Η Spotify ενισχύει την παρουσία της στον χώρο των ηχητικών βιβλίων με μια νέα πρωτοβουλία που δίνει στους συγγραφείς τη δυνατότητα να δουν τις ιστορίες τους να μετατρέπονται σε ακουστικά αφηγήματα, όπως μεταδίδει το techcrunch.
Η πλατφόρμα ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι εγκαινιάζει ένα πρόγραμμα εκδόσεων, μέσω του οποίου οι δημιουργοί μπορούν να υποβάλλουν σύντομες ιστορίες για πιθανή μετατροπή σε ηχητικά βιβλία. Αν η Spotify επιλέξει μια ιστορία, αναλαμβάνει τόσο την παραγωγή όσο και τη διανομή της μέσω μεγάλων πλατφορμών ηχητικών βιβλίων. Οι συγγραφείς, παράλληλα, θα λαμβάνουν τόσο προκαταβολή όσο και ποσοστά από τις πωλήσεις.
Ποιες ιστορίες αναζητά η Spotify;
Η εταιρεία επικεντρώνεται σε τρεις βασικές λογοτεχνικές κατηγορίες: ρομαντικό μυθιστόρημα, μυστήριο/θρίλερ και επιστημονική φαντασία ή φαντασία. Παρατηρώντας την επιτυχία υβριδικών ιστοριών όπως το “A Court of Thorns & Roses”, που αναδείχθηκε ως το πιο δημοφιλές ηχητικό βιβλίο του 2024 στην πλατφόρμα, η Spotify ενθαρρύνει τους συγγραφείς να υποβάλουν αφηγήματα που συνδυάζουν διάφορα είδη. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπάρχει για έργα όπως ρομαντική φαντασία, σκοτεινά ρομαντικά θρίλερ, αστυνομικά μυθιστορήματα επιστημονικής φαντασίας και ψυχολογικά θρίλερ.
Ωστόσο, η πλατφόρμα δεν θα αποδέχεται ιστορίες που ανήκουν στην κατηγορία της ερωτικής λογοτεχνίας ή των παιδικών βιβλίων.
Οι ιστορίες που μπορούν να υποβληθούν θα πρέπει να έχουν έκταση 10.000 έως 20.000 λέξεις και να είναι γραμμένες στην αγγλική γλώσσα. Οι συγγραφείς θα πρέπει, επίσης, να κατέχουν τα ηχητικά δικαιώματα του έργου τους. Η επιλογή των ιστοριών θα γίνεται σε συνεχή βάση, χωρίς συγκεκριμένη προθεσμία.
Ανταγωνισμός με την Audible και στρατηγική ανάπτυξης
Με αυτή τη νέα κίνηση, η Spotify επιδιώκει να ανταγωνιστεί πιο δυναμικά τον κυρίαρχο παίκτη του χώρου, την Audible, η οποία προσφέρει στους συνδρομητές της αποκλειστικό περιεχόμενο και σύντομες ιστορίες μέσω της υπηρεσίας Audible Originals.
Η είσοδος της Spotify στον χώρο των ηχητικών βιβλίων ξεκίνησε το 2021, όταν εξαγόρασε τη Findaway, μια εταιρεία που ειδικευόταν στη διανομή και παραγωγή ηχητικών βιβλίων, αλλά και στη σύνδεση συγγραφέων με αφηγητές. Στη συνέχεια, το 2023, έκανε διαθέσιμη την ακρόαση ηχητικών βιβλίων στους συνδρομητές του Spotify Premium, προσφέροντάς τους 15 ώρες δωρεάν ακρόασης τον μήνα, με δυνατότητα αγοράς επιπλέον ωρών.
Από τότε, η Spotify διευρύνει συνεχώς τον κατάλογό της, ενσωματώνοντας νέες κυκλοφορίες αλλά και αξιοποιώντας τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης για αφήγηση βιβλίων, μέσω της συνεργασίας της με την ElevenLabs.
Το νέο εκδοτικό πρόγραμμα αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς την εδραίωση της Spotify ως βασικού παίκτη στην αγορά των ηχητικών βιβλίων, προσφέροντας στους συγγραφείς μια νέα διέξοδο για να δουν τα έργα τους να αποκτούν φωνή και να φτάνουν σε ένα ευρύτερο κοινό.