Σύμφωνα με τα ευρήματα της Transport and Environment, η Eurostar, η Hellenic Train και η γαλλική Ouigo είναι οι τρεις χειρότεροι σιδηρόδρομοι στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με την κατάταξη 27 ευρωπαϊκών φορέων, η Eurostar είναι ο σιδηρόδρομος με τη χειρότερη απόδοση στην Ευρώπη. Ακολουθεί η γερμανική Deutsche Bahn με τις λιγότερο αξιόπιστες σιδηροδρομικές εταιρίες. Σημειώνεται πως η Eurostar αμφισβήτησε τα ευρήματα, ενώ η Deutsche Bahn αρνήθηκε να σχολιάσει. «Είμαστε βέβαιοι ότι εάν αυτή η έκθεση επαναλαμβανόταν, οι βαθμολογίες θα ήταν υψηλότερες», δήλωσε ένας εκπρόσωπος της Eurostar. «Είχαμε έναν αριθμό ρεκόρ επιβατών που ταξίδεψαν μαζί μας φέτος και αναμένουμε ότι αυτός ο αριθμός θα αυξηθεί καθώς συνεχίζουμε να επενδύουμε στις υπηρεσίες μας».
Οι παράγοντες που εξετάστηκαν, είναι:
- η τιμή εισιτηρίου,
- οι ειδικοί ναύλοι και μειώσεις,
- η αξιοπιστία,
- η εμπειρία κράτησης,
- οι πολιτικές αποζημίωσης,
- η εμπειρία ταξιδιώτη,
- τα νυχτερινά τρένα,
- η πολιτική για το ποδήλατο.
Οι πέντε καλύτεροι σιδηρόδρομοι είναι: Trenitalia (Ιταλία), SBB (Ελβετία), RegioJet (Τσεχία), ÖBB (Αυστρία) και SNCF (Γαλλία).
Όπως διαπιστώθηκε, μόνο 11 φορείς συγκέντρωναν ποσοστά άνω του 80%. Οι υπεύθυνοι της έρευνας είπαν ότι τα αποτελέσματα δείχνουν πως όλοι οι σιδηρόδρομοι θα μπορούσαν να τα πάνε καλύτερα και ενθάρρυναν τις κυβερνήσεις να βοηθήσουν προς αυτόν τη βελτίωσή τους.
Ο Βίκτορ Θεβενέτ, ειδικός σιδηροδρόμων στην Transport and Environment και κύριος συγγραφέας της έκθεσης, είπε ότι οι άνθρωποι ήθελαν να ταξιδέψουν με τρένο, αλλά «πολλοί δυσκολεύονται να το κάνουν επειδή η τιμή είναι πολύ υψηλή, ειδικά για οικογένειες, ή επειδή δεν είναι αξιόπιστος ο σιδηρόδρομος».
Πάντως, η έκθεση επαίνεσε το Ηνωμένο Βασίλειο για την αποζημίωση των πελατών για καθυστερήσεις, αλλά επέκρινε την υψηλή τιμή των εισιτηρίων, διαπιστώνοντας ότι οι τρεις πιο ακριβές σιδηροδρομικές εταιρείες στην Ευρώπη λειτουργούν πλήρως ή εν μέρει στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η Eurostar, η οποία εξυπηρετεί δρομολόγια όπως το Λονδίνο προς το Παρίσι και τις Βρυξέλλες, χρεώνει σχεδόν διπλάσια από την ευρωπαϊκή μέση τιμή ανά χιλιόμετρο, συγκρίνοντας δρομολόγια, σύμφωνα με την έκθεση.
Ο Θεβενέτ απέδωσε τις υψηλές βαθμολογίες για την Trenitalia στον ανταγωνισμό με την Italo για περισσότερο από μια δεκαετία, γεγονός που ώθησε και τους δύο φορείς να παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες. Επαίνεσε επίσης, τις επενδύσεις της Ελβετίας στη σιδηροδρομική υποδομή της, οι οποίες βοήθησαν την SBB.
Η Ευρώπη έχει ένα εκτεταμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά οι επιβάτες συχνά απογοητεύονται όταν ταξιδεύουν σε διάφορες χώρες λόγω του «κατακερματισμένου συστήματος έκδοσης εισιτηρίων», σημειώνει ο Guardian. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να προτείνει ένα απλοποιημένο σύστημα το επόμενο έτος. Τα εισιτήρια τρένου στην Ευρώπη κοστίζουν περίπου δύο φορές περισσότερο από τα αεροπορικά εισιτήρια για τα ίδια δρομολόγια, σύμφωνα με έκθεση της Greenpeace πέρυσι.