Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει κουραστεί με τις αναφορές που δέχεται για online απάτες των καταναλωτών, και ζητά από το Google, το Facebook και το Twitter να λάβουν δράση πάνω στο συγκεκριμένο θέμα .
Σύμφωνα με μια οδηγία που εκδόθηκε την Παρασκευή, η ΕΕ θα απαιτήσει σύντομα τα social media να αφαιρούν απάτες που εμφανίζονται στις ιστοσελίδες τους το συντομότερο , όταν βέβαια γίνεται σε αυτούς αντιληπτό . Οι αρμόδιες αρχές επικαλέστηκαν τους νόμους του ηλεκτρονικού εμπορίου της ΕΕ που διέπουν τις διαδικασίες για την αφαίρεση παράνομου διαδικτυακού περιεχομένου , δείχνοντας πόσο ανεπίτρεπτη είναι η τωρινή αντιμετώπιση του προβλήματος .
Οι εταιρείες θα έχουν έναν μήνα από την Παρασκευή για να συμμορφωθούν με τους νέους κανόνες που αποφασίστηκαν . Σε δήλωσή του, ο Επίτροπος της ΕΕ Vera Jourova δήλωσε ότι οι κανόνες είναι αναγκαίοι, δεδομένων των επιπτώσεων των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων.
“Δεδομένης της αυξανόμενης σημασίας των online κοινωνικών δικτύων, είναι καιρός να βεβαιωθείτε ότι οι κανόνες της ΕΕ, που είναι εκεί για να προστατεύσουν τους καταναλωτές από αθέμιτες πρακτικές, τηρούνται σε αυτόν τον τομέα” .
Άλλες αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας έχουν από καιρό υποστεί το άγρυπνο μάτι των ρυθμιστικών αρχών της ΕΕ, και οι παράνομες ενέργειές τους συχνά έχουν τιμωρηθεί με αυστηρά πρόστιμα ή ενέργειες επιβολής του νόμου. Στην περίπτωση των social media , όμως, η ΕΕ έχει λάβει μια πιο ήπια προσέγγιση που πιθανόν σχετίζεται με την καλά ανεπτυγμένη ικανότητα των εταιρειών να φιλτράρει το ανάρμοστο περιεχόμενο. Το Facebook και η Google έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και έχουν κατασκευάσει αλγόριθμους που μπορούν να ανιχνεύσουν ανάρμοστο περιεχόμενο.
Παρόλα αυτά, η προσέγγιση αυτή δεν είναι τέλεια, καθώς οι εταιρείες έχουν αποτύχει να εκπληρώσουν τις υποσχέσεις φιλτραρίσματος περιεχομένου που έχουν δώσει , για αυτό και η ΕΕ εφιστά πάλι την προσοχή τους .