Οι διαφημίσεις της σοκολάτας Twix, που παρουσιάζονταν ως καταδίωξη με αυτοκίνητα, απαγορεύτηκαν από τη Διαφημιστική Ρυθμιστική Αρχή (ASA) του Ηνωμένου Βασιλείου την περασμένη εβδομάδα, καθώς κρίθηκαν ότι προωθούν ανεύθυνα πρότυπα επικίνδυνης οδήγησης.
Μια σειρά τηλεοπτικών και διαδικτυακών διαφημίσεων της Mars Wrigley για τη δημοφιλή σοκολάτα Twix απαγορεύτηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, με την ASA να αποφασίζει ότι οι διαφημίσεις ενθάρρυναν επικίνδυνη και ανεύθυνη οδήγηση.
Οι επίμαχες διαφημίσεις παρουσίαζαν έναν άνδρα να συμμετέχει σε μια καταδίωξη με δύο πανομοιότυπα καραμελένια αυτοκίνητα, που καταλήγουν το ένα πάνω στο άλλο, σχηματίζοντας έτσι το χαρακτηριστικό σχήμα της δίδυμης σοκολάτας Twix.
Η ASA δέχθηκε πέντε καταγγελίες από θεατές που εξέφρασαν την ανησυχία τους πως η διαφήμιση προωθούσε πρότυπα επικίνδυνης οδήγησης, κάτι που η Mars Wrigley αρνήθηκε, υποστηρίζοντας ότι η καμπάνια είχε κινηματογραφική και φανταστική διάσταση.
Ωστόσο, στην απόφασή της, η ASA τόνισε ότι τα στοιχεία της διαφήμισης —όπως η καταδίωξη, η υψηλή ταχύτητα και οι επικίνδυνοι οδηγοί ελιγμοί— μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά το κοινό, ενθαρρύνοντας παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με την ASA:
«Η έμφαση στην καταδίωξη και τους επικίνδυνους ελιγμούς, αν μιμηθούνταν στην πραγματική ζωή, θα ήταν επικίνδυνη και ανεύθυνη συμπεριφορά. Καταλήξαμε ότι οι διαφημίσεις ήταν ανεύθυνες και απαγορεύονται στην τρέχουσα μορφή τους».
Η Mars Wrigley από την πλευρά της υπογράμμισε τη δέσμευσή της για υπεύθυνες διαφημιστικές πρακτικές και χαρακτήρισε τη διαφήμιση «φανταστική και χιουμοριστική» χωρίς πρόθεση να ενθαρρύνει τέτοιες συμπεριφορές, εκφράζοντας ωστόσο σεβασμό στην απόφαση της ASA και δεσμευόμενη για αναθεώρηση των μελλοντικών καμπανιών της.
Με πληροφορίες από cibum.gr