοράει επίσης γυαλιά ηλίου στο κεφάλι της και, σε αντίθεση με άλλα μοντέλα, έχει λυγισμένους αγκώνες για να μπορεί να χρησιμοποιεί άνετα το μπαστούνι της.
Η Λούσι Έντουαρντς (Lucy Edwards), ακτιβίστρια για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και παρουσιάστρια, η οποία είναι τυφλή και εμφανίζεται στην καμπάνια με τη νέα Barbie, δήλωσε ότι η κυκλοφορία της κούκλας σημαίνει «τα πάντα για εκείνη». «Ως έφηβη, ένιωθα απομονωμένη χάνοντας την όρασή μου και μη βλέποντας πρότυπα σαν εμένα. Ντρεπόμουν για το μπαστούνι μου, αλλά γνωρίζοντας ότι η Barbie είχε μπαστούνι θα με έκανε να νιώσω τόσο διαφορετικά για το δικό μου και θα με βοηθούσε να νιώσω λιγότερο μόνη στο ταξίδι μου να αποδεχτώ και να αγκαλιάσω την τύφλωσή μου», δήλωσε συγκινημένη.
Σύμφωνα με τον Guardian, η εταιρία λανσάρει επίσης την πρώτη μαύρη Barbie με σύνδρομο Down, επεκτείνοντας την περσινή σειρά που περιλάμβανε μια λευκή κούκλα με το ίδιο σύνδρομο.
Η νέα αυτή πρωτοβουλία της Mattel αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την ενσωμάτωση και την εκπροσώπηση όλων των παιδιών, προσφέροντας τους τη δυνατότητα να δουν τους εαυτούς τους στις κούκλες με τις οποίες παίζουν και να νιώσουν ότι ανήκουν.