Tο αριστούργημα της Αγκάθα Κρίστι ανεβαίνει φέτος για δεύτερο χρόνο στο θέατρο ΧΟΡΝ και καθηλώνει το κοινό με την αστυνομική πλοκή και το ανατρεπτικό του φινάλε.
Το πιο συναρπαστικό δικαστικό θρίλερ όλων των εποχών, το διάσημο έργο «Μάρτυρας Κατηγορίας», γραμμένο το 1993 από τη βετεράνο των αστυνομικών υποθέσεων Αγκάθα Κρίστι, παρουσιάζεται για δεύτερο χρόνο στο θέατρο ΧΟΡΝ στο κέντρο της Αθήνας, στην οδό Αμερικής 10 στο Κολωνάκι, σε σκηνοθεσία του Νικορέστη Χανιωτάκη και υπόσχεται να κρατήσει το ενδιαφέρον του κοινού αμείωτο από την αρχή μέχρι το αποκαλυπτικό του φινάλε. Στην παράσταση πρωταγωνιστούν ο Κώστας Κόκλας, ο Θανάσης Κουρλαμπάς, ο Όμηρος Πουλάκης, η Ευγενία Δημητροπούλου, η Νίκη Παλικαράρη, η Μελίνα Βαμβακά, ο Γιάννης Δρακόπουλος, ο Χάρης Γρηγορόπουλος και η Βαρβάρα Μακράκη.
Η παράσταση από το πρώτο της λεπτό κρατάει τον θεατή και τον καθιστά συμμέτοχο της πλοκής αναζητώντας την άκρη του νήματος ώστε να δοθεί η λύση στο μυστήριο. Κεντρική υπόθεση του έργου είναι η περιπέτεια του Λέοναρντ Βόουλ, ο οποίος ξαφνικά βρίσκεται κατηγορούμενος για τον φόνο μίας πλούσιας ηλικιωμένης χήρας. Όλες οι ενδείξεις συνηγορούν ότι αυτός είναι ο δολοφόνος. Ο δαιμόνιος ποινικολόγος Ουίλφρεντ Ρόμπαρτς αναλαμβάνει την υπεράσπισή του, δεν είναι όμως τόσο σίγουρος για την ενοχή του. Σύντομα ξεκινάει η διαδικασία της δίκης όπου ο κατηγορούμενος θα δώσει το δικό του αγώνα να μην καταδικαστεί. Οι μαρτυρίες είναι συντριπτικά εναντίον του και η ετυμηγορία των ενόρκων φαίνεται μονόδρομος. Μόνη μάρτυρας για την υπεράσπισή του είναι η αινιγματική και φινετσάτη σύζυγός του, που κρατάει την άκρη του νήματος και τη λύση του γρίφου.
Πρόκειται για ένα έργο με αστυνομική πλοκή και αρκετή δράση, που παρά τον δραματικό χαρακτήρα των ηρώων και τον αγώνα που δίνουν επί σκηνής, ο κάθε χαρακτήρας καταφέρνει να εκφράζεται με αρκετή δόση εκλεπτυσμένου χιούμορ, γεγονός που καθιστά το έργο πιο προσιτό και ευχάριστο στο κοινό.
Είκοσι χρόνια μετά την πρώτη γραφή του έργου ζητήθηκε από την Αγκάθα Κρίστι να προχωρήσει στη διασκευή του εμπλουτίζοντάς το με μία δίκη. Η απάντηση της ίδιας ήταν η εξής: «δεν έχω ιδέα από νομικές διαδικασίες, θα γίνω ρεζίλι». Το αποτέλεσμα εν τέλει ευτυχώς διέψευσε τις αμφιβολίες της και τον Οκτώβριο του 1953 το έργο ανέβηκε στο Winter Garden του Λονδίνου ολοκληρωμένο, κατόπιν της τελευταίας του διασκευής, όπου και βραβεύτηκε ως το καλύτερο για την χρονιά 1954-1955 και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο Broadway. Λίγο αργότερα ακολούθησε η μεταφορά του στον κινηματογράφο, όπου και απέσπασε 6 βραβεία Όσκαρ με σκηνοθέτη τον Μπίλι Ουάιλντερ και πρωταγωνιστές τους Μαρλέν Ντίτριχ, Τσάρλς Λότον, και Τάιρον Πάουερ.
Ο επιτυχημένος χαρακτήρας της θεατρικής παράστασης οφείλεται όχι μόνο στη χαρισματική πένα της Αγκάθα Κρίστι, αλλά τόσο στην εξαιρετική σκηνοθεσία του Νικορέστη Χανιωτάκη, όσο και στους εκπληκτικούς ηθοποιούς που ενσαρκώνουν και αποδίδουν τέλεια τους ρόλους τους.
Τα σκηνικά σε επιμέλεια της Αγγελίνας Παπαχατζάκη εναλλάσσονται διακριτικά στις τρεις σκηνές όπου διαδραματίζεται το έργο και εντυπωσιάζουν το κοινό. Δίνεται μάλιστα η δυνατότητα σε 12 θεατές να καταλάβουν θέσεις επί της σκηνής σε όλη τη διάρκεια της παράστασης, ενσαρκώνοντας τους ενόρκους και να αποφανθούν κατά συνείδηση στο τέλος της δίκης για την ενοχή ή την αθωότητα του κατηγορουμένου. Ένας μάλιστα εκ των ενόρκων εκφωνεί και τον όρκο τους.
Οι φωτισμοί της Μελίνας Μάσχα τηρούν το μέτρο και δημιουργούν μία μυστηριώδη ατμόσφαιρα κατάλληλη για να εξελιχθεί η αστυνομική πλοκή της υπόθεσης. Παράλληλα, τα κοστούμια της Ιωάννας Καλαβρού ταιριάζουν απόλυτα στον κάθε ρόλο και αντιστοιχούν πλήρως με τον χαρακτήρα τους και το οικονομικό τους υπόβαθρο.
Η υποβλητική ατμόσφαιρα της παράστασης ολοκληρώνεται με την πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλου και η παράσταση εν συνόλω θυμίζει ασπρόμαυρη ταινία της εποχής του ’60.
Κρίνοντας ερμηνευτικά τους ηθοποιούς της παράστασης, ξεχωρίζει η Ευγενία Δημητροπούλου, η οποία με ξένη προφορά ερμηνεύει τον ρόλο της ενώ την βλέπουμε και σε έναν ακόμη ρόλο έκπληξη(!).
Αξιέπαινη είναι η Νίκη Παλλικαράκη, την οποία βλέπουμε σε διπλό ρόλο, αυτόν της γραμματέως και εκείνον της Δικαστή, και χρωματίζει με διακριτική κωμικότητα την σκηνή.
Από τους άντρες ηθοποιούς αξιοπρεπείς είναι οι ερμηνείες των Κώστα Κόκλα και Θανάση Κουρλαμπά στους ρόλους των Δικηγόρων-Ποινικολόγων που προσπαθούν να επιλύσουν το μυστήριο, ενώ ο Όμηρος Πουλάκης χαρίζει μία εξαιρετική ερμηνεία στο ρόλο του κατηγορούμενου και καταφέρνει να πείσει τους θεατές για την αθωότητά του.
Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως την παράσταση κλέβει η κυρία Μελίνα Βαμβακά με τον ρόλο της οικονόμου της δολοφονημένης χήρας, η οποία κερδίζει το χειροκρότημα του κοινού και είναι απολαυστική.
Εν κατακλείδι, αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές! Mε πρώτη ύλη ένα πολύ δυνατό έργο, δεν επαναπαύθηκαν αλλά δούλεψαν σκληρά όλοι τους για να χαρίσουν ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα με σεβασμό στους θεατές.
Πρόκειται για μία πολλά υποσχόμενη παράσταση μυστηρίου υψηλών προδιαγραφών που αξίζει να δει ο καθένας από εσάς. Κρατείστε μυστικό για εσάς το τέλος και μην το αποκαλύψετε, ώστε να έχουν όλοι την ίδια γλυκιά αγωνία μέχρι το τέλος της παράστασης!
Για εισιτήρια και για το πρόγραμμα της παράστασης επισκεφτείτε τον ακόλουθο σύνδεσμο:
Μάρτυρας Κατηγορίας – Θέατρο ΧΟΡΝ
Tο αριστούργημα της Αγκάθα Κρίστι ανεβαίνει φέτος για δεύτερο χρόνο στο θέατρο ΧΟΡΝ και καθηλώνει το κοινό με την αστυνομική πλοκή και το ανατρεπτικό του φινάλε.
Το πιο συναρπαστικό δικαστικό θρίλερ όλων των εποχών, το διάσημο έργο «Μάρτυρας Κατηγορίας», γραμμένο το 1993 από τη βετεράνο των αστυνομικών υποθέσεων Αγκάθα Κρίστι, παρουσιάζεται για δεύτερο χρόνο στο θέατρο ΧΟΡΝ στο κέντρο της Αθήνας, στην οδό Αμερικής 10 στο Κολωνάκι, σε σκηνοθεσία του Νικορέστη Χανιωτάκη και υπόσχεται να κρατήσει το ενδιαφέρον του κοινού αμείωτο από την αρχή μέχρι το αποκαλυπτικό του φινάλε. Στην παράσταση πρωταγωνιστούν ο Κώστας Κόκλας, ο Θανάσης Κουρλαμπάς, ο Όμηρος Πουλάκης, η Ευγενία Δημητροπούλου, η Νίκη Παλικαράρη, η Μελίνα Βαμβακά, ο Γιάννης Δρακόπουλος, ο Χάρης Γρηγορόπουλος και η Βαρβάρα Μακράκη.
Η παράσταση από το πρώτο της λεπτό κρατάει τον θεατή και τον καθιστά συμμέτοχο της πλοκής αναζητώντας την άκρη του νήματος ώστε να δοθεί η λύση στο μυστήριο. Κεντρική υπόθεση του έργου είναι η περιπέτεια του Λέοναρντ Βόουλ, ο οποίος ξαφνικά βρίσκεται κατηγορούμενος για τον φόνο μίας πλούσιας ηλικιωμένης χήρας. Όλες οι ενδείξεις συνηγορούν ότι αυτός είναι ο δολοφόνος. Ο δαιμόνιος ποινικολόγος Ουίλφρεντ Ρόμπαρτς αναλαμβάνει την υπεράσπισή του, δεν είναι όμως τόσο σίγουρος για την ενοχή του. Σύντομα ξεκινάει η διαδικασία της δίκης όπου ο κατηγορούμενος θα δώσει το δικό του αγώνα να μην καταδικαστεί. Οι μαρτυρίες είναι συντριπτικά εναντίον του και η ετυμηγορία των ενόρκων φαίνεται μονόδρομος. Μόνη μάρτυρας για την υπεράσπισή του είναι η αινιγματική και φινετσάτη σύζυγός του, που κρατάει την άκρη του νήματος και τη λύση του γρίφου.
Πρόκειται για ένα έργο με αστυνομική πλοκή και αρκετή δράση, που παρά τον δραματικό χαρακτήρα των ηρώων και τον αγώνα που δίνουν επί σκηνής, ο κάθε χαρακτήρας καταφέρνει να εκφράζεται με αρκετή δόση εκλεπτυσμένου χιούμορ, γεγονός που καθιστά το έργο πιο προσιτό και ευχάριστο στο κοινό.
Είκοσι χρόνια μετά την πρώτη γραφή του έργου ζητήθηκε από την Αγκάθα Κρίστι να προχωρήσει στη διασκευή του εμπλουτίζοντάς το με μία δίκη. Η απάντηση της ίδιας ήταν η εξής: «δεν έχω ιδέα από νομικές διαδικασίες, θα γίνω ρεζίλι». Το αποτέλεσμα εν τέλει ευτυχώς διέψευσε τις αμφιβολίες της και τον Οκτώβριο του 1953 το έργο ανέβηκε στο Winter Garden του Λονδίνου ολοκληρωμένο, κατόπιν της τελευταίας του διασκευής, όπου και βραβεύτηκε ως το καλύτερο για την χρονιά 1954-1955 και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο Broadway. Λίγο αργότερα ακολούθησε η μεταφορά του στον κινηματογράφο, όπου και απέσπασε 6 βραβεία Όσκαρ με σκηνοθέτη τον Μπίλι Ουάιλντερ και πρωταγωνιστές τους Μαρλέν Ντίτριχ, Τσάρλς Λότον, και Τάιρον Πάουερ.
Ο επιτυχημένος χαρακτήρας της θεατρικής παράστασης οφείλεται όχι μόνο στη χαρισματική πένα της Αγκάθα Κρίστι, αλλά τόσο στην εξαιρετική σκηνοθεσία του Νικορέστη Χανιωτάκη, όσο και στους εκπληκτικούς ηθοποιούς που ενσαρκώνουν και αποδίδουν τέλεια τους ρόλους τους.
Τα σκηνικά σε επιμέλεια της Αγγελίνας Παπαχατζάκη εναλλάσσονται διακριτικά στις τρεις σκηνές όπου διαδραματίζεται το έργο και εντυπωσιάζουν το κοινό. Δίνεται μάλιστα η δυνατότητα σε 12 θεατές να καταλάβουν θέσεις επί της σκηνής σε όλη τη διάρκεια της παράστασης, ενσαρκώνοντας τους ενόρκους και να αποφανθούν κατά συνείδηση στο τέλος της δίκης για την ενοχή ή την αθωότητα του κατηγορουμένου. Ένας μάλιστα εκ των ενόρκων εκφωνεί και τον όρκο τους.
Οι φωτισμοί της Μελίνας Μάσχα τηρούν το μέτρο και δημιουργούν μία μυστηριώδη ατμόσφαιρα κατάλληλη για να εξελιχθεί η αστυνομική πλοκή της υπόθεσης. Παράλληλα, τα κοστούμια της Ιωάννας Καλαβρού ταιριάζουν απόλυτα στον κάθε ρόλο και αντιστοιχούν πλήρως με τον χαρακτήρα τους και το οικονομικό τους υπόβαθρο.
Η υποβλητική ατμόσφαιρα της παράστασης ολοκληρώνεται με την πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλου και η παράσταση εν συνόλω θυμίζει ασπρόμαυρη ταινία της εποχής του ’60.
Κρίνοντας ερμηνευτικά τους ηθοποιούς της παράστασης, ξεχωρίζει η Ευγενία Δημητροπούλου, η οποία με ξένη προφορά ερμηνεύει τον ρόλο της ενώ την βλέπουμε και σε έναν ακόμη ρόλο έκπληξη(!).
Αξιέπαινη είναι η Νίκη Παλλικαράκη, την οποία βλέπουμε σε διπλό ρόλο, αυτόν της γραμματέως και εκείνον της Δικαστή, και χρωματίζει με διακριτική κωμικότητα την σκηνή.
Από τους άντρες ηθοποιούς αξιοπρεπείς είναι οι ερμηνείες των Κώστα Κόκλα και Θανάση Κουρλαμπά στους ρόλους των Δικηγόρων-Ποινικολόγων που προσπαθούν να επιλύσουν το μυστήριο, ενώ ο Όμηρος Πουλάκης χαρίζει μία εξαιρετική ερμηνεία στο ρόλο του κατηγορούμενου και καταφέρνει να πείσει τους θεατές για την αθωότητά του.
Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως την παράσταση κλέβει η κυρία Μελίνα Βαμβακά με τον ρόλο της οικονόμου της δολοφονημένης χήρας, η οποία κερδίζει το χειροκρότημα του κοινού και είναι απολαυστική.
Εν κατακλείδι, αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές! Mε πρώτη ύλη ένα πολύ δυνατό έργο, δεν επαναπαύθηκαν αλλά δούλεψαν σκληρά όλοι τους για να χαρίσουν ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα με σεβασμό στους θεατές.
Πρόκειται για μία πολλά υποσχόμενη παράσταση μυστηρίου υψηλών προδιαγραφών που αξίζει να δει ο καθένας από εσάς. Κρατείστε μυστικό για εσάς το τέλος και μην το αποκαλύψετε, ώστε να έχουν όλοι την ίδια γλυκιά αγωνία μέχρι το τέλος της παράστασης!
Για εισιτήρια και για το πρόγραμμα της παράστασης επισκεφτείτε τον ακόλουθο σύνδεσμο:
Μάρτυρας Κατηγορίας – Θέατρο ΧΟΡΝ