Υπάρχουν καλλιτέχνες – δημιουργοί που κατά καιρούς μπορεί να χάσουν αυτό που λένε το ταλέντο τους ή την μούσα τους και επιλέξουν να κάνουν μέτριες ταινίες σε σύγκριση με αυτές που κάνανε. Υπάρχουν όμως και δημιουργοί που κάθε τους ταινία αποτελεί ένα μικρό δημιούργημα και ένα κινηματογραφικό αριστούργημα στον χώρο της τέχνης. Ένας τέτοιος δημιουργός είναι και ο Asghar Farhadi.
Οι περισσότεροι τον μάθανε μέσα από την ταινία “Ο Εμποράκος”. Άλλοι τον μάθανε λόγω του ότι ήταν ο Σκηνοθέτης που δεν μπόρεσε (από επιλογή φυσικά) να βρεθεί στα Όσκαρ, καθώς επέλεξε να αποστασιοποιηθεί από την τελετή βράβευσης λόγω των πολιτικών συνθηκών που υπάρχουν στην Αμερική. Ο συγκεκριμένος σκηνοθέτης έχει καταφέρει να κερδίσει δύο φορές το Χρυσό Αγαλματίδιο των Όσκαρ. Επίσης έχει κερδίσει οι ταινίες του είναι φαβορί για βραβεία στα μεγαλύτερα Κινηματογραφικά Φεστιβάλ όπως Φεστιβάλ Καννών, Βερολίνου κ.α.
Όλα ξεκίνησαν το 1998. Ο Farhadi ξεκινά το σκηνοθετικό του ταξίδι μέσα από μια τηλεοπτική σειρά. Η σειρά λεγόταν Chashm Be Rah. Το ίδιο ακριβώς έγινε και το 2000-2001 όπου σκηνοθέτησε και έγραψε και σκηνοθέτησε την σειρά Dastane yek shahr .
Το μεγάλο του ντεμπούτο στην μεγάλη οθόνη όμως έγινε το 2003 με την ταινία Raghs dar ghobar, όπου υπέγραψε το σενάριο και την σκηνοθεσία. Από τότε έχει γράψει και σκηνοθετήσει άλλες έξι ταινίες και έχει κερδίσει 139 βραβεία εκ των οποίων τα δύο είναι Όσκαρ για τις ταινίες “Ένας Χωρισμός” και για τον “Εμποράκο”, στην κατηγορία Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.
Κάθε του ταινία ωστόσο αφορά την σχέση που έχουν μεταξύ τους τα ζευγάρια. Επιλέγει με προσοχή το πως θα δημιουργήσει το πλαίσιο όπου θα βάλει ένα ζευγάρι, κάνοντας έτσι σε κάθε του ταινία κάτι τελείως καινούργιο παίρνοντας ωστόσο τον ίδιο παράγοντα. Εννοείται πως αυτό μπορεί να θεωρηθεί αρκετά ενδιαφέρον, δείχνοντας έτσι την ευρηματικότητα και το ταλέντο του σκηνοθέτη.
Τέλος ο σκηνοθέτης (όπως έχει πει και ο ίδιος) μετά τον Εμποράκο, και θέλοντας να παραμένει πιστός προς το κοινό του, ετοιμάζει ήδη την επόμενη ταινία του που θα κυκλοφορήσει το 2018 στους κινηματογράφους.
Φιλμογραφία