Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Γιώργος Κιμούλης μίλησε ανοιχτά στην εκπομπή «Καλύτερα Αργά» της Αθηναΐδας Νέγκα για τα όρια της εξουσίας στο θέατρο, τις καταγγελίες εναντίον του και τη δυναμική του καλλιτεχνικού κόσμου.
Ο Γιώργος Κιμούλης επέστρεψε στη δημόσια σφαίρα με μια ειλικρινή και βαθιά εξομολόγηση για την προσωπική και επαγγελματική του διαδρομή. Στην εκπομπή «Καλύτερα Αργά» της Αθηναΐδας Νέγκα, ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μίλησε χωρίς υπεκφυγές για τη σχέση του με την εξουσία στο θέατρο, τα όρια που ξεπέρασε και την ανάγκη για αυτοκριτική.
«Δεν έχω αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρομαι, γιατί δεν ήμουν ποτέ φωνακλάς. Είμαι φύσει και θέσει άνθρωπος ευγενικός, μέχρι να μου φερθείς αγενώς», δήλωσε, σημειώνοντας πως ο ρόλος του σκηνοθέτη συνεπάγεται εξουσία που σε κάποιες στιγμές μπορεί να ξεπεράσει όρια.
«Θα ήμουν ψεύτης αν έλεγα ότι δεν τα έχω ξεπεράσει ποτέ. Ξέρω όμως να ζητάω συγγνώμη, όχι μόνο με λόγια αλλά και με πράξεις», πρόσθεσε.
Ο Κιμούλης αναφέρθηκε στην πορεία του στο θέατρο και στα τρία στοιχεία που θεωρεί κρίσιμα για την επιτυχία ενός καλλιτέχνη: το ταλέντο, την τύχη και την αντοχή στη χυδαιότητα των άλλων. Παράλληλα, τόνισε πως το κοινό του υπήρξε πάντα υποστηρικτικό, ενώ την «χυδαιότητα» την έχει βιώσει και από άτομα εκτός θεατρικού χώρου.
Όταν ήρθε η κουβέντα στο κίνημα #MeToo, ο ηθοποιός παραδέχτηκε πως έχει βιώσει και ο ίδιος την κατάχρηση εξουσίας. «Με έχει παρασύρει η εξουσία του θιασάρχη. Παλαιότερα αντιμετωπιζόταν ως κάτι φυσικό», σημείωσε, προσθέτοντας πως τέτοιες συμπεριφορές δεν περιορίζονται στον χώρο του θεάτρου.
Σε ερώτηση για το αν τον αιφνιδίασαν οι αποκαλύψεις, ήταν κατηγορηματικός:
«Δεν υπάρχει χώρος που να μη συμβαίνουν αυτά. Τα έχω υποστεί κι εγώ, καθένας όμως αντιδρά με τον δικό του τρόπο».
Επίσης, αναφέρθηκε στις δυσκολίες που συναντά σε συνεργασίες με ανθρώπους που συνδυάζουν χαρακτηριστικά όπως άτεχνοι, τεμπέληδες και επηρμένοι.
Ο Γιώργος Κιμούλης δεν απέφυγε τις ευθύνες του, υπογράμμισε την ανάγκη για ειλικρινή αυτοκριτική και φάνηκε διατεθειμένος να ανοίξει έναν διάλογο για την αλλαγή στον καλλιτεχνικό χώρο, μέσα από τη δημόσια έκθεση και την αποδοχή των λαθών.
Δείτε τη συνέντευξη: