Η Ευθαλία του Γαλατά ταξίδεψε από το Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών στο θέατρο Αλκμήνη στην Αθήνα για να μας εξομολογηθεί την ταραγμένη ζωή της, όπως τη θυμάται μέσα στα σοκάκια της Πόλης, όπως βίωσε την ορφάνια, τον πόλεμο, τον έρωτα, την Ιστορία της Ελλάδας.
Απρόσμενα ευχάριστη έκπληξη ήταν η πετυχημένη θεατρική διασκευή του αφηγήματος του Θωμά Κοροβίνη, φιλόλογου και βραβευμένου συγγραφέα, «ΦΑΧΙΣΕ ΤΣΙΚΑ» από την Νικολέττα Βλαβιανού. Από τις ελάχιστες περιπτώσεις που μεταφέρεται στο σανίδι ένα αφήγημα χωρίς να χαθεί η ποιότητα, το νόημα, η ατμόσφαιρα.
Ο ιδιαίτερα διαμορφωμένος σκηνικός χώρος από την Αναστασία Αμβράζη καλωσορίζει τον θεατή στη μυστηριακή Ανατολή. Καθώς η πληθωρική παρουσία της «Ευθαλίας» (Νικολέττα Βλαβιανού) γεμίζει τη σκηνή με αναμνήσεις από την παιδική της ηλικία, την εφηβεία, την ενήλικη ζωή, ο θεατής βιώνει μαζί της όχι μόνο τον πόνο για την κακή τύχη μίας πόρνης του Γαλατά αλλά και την απώλεια μιας πατρίδας. Τα λόγια της γλυκόπικρα μιλούν για τα χαμένα όνειρα, για τις ελπίδες που έμειναν ελπίδες, τώρα γνωρίζει τα λάθη, αλλά είναι αργά, πολύ αργά.
Η σκηνοθέτιδα Ρέινα Εσκενάζυ (και φωτογράφος) που έχει δείξει ότι έχει το κάτι στην σκηνοθεσία και από την παράσταση «Μη σκοτώνεις τη μαμά» καταφέρνει να δούμε επί σκηνής την Ευθαλία, παιδούλα, κοπέλα, γυναίκα. Ενηλικιώνεται αλλά δεν μαθαίνει, όπως η μητέρα Ελλάδα. Περιπλανιέται «από τα μποκ στα σκατά, και από τα σκατά στα μποκ, από τα σκατά στα σκατά δηλαδή», αλλά γνωρίζει πολύ καλά πως «τσουτσού κομμένη, δουλειά μπερδεμένη». Και έρχεται ο έρωτας με το πρόσωπο του Μαρτσιάνο, την αποκαλεί «Τσίκα» που σημαίνει «κοπέλα», την αγαπά, θέλει να την παντρευτεί αλλά πάλι οι καταστάσεις, οι λανθασμένες επιλογές, το όνειρο χάνεται. Τα χρόνια περνούν και άλλα πρόσωπα έρχονται και φεύγουν στα σοκάκια του Γαλατά που η Ευθαλία γνωρίζει το αληθινό πρόσωπο της ζωής.
Η Εστέλλα Κοπάνου είτε ως «Εφταλία», τραγουδίστρια «έμορφη και τσαχπίνα» είτε ως «Σαφιγιέ Αϊλά» με φωνή «ιπέκ γκιμπί», φωνή σαν μετάξι, το αηδόνι που τραγουδούσε για τον Κεμάλ πίσω από τις κουρτίνες, τόσο άσχημη ήταν, καταφέρνει να γεμίσει την σκηνή με αρώματα και μουσικές της Ανατολής.
Η Ευθαλία ήθελε να είναι η «Εφταλία» αλλά έγινε φαχισέ, δηλαδή πόρνη. Αναπολεί τα περασμένα και συνεχίζει να ονειρεύεται και να ελπίζει. Ξέρει πως ο λυτρωμός έρχεται αλλά εύχεται να έρθει όπως τον θέλει εκείνη. «Στην Ελλάδα να ήμουνα. Να ακούω ελληνικά, μόνο ελληνικά. Να φουμάρω τσιγάρο ελληνικό. Να πεθάνω εκεί, σε σας, να λευτερωθώ, να πεθάνω πια λεύτερη».
Ο Θωμάς Κοροβίνης εμπνεύστηκε το αφήγημά του από την εκ βαθέων εξομολόγηση μιας πολύπαθης ομογενούς που το «κισμέτ» της ( η τύχη, το πεπρωμένο) είχε τον πρώτο λόγο στη ζωή της και η Νικολέττα Βλαβιανού ενσάρκωσε επί σκηνής την πολύπαθη Ελληνίδα από την Κερασούντα του Πόντου. Έδωσε το δικό της πρόσωπο στην ηρωϊδα του Κοροβίνη αλλά ο θεατής αναγνωρίζει την «Ευθαλία» και είναι πολύ σημαντικό να μπορεί ο θεατής να κατανοεί και να σκέφτεται τα όσα παρακολούθησε.
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Από 15 Απριλίου 2019
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 20:00
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :
Θεατρική διασκευή: Νικολέττα Βλαβιανού
Σκηνοθεσία: Ρέϊνα Εσκενάζυ
Πρωταγωνιστούν : Νικολέττα Βλαβιανού, Εστέλλα Κοπάνου
Κείμενο και μουσική επιμέλεια: Θωμάς Κοροβίνης
Βοηθός σκηνοθέτη: Ανδρομάχη Παπαδοπούλου
Σκηνικά : Αναστασία Αμβράζη
Κοστούμια: Δάφνη Τσακώτα
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Κίνηση ηθοποιών – Χορογραφία: Μόνικα Κολοκοτρώνη
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Προπώληση: 12 €
Στην είσοδο: 15 €
Μειωμένο: 12 €
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ
TICKET SERVICES
– εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39, Στοά Πεσμαζόγλου
– τηλεφωνικά: 2107234567
– online: www.ticketservices.gr
PUBLIC
– σε όλα τα καταστήματα PUBLIC
– στο tickets.public.gr
ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΜΗΝΗ
Αλκμήνης 8-12
Αθήνα 118 54
2103428650
Η Ευθαλία του Γαλατά ταξίδεψε από το Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών στο θέατρο Αλκμήνη στην Αθήνα για να μας εξομολογηθεί την ταραγμένη ζωή της, όπως τη θυμάται μέσα στα σοκάκια της Πόλης, όπως βίωσε την ορφάνια, τον πόλεμο, τον έρωτα, την Ιστορία της Ελλάδας.
Απρόσμενα ευχάριστη έκπληξη ήταν η πετυχημένη θεατρική διασκευή του αφηγήματος του Θωμά Κοροβίνη, φιλόλογου και βραβευμένου συγγραφέα, «ΦΑΧΙΣΕ ΤΣΙΚΑ» από την Νικολέττα Βλαβιανού. Από τις ελάχιστες περιπτώσεις που μεταφέρεται στο σανίδι ένα αφήγημα χωρίς να χαθεί η ποιότητα, το νόημα, η ατμόσφαιρα.
Ο ιδιαίτερα διαμορφωμένος σκηνικός χώρος από την Αναστασία Αμβράζη καλωσορίζει τον θεατή στη μυστηριακή Ανατολή. Καθώς η πληθωρική παρουσία της «Ευθαλίας» (Νικολέττα Βλαβιανού) γεμίζει τη σκηνή με αναμνήσεις από την παιδική της ηλικία, την εφηβεία, την ενήλικη ζωή, ο θεατής βιώνει μαζί της όχι μόνο τον πόνο για την κακή τύχη μίας πόρνης του Γαλατά αλλά και την απώλεια μιας πατρίδας. Τα λόγια της γλυκόπικρα μιλούν για τα χαμένα όνειρα, για τις ελπίδες που έμειναν ελπίδες, τώρα γνωρίζει τα λάθη, αλλά είναι αργά, πολύ αργά.
Η σκηνοθέτιδα Ρέινα Εσκενάζυ (και φωτογράφος) που έχει δείξει ότι έχει το κάτι στην σκηνοθεσία και από την παράσταση «Μη σκοτώνεις τη μαμά» καταφέρνει να δούμε επί σκηνής την Ευθαλία, παιδούλα, κοπέλα, γυναίκα. Ενηλικιώνεται αλλά δεν μαθαίνει, όπως η μητέρα Ελλάδα. Περιπλανιέται «από τα μποκ στα σκατά, και από τα σκατά στα μποκ, από τα σκατά στα σκατά δηλαδή», αλλά γνωρίζει πολύ καλά πως «τσουτσού κομμένη, δουλειά μπερδεμένη». Και έρχεται ο έρωτας με το πρόσωπο του Μαρτσιάνο, την αποκαλεί «Τσίκα» που σημαίνει «κοπέλα», την αγαπά, θέλει να την παντρευτεί αλλά πάλι οι καταστάσεις, οι λανθασμένες επιλογές, το όνειρο χάνεται. Τα χρόνια περνούν και άλλα πρόσωπα έρχονται και φεύγουν στα σοκάκια του Γαλατά που η Ευθαλία γνωρίζει το αληθινό πρόσωπο της ζωής.
Η Εστέλλα Κοπάνου είτε ως «Εφταλία», τραγουδίστρια «έμορφη και τσαχπίνα» είτε ως «Σαφιγιέ Αϊλά» με φωνή «ιπέκ γκιμπί», φωνή σαν μετάξι, το αηδόνι που τραγουδούσε για τον Κεμάλ πίσω από τις κουρτίνες, τόσο άσχημη ήταν, καταφέρνει να γεμίσει την σκηνή με αρώματα και μουσικές της Ανατολής.
Η Ευθαλία ήθελε να είναι η «Εφταλία» αλλά έγινε φαχισέ, δηλαδή πόρνη. Αναπολεί τα περασμένα και συνεχίζει να ονειρεύεται και να ελπίζει. Ξέρει πως ο λυτρωμός έρχεται αλλά εύχεται να έρθει όπως τον θέλει εκείνη. «Στην Ελλάδα να ήμουνα. Να ακούω ελληνικά, μόνο ελληνικά. Να φουμάρω τσιγάρο ελληνικό. Να πεθάνω εκεί, σε σας, να λευτερωθώ, να πεθάνω πια λεύτερη».
Ο Θωμάς Κοροβίνης εμπνεύστηκε το αφήγημά του από την εκ βαθέων εξομολόγηση μιας πολύπαθης ομογενούς που το «κισμέτ» της ( η τύχη, το πεπρωμένο) είχε τον πρώτο λόγο στη ζωή της και η Νικολέττα Βλαβιανού ενσάρκωσε επί σκηνής την πολύπαθη Ελληνίδα από την Κερασούντα του Πόντου. Έδωσε το δικό της πρόσωπο στην ηρωϊδα του Κοροβίνη αλλά ο θεατής αναγνωρίζει την «Ευθαλία» και είναι πολύ σημαντικό να μπορεί ο θεατής να κατανοεί και να σκέφτεται τα όσα παρακολούθησε.
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Από 15 Απριλίου 2019
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 20:00
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :
Θεατρική διασκευή: Νικολέττα Βλαβιανού
Σκηνοθεσία: Ρέϊνα Εσκενάζυ
Πρωταγωνιστούν : Νικολέττα Βλαβιανού, Εστέλλα Κοπάνου
Κείμενο και μουσική επιμέλεια: Θωμάς Κοροβίνης
Βοηθός σκηνοθέτη: Ανδρομάχη Παπαδοπούλου
Σκηνικά : Αναστασία Αμβράζη
Κοστούμια: Δάφνη Τσακώτα
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Κίνηση ηθοποιών – Χορογραφία: Μόνικα Κολοκοτρώνη
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Προπώληση: 12 €
Στην είσοδο: 15 €
Μειωμένο: 12 €
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ
TICKET SERVICES
– εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39, Στοά Πεσμαζόγλου
– τηλεφωνικά: 2107234567
– online: www.ticketservices.gr
PUBLIC
– σε όλα τα καταστήματα PUBLIC
– στο tickets.public.gr
ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΜΗΝΗ
Αλκμήνης 8-12
Αθήνα 118 54
2103428650