Το εμβληματικό έργο του Άρθουρ Μίλλερ έκανε πρεμιέρα στο θέατρο Αλκυονίς και καταχειροκροτήθηκε από το κοινό, κερδίζοντας τις εντυπώσεις.
Η πρεμιέρα για την παράσταση «Ήταν όλοι τους παιδιά μου» του Αμερικανού συγγραφέα Άρθρου Μίλλερ πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024 στο θέατρο Αλκυονίς σε παραγωγή των Θεατρικών Επιχειρήσεων Τάγαρη. Ο σκηνοθέτης, Γιώργος Νανούρης, συνεχίζει να εμπνέεται από τα έργα του Αμερικανού συγγραφέα, και μετά τις επιτυχημένες του σκηνοθεσίες τα τελευταία συνεχή έτη, στα έργα «Ψηλά από τη Γέφυρα» και «Ο θάνατος του Εμποράκου» καταπιάνεται επιτυχώς με το διάσημο και απαιτητικό έργο του Μίλλερ «Ήταν όλοι τους παιδιά μου». Η παράσταση αποτελείται από έναν εξαιρετικό θίασο που χαρίζει εξαιρετικές ερμηνείες υψηλού επιπέδου. Πρωταγωνιστές είναι οι: Γιώργος Γάλλος (Τζό Κέλλερ), Άννα Μάσχα (Κέιτ Κέλλερ), Κωνσταντίνος Μπιμπής (Κρίς Κέλλερ), Λίλα Μπακλέση (Άννυ), Άννα Λουϊζίδη (Λύντια) και Δημήτρης Σέρφας (Τζώρτζ).
Πρόκειται για ένα έργο με βαθιές κοινωνικές και ηθικές προεκτάσεις κατάλληλο να μεταλαμπαδεύσει στους θεατές σπουδαία μηνύματα. Γραμμένο το 1946 ως η τελευταία απόπειρα του Μίλερ για τη συγγραφή εμπορικά επιτυχημένου θεατρικού έργου, παρουσίαζε τον αντίκτυπο της ανάμειξης των ΗΠΑ κατά τον Β’Παγκόσμιο Πόλεμο σε μία τυπική αμερικανική οικογένεια με επίκεντρο τις κοινωνικές ευθύνες ενός βιομηχάνου που είχε κερδοσκοπήσει πουλώντας ελαττωματικά ανταλλακτικά αεροσκαφών στην αμερικανική πολεμική αεροπορία. Ο Άρθουρ Μίλλερ έγινε ευρέως δημοφιλής με το έργο αυτό, ενώ κέρδισε και το Βραβείο Δράματος των Κριτικών Νέας Υόρκης καθώς και το βραβείο Ντόναντσον.
Όπως τα περισσότερα έργα του Άρθουρ Μίλλερ, έτσι και το «Ήταν όλοι τους παιδιά μου» είναι βασισμένο σε αληθινή ιστορία. Η υπόθεση εκτυλίσσεται γύρω από την οικογένεια του επιτυχημένου εργοστασιάρχη Τζο Κέλλερ, ο οποίος αρχικά φαίνεται να έχει επιτύχει το «Αμερικανικό όνειρο», αλλά αποκαλύπτεται πως είχε κερδοσκοπήσει ανήθικα. Το έργο είναι γεμάτο από θέματα όπως απληστία, διαφθορά και το κέρδος σε βάρος της ανθρώπινης ζωής. Το έργο αυτό είναι πιο επίκαιρο από ποτέ, εγείροντας ερωτήματα για την κοινωνική πραγματικότητα και την ηθική ευθύνη.
Όλα αυτά τα θέματα καταφέρνει με μαεστρία να αποτυπώσει σκηνοθετικά ο Γιώργος Νανούρης στη σκηνή του θεάτρου Αλκυονίς. Με μία λιτή σκηνοθεσία και με διακριτικές αλλά εντυπωσιακές σκηνοθετικές πινελιές – όπως η ραγισμένη γλάστρα και το σπασμένο κλαδί από το δέντρο, καθώς και η βροχή στο τέλος ως συμβολισμός της κάθαρσης – ο σκηνοθέτης δίνει προβάδισμα στις ποιοτικές ερμηνείες των εξαίρετων ηθοποιών.
Γιώργος Γάλλος ως Τζο Κέλλερ, Άννα Μάσχα ως Κέιτ Κέλλερ και Κωνσταντίνος Μπιμπής ως Κρίς Κέλλερ διακρίνονται για την υψηλή επαγγελματική τους απόδοση. Ο Γιώργος Γάλλος ξεχωρίζει με τη δυναμική του παρουσία, ενώ η Άννα Μάσχα συγκινεί με την ερμηνεία της ως μητέρα που θρηνεί τον χαμό του γιου της. Ο Κωνσταντίνος Μπιμπής εκπλήσσει με την έντονη δραματικότητα του ρόλου του, δημιουργώντας μία δυνατή στιγμή στο βιογραφικό του.
Αξίζει επίσης να αναφερθεί η συνεισφορά της Μαίρης Τσαγκάρη στα σκηνικά, της Ντένης Βαχλιώτη στα κοστούμια και η επιμέλεια του Γιώργου Νανούρη στους φωτισμούς και στη μουσική.
Η παράσταση αυτή αποτελεί ένα αριστούργημα για το ελληνικό θέατρο και προτείνεται ανεπιφύλακτα για όλους, ακόμη και για όσους δεν επισκέπτονται συχνά το θέατρο, καθώς το θέμα της είναι σύγχρονο, διαχρονικό και επίκαιρο.
Για εισιτήρια και το πρόγραμμα της παράστασης, επισκεφτείτε τον σύνδεσμο: