Ο καλλιτεχνικός διευθυντής των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, Τομά Ζολί, υπερασπίστηκε την παράσταση της Τελετής Έναρξης, τονίζοντας ότι στόχος του ήταν να προωθήσει τη συμπερίληψη και την ποικιλομορφία, παρά τις αντιδράσεις και τις κατηγορίες για προσβολή και ανατρεπτικότητα.
Σε απάντηση των αρνητικών σχολίων που προκάλεσαν ορισμένες στιγμές της Τελετής Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του προγράμματος, Τομά Ζολί, τοποθετήθηκε μέσω συνέντευξης Τύπου.
Ο 42χρονος σκηνοθέτης απάντησε στις κατηγορίες για χλευασμό του Χριστιανισμού και για τη συμμετοχή drag queens στο τετράωρο σόου, υπογραμμίζοντας πως δεν είχε πρόθεση να προσβάλλει κανέναν. «Αυτό που ήθελα ήταν να πω ότι είμαστε ένα τεράστιο “εμείς”», ανέφερε, προσθέτοντας: «Στη Γαλλία έχουμε το δικαίωμα να αγαπάμε ο ένας τον άλλον όπως θέλουμε, με όποιον θέλουμε, και το δικαίωμα να πιστεύουμε ή να μην πιστεύουμε. Στη Γαλλία, έχουμε πολλά δικαιώματα».
Ο Ζολί υπερασπίστηκε την παράστασή του, τονίζοντας πως η πρόθεσή του δεν ήταν να είναι ανατρεπτικός, να κοροϊδέψει ή να σοκάρει, αλλά να αποτυπώσει τη Γαλλία σε όλη της την ποικιλομορφία. Επεσήμανε πως το θέαμα, το οποίο προετοίμαζε με τους συνεργάτες του για περίπου δύο χρόνια, προώθησε «τις δημοκρατικές ιδέες της συμπερίληψης, της καλοσύνης, της γενναιοδωρίας και της αλληλεγγύης». «Ήθελα να στείλω ένα μήνυμα αγάπης και ένταξης, όχι να διχάσω. Την εχθρότητα και το μίσος τα γνωρίζω από την παιδική μου ηλικία, γιατί ήμουν θύμα παρενόχλησης. Πάντα ήθελα να καταπολεμήσω αυτήν την εχθρότητα μέσω του θεάτρου, που τιμά τη μοναδικότητα του καθενός», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο σκηνοθέτης αναφέρθηκε επίσης στον Ρωμαίο φιλόσοφο και θεατρικό συγγραφέα Σενέκα, με αφορμή τη βροχή που έπεσε στο Παρίσι κατά τη διάρκεια της τελετής: «Η ζωή δεν είναι να περιμένεις να περάσουν οι καταιγίδες, αλλά να μάθεις να χορεύεις στη βροχή. Αυτό είδα χθες, ανθρώπους να χορεύουν», δήλωσε, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την εκπλήρωση του καθήκοντος, παρά τις τεχνικές δυσκολίες λόγω της βροχής, που ανάγκασαν την ακύρωση σκηνών χορού και μουσικής στις ταράτσες του Παρισιού. «Όλοι ήταν μέσα στη βροχή. Ήμασταν μαζί για αυτή την κοινή πανανθρώπινη σκηνή, στην οποία ο καθένας μπορούσε να αναγνωρίσει και να βρει τον εαυτό του, και να πει: ναι, είμαστε όλοι διαφορετικοί, αλλά είμαστε όλοι μαζί. Αυτή ήταν πραγματικά η ιδέα αυτής της τελετής».
Αναφερόμενος σε συγκεκριμένες καλλιτεχνικές επιλογές, τις οποίες παρακολούθησαν από κοντά 300.000 θεατές κατά μήκος της διαδρομής έξι χιλιομέτρων του Σηκουάνα, ο Ζολί εξήγησε πως επέλεξε τη Σελίν Ντιόν για να ερμηνεύσει το «Hymne à l’amour» της Εντίθ Πιάφ, καθώς ήθελε να στείλει ένα «μήνυμα αγάπης», μια «γέφυρα μεταξύ των ηπείρων μας», παρά τις ανησυχίες για την υγεία της Καναδής τραγουδίστριας.
Για την Αγιά Νακαμουρά, η οποία εμφανίστηκε να χορεύει με την Προεδρική Φρουρά μπροστά από το Institut de France, είπε πως ήταν μια επιλογή που έγινε με σκοπό την προώθηση της «ζωντάνιας της Γαλλίας και της γλώσσας της».
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, Τομά Ζολί, υπερασπίστηκε την παράσταση της Τελετής Έναρξης, τονίζοντας ότι στόχος του ήταν να προωθήσει τη συμπερίληψη και την ποικιλομορφία, παρά τις αντιδράσεις και τις κατηγορίες για προσβολή και ανατρεπτικότητα.
Σε απάντηση των αρνητικών σχολίων που προκάλεσαν ορισμένες στιγμές της Τελετής Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του προγράμματος, Τομά Ζολί, τοποθετήθηκε μέσω συνέντευξης Τύπου.
Ο 42χρονος σκηνοθέτης απάντησε στις κατηγορίες για χλευασμό του Χριστιανισμού και για τη συμμετοχή drag queens στο τετράωρο σόου, υπογραμμίζοντας πως δεν είχε πρόθεση να προσβάλλει κανέναν. «Αυτό που ήθελα ήταν να πω ότι είμαστε ένα τεράστιο “εμείς”», ανέφερε, προσθέτοντας: «Στη Γαλλία έχουμε το δικαίωμα να αγαπάμε ο ένας τον άλλον όπως θέλουμε, με όποιον θέλουμε, και το δικαίωμα να πιστεύουμε ή να μην πιστεύουμε. Στη Γαλλία, έχουμε πολλά δικαιώματα».
Ο Ζολί υπερασπίστηκε την παράστασή του, τονίζοντας πως η πρόθεσή του δεν ήταν να είναι ανατρεπτικός, να κοροϊδέψει ή να σοκάρει, αλλά να αποτυπώσει τη Γαλλία σε όλη της την ποικιλομορφία. Επεσήμανε πως το θέαμα, το οποίο προετοίμαζε με τους συνεργάτες του για περίπου δύο χρόνια, προώθησε «τις δημοκρατικές ιδέες της συμπερίληψης, της καλοσύνης, της γενναιοδωρίας και της αλληλεγγύης». «Ήθελα να στείλω ένα μήνυμα αγάπης και ένταξης, όχι να διχάσω. Την εχθρότητα και το μίσος τα γνωρίζω από την παιδική μου ηλικία, γιατί ήμουν θύμα παρενόχλησης. Πάντα ήθελα να καταπολεμήσω αυτήν την εχθρότητα μέσω του θεάτρου, που τιμά τη μοναδικότητα του καθενός», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο σκηνοθέτης αναφέρθηκε επίσης στον Ρωμαίο φιλόσοφο και θεατρικό συγγραφέα Σενέκα, με αφορμή τη βροχή που έπεσε στο Παρίσι κατά τη διάρκεια της τελετής: «Η ζωή δεν είναι να περιμένεις να περάσουν οι καταιγίδες, αλλά να μάθεις να χορεύεις στη βροχή. Αυτό είδα χθες, ανθρώπους να χορεύουν», δήλωσε, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την εκπλήρωση του καθήκοντος, παρά τις τεχνικές δυσκολίες λόγω της βροχής, που ανάγκασαν την ακύρωση σκηνών χορού και μουσικής στις ταράτσες του Παρισιού. «Όλοι ήταν μέσα στη βροχή. Ήμασταν μαζί για αυτή την κοινή πανανθρώπινη σκηνή, στην οποία ο καθένας μπορούσε να αναγνωρίσει και να βρει τον εαυτό του, και να πει: ναι, είμαστε όλοι διαφορετικοί, αλλά είμαστε όλοι μαζί. Αυτή ήταν πραγματικά η ιδέα αυτής της τελετής».
Αναφερόμενος σε συγκεκριμένες καλλιτεχνικές επιλογές, τις οποίες παρακολούθησαν από κοντά 300.000 θεατές κατά μήκος της διαδρομής έξι χιλιομέτρων του Σηκουάνα, ο Ζολί εξήγησε πως επέλεξε τη Σελίν Ντιόν για να ερμηνεύσει το «Hymne à l’amour» της Εντίθ Πιάφ, καθώς ήθελε να στείλει ένα «μήνυμα αγάπης», μια «γέφυρα μεταξύ των ηπείρων μας», παρά τις ανησυχίες για την υγεία της Καναδής τραγουδίστριας.
Για την Αγιά Νακαμουρά, η οποία εμφανίστηκε να χορεύει με την Προεδρική Φρουρά μπροστά από το Institut de France, είπε πως ήταν μια επιλογή που έγινε με σκοπό την προώθηση της «ζωντάνιας της Γαλλίας και της γλώσσας της».