To YouTube έβαλε οριστικό «λουκέτο» στη διαφήμιση τεσσάρων από τα μεγαλύτερα κανάλια με ψεύτικα trailers ταινιών, διακόπτοντας τη ροή εσόδων τους από τον Μάρτιο έως σήμερα.
Σύμφωνα με το techspot.com, μετά από χρόνια ανοχής, το YouTube σφίγγει τον κλοιό γύρω από τα ψεύτικα ή fan trailers που κατακλύζουν την πλατφόρμα και ξεγελούν εκατομμύρια θεατές παγκοσμίως. Οι ιδιοκτήτες των διάσημων καναλιών Screen Culture και KH Studio είδαν πρώτοι τα έσοδά τους να παγώνουν τον Μάρτιο, ενώ τώρα ήρθε η σειρά των εναλλακτικών λογαριασμών τους, Screen Trailers και Royal Trailer, να μείνουν εκτός του YouTube Partner Program.
Τα fake trailers, αν και συχνά βαφτίζονται ως «concept» ή fan δημιουργίες, φτάνουν συχνά σε εκατομμύρια προβολές – τροφοδοτώντας τις τσέπες των δημιουργών με σοβαρά διαφημιστικά έσοδα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το Screen Culture με 1,42 εκατομμύρια συνδρομητές, ενώ το KH Studio μετρά πάνω από 724.000. Τα μικρότερα αδέρφια τους, Royal Trailer και Screen Trailers, ξεπερνούν τις 150.000 και 33.000 αντίστοιχα.
Όμως, η πίεση της βιομηχανίας και η αυξανόμενη αγανάκτηση του κοινού – που κουράστηκε να βλέπει «διαρροές» από sequel που δεν υπάρχουν, όπως το υποτιθέμενο «Marvel Studios’ Avengers: Doomsday | Leaked Trailer» – ανάγκασαν το YouTube να πάρει αποφάσεις. Παρά την άρνηση των δημιουργών πως αποσκοπούν στην παραπλάνηση, η πλατφόρμα έκρινε πως τα κανάλια αυτά διαδίδουν παραπλανητικό περιεχόμενο και τα απέκλεισε από τη διαφημιστική πίτα.
Αξίζει να σημειωθεί πως πολλές κινηματογραφικές εταιρείες προτιμούν να ζητούν το διαφημιστικό μερίδιο από τα fake trailers παρά να τα «κατεβάζουν» με copyright strikes, αφού η διαφήμιση μέσω των ψεύτικων βίντεο τελικά ενισχύει το hype γύρω από τα πραγματικά projects τους.
Το αν οι δημιουργοί αυτών των καναλιών θα καταφέρουν να επιβιώσουν χωρίς τα έσοδα του YouTube μένει να φανεί. Το σίγουρο είναι πως ο καιρός της «άνευ ορίων» φαντασίας στο YouTube φαίνεται να περνάει σε… φάση αυστηρής εποπτείας.