ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ
Πρόγραμμα 2019-2020
“Ο καθείς και τα όπλα του”
Οδυσσέας Ελύτης
ΜΕΤΑΚΛΗΣΕΙΣ
ITALIAN FOCUS από το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ (1-7 Οκτωβρίου)
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν φέρνει στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη 4 παραστάσεις ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΩ ΙΤΑΛΙΑ, στο πλαίσιο της ελληνοϊταλικής πλατφόρμας Τempo Forte και με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού Ιταλίας, του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών και της Ιταλικής Πρεσβείας στην Ελλάδα.
Το Italian focus 2019 αποτελεί την πρώτη δράση του τριετούς προγράμματος συνεργασίας μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας (2019-2021) γύρω από τη θεματική: “Επανάσταση” (Revolution). Η συνεργασία γίνεται με πρωτοβουλία του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν και των ιταλικών θεατρικών φορέων: Teatro di Sardegna (Cagliari, Nuoro), Primavera dei Teatri Festival (Castro villari), Teatro de lla Città (Catania) , Scena Nuda (Reggio Calabria).
Με το βλέμμα στραμμένο στην επερχόμενη επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821, οι δύο χώρες εμπνέονται από τη θεματική “επανάσταση” (πολιτική, οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική, προσωπική) και σχεδιάζουν καλλιτεχνικές και ευρύτερα πολιτιστικές ανταλλαγές που στοχεύουν στη μελλοντική δημιουργία ενός μεσογειακού πολιτιστικού δικτύου. Το πρόγραμμα επιθυμεί να στηρίξει και να προωθήσει τη σύγχρονη δραματουργία Ελλάδας και Ιταλίας (με έμφαση στη δραματουργία της Νότιας Ιταλίας), να υποστηρίξει το έργο σκηνοθετών και από τις δύο χώρες, τη μετεκπαίδευση καλλιτεχνών, τις μετακλήσεις και τις ανταλλαγές παραστάσεων , τις συνεργασίες καλλιτεχνικών σχημάτων και από τις δύο χώρες αλλά και τη δημιουργία διεθνών παραγωγών.
Το πρόγραμμα εγκαινιάζεται με την παρουσίαση 4 παραγωγών από την Κάτω Ιταλία που θα παρουσιαστούν με ελληνικούς υπέρτιτλους στο ελληνικό κοινό. Πρόκειται για δύο πρωτότυπα σύγχρονα ιταλικά έργα με επίκαιρη θεματική -“Polvere”(σκόνη) με θέμα τη γυναικοκτονία και “Miracolo” (θαύμα) με θέμα τη μετανάστευση- και δύο πρωτότυπα έργα εμπνευσμένα και βασισμένα πάνω σε κλασικά κείμενα : “Macbettu” -διασκευή του “Μακπμέθ” του Σαίξπηρ, σε μεταφορά του έργου στη Σαρδηνία και σε σαρδηνιακή διάλεκτο- και το “Penelope”, ένας μονόλογος πάνω στο μυθικό πρόσωπο της Πηνελόπης βασισμένος σε κείμενα του Ομήρου, του Οβιδίου και της Μάργκαρετ Άτγουντ.
Χώροι διεξαγωγής του ITALIAN FOCUS στην Αθήνα: Θέατρο Τέχνης-Φρυνίχου, Θέατρο Τέχνης -Υπόγειο, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Χώροι στη Θεσσαλονίκη: Θέατρο Αμαλία, Δημήτρια 2019.
Συγκεκριμένα θα παρουσιαστούν:
“POLVERE” (Σκόνη) κείμενο-σκηνοθεσία: Saverio La Ruina, SCENA VERTICALE 28 Σεπτεμβρίου Θεσσαλονίκη, Θέατρο Αμαλία
1-3 Οκτωβρίου, Θέατρο Τέχνης-ΦΡΥΝΙΧΟΥ
“MACBETTU”(Μακμπέθ) κείμενο-σκηνοθεσία: Alessandro Serra, SARDEGNA TEATRO
29 Σεπτεμβρίου Θεσσαλονίκη- Δημήτρια
2-3 Οκτωβρίου, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
“MIRACOLO” (Θαύμα) κείμενο-σκηνοθεσία: Giuseppe Massa, TEATRO DEL LA CITTÀ
29 Σεπτεμβρίου Θεσσαλονίκη- Θέατρο Αμαλία/ 5-7 Οκτωβρίου, -ΦΡΥΝΙΧΟΥ
“PENELOPE”,κείμενο-σκηνοθεσία: Matteo Tarasco, SCENA NUDA
30 Σεπτεμβρίου Θεσσαλονίκη- Θέατρο Αμαλία/ 4-6 Οκτωβρίου, ΥΠΟΓΕΙΟ
Ώρα παράστασης (Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη στο θέατρο Αμαλία) 21.15.
Τιμές εισιτηρίων: 16 και 12 ευρώ μειωμένο/ MACBETTU Διακεκριμένες θέσεις 18 ευρώ
Να σημειωθεί ότι αντίστοιχα θα παρουσιαστούν στην Ιταλία οι παραγωγές του Θεάτρου Τέχνης :
“ΟΙ ΔΟΥΛΕΣ “ του Ζαν Ζενέ, σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη
(30 Νοεμβρίου-Festival dei Miti Contemporanei) και “ΙΟΥΛΙΟΣ ΚΑΙΣΑΡ”, του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία Νατάσας Τριανταφύλλη (6 Δεκεμβρίου-TEATRO DE LLA CITTÀ).
WHEN WE WENT ELECTRONIC ,Caitlin Saylor Stephens
Μετάκληση από το ΤΗΕ ΤΑΝΚ theatre της Νέας Υόρκης
13-14 Ιουνίου-ΦΡΥΝΙΧΟΥ
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα το THE TANK THEATRE της Νέας Υόρκης με ένα σύγχρονο έργο σε σκηνοθεσία της καλλιτεχνικής διευθύντριας του θεάτρου Μeghan Finn
WHEN WE WENT ELECTRONIC, της Caitlin Saylor Stephens
Σκηνοθεσία: Μeghan Finn
Μουσική: Sarah Frances Cagianese και Caitlin Saylor Stephens
Φωτισμοί: Sarah Johnston
Photo credit: Skye Morse-Hodgson
Σχολείο τέλος! Βράδια αποφοίτησης 2011. Δύο κορίτσια «Made in USA», νεαρά μοντέλα της AmericanApparel, αναζητούν τη χαμένη τους μνήμη μετά από ένα τραγικά διασκεδαστικό πάρτι. Καθώς αρχίζουν να συμβαίνουν πολύ περίεργα πράγματα, τα κορίτσια αμφισβητούν σταδιακά την ίδια την αυθεντικότητα της δικής τους προσωπικής σύνθεσης, των υλικών από τα οποία οι ίδιες είναι φτιαγμένες και αν τελικά ό,τι συνέβη χθες βράδυ ήταν πραγματικά αληθινό. Μετά από όλα αυτά, ίσως αυτό που έγινε χθες να μην ήταν ένα-ακόμα-πάρτι. Ναι αυτό ακριβώς, ίσως να μην ήταν ένα-ακόμα-πάρτι.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ
ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
Το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΥΝ ΚΟΥΝ έχει τη χαρά και την τιμή να εγκαινιάσει φέτος μια μακροπρόθεσμη συνεργασία με την ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ. Επιθυμία και των δύο φορέων είναι μέσα από τη συνεργασία αυτή να προβάλουμε την ελληνική δημιουργία, να δώσουμε βήμα σε σημαντικούς, αλλά και νεότερους δημιουργούς, να συμβάλουμε στην εκπαίδευση καλλιτεχνών, καθώς και να γνωρίσουμε στο κοινό νέα είδη μουσικού θεάτρου.
Η συνεργασία ξεκίνησε επισήμως με τη «λαϊκή οπερέτα» του Σταμάτη Κραουνάκη Εκκλησιάζουσες, η οποία επιχειρεί μια νέα προσέγγιση στο κείμενο του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη .Η παράσταση έκανε πρεμιέρα στο Ηρώδειο (9/9) και παίχτηκε στο φεστιβάλ Αισχύλεια της Ελευσίνας (13/9) και το Φεστιβάλ Δάσους της Θεσσαλονίκης (16/9). Λόγω επιτυχίας θα παρουσιαστεί για 4 μόνο παραστάσεις στη Φρυνίχου:
“ΕΚΚΛΗΣΙΑΖΟΥΣΕΣ-Αριστοφάνη – Η λαϊκή οπερέτα”
Μετάφραση-λιμπρέτο-μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης
Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη
Σκηνικά-κοστούμια: Χριστίνα Κάλμπαρη
Χορογραφίες: Θοδωρής Πανάς
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριλένα Μόσχου
Βοηθός σκηνογράφου: Σοφία Αρβανίτη-Φλώρου
Ευγενική χορηγία: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΝΑΥΠΛΙΩΤΗ-ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
Παίζουν: Σοφία Φιλιππίδου, Χριστόφορος Σταμπόγλης, Σταμάτης Κραουνάκης, Ιωάννα Μαυρέα, Κατερίνα Λυπηρίδου, Χρήστος Γεροντίδης, Σάκης Καραθανάσης, Κώστας Μπουγιώτης, Ερατώ Αγγουράκη, Πίνα Κούλογλου, Τερέζα Καζιτόρη, ΜατίλνταΤούμπουρου
Ζωντανή μουσική: Βασίλης Ντρουμπογιάννης, Βάιος Πράπας, Γιώργος Ταμιωλάκης, Δημήτρης Ανδρέου
Συμπαραγωγή: ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ- ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
26-27-28-29 Σεπτεμβρίου – ΦΡΥΝΙΧΟΥ
“ΤΟ ΝΕΚΡΟ ΝΕΡΟ”
Παράσταση βασισμένη στον κύκλο τραγουδιών «Η ωραία μυλωνού»
του Φραντς Σούμπερτ
Ο σκηνοθέτης και αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Θέμελης Γλυνάτσης επιστρέφει στη σκηνή της Φρυνίχου με ένα μουσικό έργο του Σούμπερτ.
Πρόκειται για μια ιδιαίτερη παράσταση που βασίζεται στον αριστουργηματικό κύκλο τραγουδιών του Φραντς Σούμπερτ Η ωραία μυλωνού και που συνδυάζει το ρομαντισμό του σπουδαίου συνθέτη με την τεχνολογία και το σύγχρονο θέατρο.
Σκηνοθεσία και δραματουργία: Θέμελης Γλυνάτσης
Σκηνικά και κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Video: Μάριος Γαμπιεράκης και Χρυσούλα Κοροβέση
Βοηθ. σκηνοθ.: Ζέττα Πασπαράκη
Τενόρος: Χρήστος Κεχρής
Πιάνο: Τίτος Γουβέλης
Μια συμπαραγωγή του Θεάτρου Τέχνης με την Εθνική Λυρική Σκηνή.
Η παράσταση πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Αυστριακής Πρεσβείας.
Παραστάσεις: Μάιος 2020 -ΦΡΥΝΙΧΟΥ
Τέλος, να σημειωθεί ότι την Άνοιξη του 2019, εγκαινιάστηκε το εκπαιδευτικό κομμάτι της συνεργασίας ανάμεσα στους δύο φορείς, στο πλαίσιο του οποίου, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα νέων τραγουδιστών της όπερας της ΕΛΣ, με τίτλο “Οι νέοι της Όπερας” παρουσίασε στο Θέατρο Τέχνης- Φρυνίχου την όπερα του Μότσαρτ Η μεγαλοψυχία του Τίτου.
ΔΗΠΕΘΕ ΚΟΖΑΝΗΣ
To ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ και το ΔΗΠΕΘΕ ΚΟΖΑΝΗΣ συνεργάζονται για πρώτη φορά φέτος εγκαινιάζοντας ένα πρόγραμμα “ανταλλαγής” παραστάσεων. Έτσι η περσινή επιτυχημένη παραγωγή του Θεάτρου Τέχνης “Ανθρωποφύλακες”, του Περικλή Κοροβέσησε σκηνοθεσίαΜάνου Βαβαδάκη θα παρουσιαστεί τον Μάρτιο 2020, μετά την επανάληψη της στο Υπόγειο, στο ΔΗΠΕΘΕ ΚΟΖΑΝΗΣ. Αντίστοιχα, η νέα παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ ΚΟΖΑΝΗΣ “Τριαντάφυλλο στο στήθος” του Τένεσι Ουίλιαμς σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Λευτέρη Γιοβανίδη, μετά την πρεμιέρα της στην Κοζάνη, θα παρουσιαστεί τον Ιανουάριο 2020 στο Υπόγειο του ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ.
ΘΕΑΤΡΟ ΑΜΑΛΙΑ, Θεσσαλονίκη
Μια σταθερή συνεργασία ξεκινά φέτος ανάμεσα στα δύο θέατρα. Στόχος της συνεργασίας είναι το Θέατρο Αμαλία να γίνει το “σπίτι” του Θεάτρου Τέχνης στη Θεσσαλονίκη, ο χώρος στον οποίο θα παρουσιάζεται κάθε χρόνο σημαντικό μέρος του προγράμματός του στο κοινό της πόλης. Μέσα από αυτή λοιπόν την προοπτική θα παρουσιαστούν στη Θεσσαλονίκη έως το Δεκέμβριο 2019 οι παραστάσεις του ITALIANFOCUS: “Polvere”(28/9)”Miracolo”(29/9) “Penelope” (30/9), η συμπαραγωγή του Θεάτρου Τέχνης με την Ομάδα KURSK: “Οθέλλος”, Ουίλιαμ Σαίξπηρ-σκηνοθεσία Χάρη Φραγκούλη, (3-6 /10 και 9-13/10 ) και οι παραγωγές του Θεάτρου Τέχνης “Οι δούλες”, Ζαν Ζενέ- σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη (23-24/11)καθώς και τα ‘Ολο σπίτι, κρεββάτι κι εκκλησία”, ΦράνκαΡάμε-Ντάριο Φο-σκηνοθεσία Κωστή Καπελώνη, και “Ανθρωποφύλακες”, Περικλή Κοροβέση- σκηνοθεσία Μάνου Βαβαδάκη.
Θα ανακοινωθούν όλες οι ημερομηνίες καθώς και οι παραγωγές του ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ που θα παρουσιαστούν στο θέατρο Αμαλία από τον Ιανουάριο 2020.
ΝΕΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ
“Ο ΓΛΑΡΟΣ”, Άντον Τσέχωφ
Ο Γιάννης Παρασκευόπουλος, νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ ΒΕΡΟΙΑΣ και σκηνοθέτης με σημαντικό έργο στην έδρα του, τη Θεσσαλονίκη, αναμετριέται για τρίτη φορά με το αριστούργημα του παγκόσμιου ρεπερτορίου. Έχοντας σκηνοθετήσει το έργο στο Εθνικό Θέατρο της Κραϊόβα το 2015, αλλά και το 2018 σε μια επιτυχημένη συμπαραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων και του Θεσσαλικού Θεάτρου, ο σκηνοθέτης παρουσιάζει για πρώτη φορά το έργο στην Αθήνα ενσωματώνοντας στοιχεία της ιστορίας και της φυσιογνωμίας της σκηνής της Φρυνίχου.
Στον Γλάρο, η ματαίωση των ονείρων της νιότης και οι λάθος επιλογές στον έρωτα ωθούν τη δράση. Το ερωτικό ασύμπτωτο, η απόρριψη, η αναπόσπαστη σχέση ζωής και τέχνης, οι συγκρούσεις του παλιού με το νέο, η κωμωδία της ανθρώπινης αποτυχίας, η απεγνωσμένη αναζήτηση της ευτυχίας: είναι όλα εκεί. Η παράσταση εστιάζει στην προσπάθεια που καταβάλλουν οι νέοι ήρωες για να αντισταθούν, ώστε να μην ενσωματωθούν σε έναν κόσμο τελματωμένο και παλιό. Σε κάθε πράξη του έργου, ένας νέος άνθρωπος, με όνειρα, με προσδοκίες, με ορμή, δεν αντέχει πια να είναι… γενναίος, απαρνιέται τηδιαφορετικότητάτου,γλιστρά και ενσωματώνεται σε έναν κόσμο συντηρητικό και συμβιβασμένο. Από αυτήν την άποψη, η παράσταση ανιχνεύει τη διάψευση των ονείρων, τη ματαίωση της επιθυμίας, την αγωνία της διατήρησης της προσωπικής ταυτότητας, αναζητώντας, ίσως, διεξόδους δημιουργικής αντίστασης μέσα από την ίδια την πράξη του θεάτρου.
Μετάφραση: Ξένια Καλογεροπούλου
Σκηνοθεσία: Γιάννης Παρασκευόπουλος
Συνεργάτης Δραματουργός: Σοφία Ευτυχιάδου
Σκηνικά: Richard Antony
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Κοστούμια: Βασίλης Μπαρμαρίγος
Μουσική: Μάνος Μυλωνάκης
Βοηθός σκηνοθέτη: Ανδρέας Παράσχος
Παραγωγή: Θέατρο Του Νέου Κόσμου – PanEntertainment
Διανομή
Σόριν: Θανάσης Μιχαηλίδης
Αρκάντινα: Γιώτα Φέστα
Τριγκόριν: Γιώργος Βεργούλης
Τρέπλιεφ: Γκαλ Α. Ρομπίσα
Νίνα: Χρυσή Μπαχτσεβάνη
Σαμράγιεφ: Στέλιος Νίνης
Πωλίνα: Ζωή Ιωαννίδη
Ντόρν: Αρτέμης Χαραλαμπίδης
Μάσα: Έφη Γούση
Μεντβεντέγκο: Γιάννης Κοντός
Γιάκοφ: Λάμπρος Γραμματικός
Από 16 Οκτωβρίου 2019- 18 Ιανουαρίου 2020 -ΦΡΥΝΙΧΟΥ
Παραστάσεις: Τετάρτη-Κυριακή: 20.00 & Πέμπτη-Παρασκευή-Σάββατο: 21.15
“ΡΙΤΕΡ,ΝΤΕΝΕ,ΦΟΣ”, Τόμας Μπέρνχαρντ
Για πρώτη φορά στο Θέατρο Τέχνης το έργο-μύθος του Μπέρνχαρντ με μια εξαιρετική ομάδα ηθοποιών και την -εκ του Θεάτρου Τέχνης προερχόμενη- Μαρία Πρωτόπαππα σε θέση σκηνοθέτη.
Τρία πρόσωπα. Τρεις ηθοποιοί. Ένα αιμομικτικό τρίο σε γεύμα. Μία κωμικοτραγική ιεροτελεστία. Σαν χορωδία από παράφρονες, τρία αδέλφια αποπειρώνται ενάντια στην αφασία, στην παράλυσή τους, στο μηδενισμό, με όπλο τον μηδενισμό.
Ο Αυστριακός Τόμας Μπέρνχαρντ (1931-1989) δανείζεται στοιχεία από την την πραγματική ιστορία του συμπατριώτη του φιλόσοφου της λογικής της απεικονιστικής θεωρίας του νοήματος της γλώσσας, Λούντβιχ Βίτγκενστάιν (1889-1951), των αδελφών του και του ανηψιού του Πολ. Η αλληγορία του θίγει την υποκρισία των Αυστριακών, σχετικά με την συμβολή τους στα εγκλήματα του Γ΄ Ράιχ κατά της ανθρωπότητας, και αποκαλύπτει την αυταπάτη της αθωότητας καθώς και την βλακεία που διακρίνει το ανθρώπινο είδος εν γένει, μιας και παραβλέποντας αυτά τα εγκλήματα εξακολουθεί να διατηρεί την ψευδαίσθηση μιας υπαρξιακής ανωτερότητας.
Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας
Σκηνοθεσία: Μαρία Πρωτόπαππα
Σκηνικά- Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Αντικείμενα- Props: Γεωργία Μπούρα
Κοστούμια: Άγις Παναγιώτου
Sounddesign: Λόλεκ
Κίνηση: Κατερίνα Φωτιάδη
Styling (κομμώσεις-μακιγιάζ): Θοδωρής Μπουρνέλης
Βοηθός Σκηνοθέτη-Εκτέλεση Παραγωγής: Μαρία Ξανθοπουλίδου
Β’ Βοηθός Σκηνοθέτη: Ιουλία Σταμούλη
Βοηθός σκηνογράφου: Νατάσσα Τσιντικίδη
Φωτογραφίες: Δομινίκη Μητροπούλου
Μακιγιάζ φωτογράφισης: Γεωργία Φίλιππα
Video Trailer παράστασης: Μιχαήλ Μαυρομούστακος
Διανομή
Λουκία Μιχαλοπούλου : Ρίττερ
Στεφανία Γουλιώτη: Ντένε
Αργύρης Ξάφης: Φος
Μια συμπαραγωγή του Θεάτρου Τέχνης με το Θέατρο του Νέου Κόσμου και την KartProductions
Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού
Παραστάσεις
από 18/10/2019 έως 12/1/2020
κάθε Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή
Ώρες
Τε 20:00, Πε-Πα 21:15, Σα 21:15, Κυ 20:00
Τιμές εισιτηρίων
Τετάρτη & Παρασκευή: 15€ κανονικό, 12€ φοιτητικό, 10€ ανέργων
Πέμπτη: 10€ γενική είσοδος
Σάββατο-Κυριακή: 18€ κανονικό, 15€ μειωμένο
(Το μειωμένο ισχύει για φοιτητές, άνεργους, πολύτεκνους, άνω των 65 ετών, με τα αντίστοιχα δικαιολογητικά.)
ΤΟ ΝΕΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
“ΠΡΟΕΡΤΙΑ”
Ο Βασίλης Παπαβασιλείου και ο “Φωκίων Καπνίδης”, “συναντώνται” και πάλι στη σκηνή της Φρυνίχου. Αυτή τη φορά δε θα είναι μόνοι τους…
Αλλάζουν οι καιροί. Μαζί τους και οι άνθρωποι. Έτσι συνέβη και με τον Φωκίωνα Καπνίδη, τον πρωταθλητή των ψεκασμένων της περασμένης δεκαετίας και αποτυχόντα υποψήφιο πρωθυπουργό στις τελευταίες εκλογές.
Ανακάλυψε μέσα του μια κλίση για την τέχνη της συγγραφής. Γι’αυτό, υποκινούμενος από τον εορτασμό των 200 χρόνων της ελληνικής επανάστασης, προσέλαβε σε βάση πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης μια νεαρή καθηγήτρια δημιουργικής γραφής με την οποία πέρασε μια εβδομάδα .
Τα “Προεόρτια” καταγράφουν το χρονικό αυτής της συνάντησης, της οποίας ο ολοκληρωμένος καρπός θα δει φυσικά το φως, καλώς εχόντων των πραγμάτων, το 2021.
Κείμενο- σκηνοθεσία-ερμηνεία: Βασίλης Παπαβασιλείου
Καλλιτεχνική συνεργάτις: Νικολέτα Φιλόσογλου
14 Δεκεμβρίου – 12 Απριλίου- ΦΡΥΝΙΧΟΥ
Σάββατο-Κυριακή στις 19.00
“ΗΛΕΚΤΡΑ”, Σοφοκλή
Ο Άρης Μπινιάρης, στην πρώτη του συνεργασία με το Θέατρο Τέχνης, προσεγγίζει μέσα από την έντονα προσωπική ματιά του το έργο του Σοφοκλή, έχοντας δώσει εξαιρετικά δείγματα γραφής μέσα από τους επιτυχημένους “Πέρσες”-Αισχύλου αλλά και τις “Βάκχες”-Ευριπίδη.
Όσο οι πληγές της ματώνουν ακόμα, δεν πρόκειται ποτέ να σταματήσει. Ώσπου να στραγγιστεί εντελώς, όλο το μαύρο σκοτάδι της νύχτας. Δεν πρόκειται ποτέ να σταματήσει. Τα ατελείωτα τραγούδια της οργής, θ’ ακούγονται συνέχεια από εκείνη. Για τον φόνο του πατέρα της. Του σκίσαν το κεφάλι με μια πέλεκυ. Η μάνα της κι ο άνανδρος ο εραστής της. Πώς να συζεί με τους φονιάδες; Πώς να αφήσει τη ζωή της να χαθεί; Πώς μια γυναίκα σαν εκείνη; Πώς αλλιώς να κάνει; Πώς θα φυτρώσει μέσα της, ένα κλωνάρι αγαπημένο; Αν δεν αστράψει απάνω απ’ τους φονιάδες. Αν δεν μεσουρανήσει πάνω απ’ τους γελαστούς εχθρούς. Άμα δεν λύσει με ορμή το σκοτάδι. Πώς μια γυναίκα σαν εκείνη; Πώς αλλιώς να κάνει;
Η παράσταση αποτελεί ένα ταυτόχρονα θεατρικό και μουσικό γεγονός. Οι ηθοποιοί αντλούν πληροφορίες από την ρυθμικότητα του κειμένου και μεταβολίζουν, με το σώμα και τη φωνή, σε θεατρική δράση, τον ήχο και το ρυθμό του ποιητικού λόγου. Με όχημα την μουσική, δημιουργούν, μια δυναμική πλατφόρμα αναπαράστασης και αναδεικνύουν το συγκινησιακό πεδίο της αρχαίας τραγωδίας. Χορωδιακά μέρη, μελωδίες και δυναμικοί ρυθμοί, δημιουργούν ένα παλλόμενο και ζωντανό ηχητικό περιβάλλον, μέσα από το οποίο αναδεικνύονται τα πρόσωπα μιας παλιάς μα πάντα επίκαιρης ιστορίας.
Διασκευή βασισμένη στη μετάφραση του Γ. Χειμωνά /Σκηνοθεσία/ Δραματουργία:
Άρης Μπινιάρης
Μουσική σύνθεση: Χρήστος Γεωργόπουλος
Σκηνικός χώρος: Κωστής Καραντάνης
Κουστούμια : Νίκη Ψυχογιού
Βοηθός σκηνοθέτη: Δώρα Ξαγοράρη
Διεύθυνση παραγωγής: Κατερίνα Διακουμοπούλου
Παραγωγή: Performing Arts and Ententainment Ltd
Παίζουν: Εβελίνα Παπούλια, Ελένη Μπούκλη, Λένα Μποζάκη, Δημήτρης Μανδρινός, Νίκος Τσολερίδης, Τάσος Κορκός, Λεωνή Ξεροβάσιλα, Δώρα Ξαγοράρη, Κατερίνα Δημάτη, Άρης Μπινιάρης
Μουσικός: Χρήστος Γεωργόπουλος
Από 23 Ιανουαρίου- 12 Απριλίου 2020-ΦΡΥΝΙΧΟΥ
Τετάρτη έως Κυριακή, κάθε βράδυ στις 21.00
“ΕΝΤΜΟΝΤ”, Ντέηβιντ Μάμετ
Ο “Εντμοντ”-ένα από τα σπάνια παιγμένα έργα του εξαιρετικά δημοφιλούς ΝτέηβιντΜάμετ -παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Αθήνασε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη. Είναι το πρώτο έργο του Μάμετ που παρουσιάζεται στο Θέατρο Τέχνης.
Πρόκειται για ένα τολμηρό, σκοτεινό και καθόλου “πολιτικά ορθό” κείμενο που διαπνέεται από μια έντονα μεταφυσική διάθεση που δε συναντάμε συχνά στον Μάμετ. Γραμμένος το 1982, για 28 ρόλους και μέσα από 23 σύντομες ο “Έντμοντ” έχει πολλά κοινά σημεία με τον “Βόυτσεκ” του Μπύχνερ αλλά και τον “Μπάαλ” του Μπρεχτ, τόσο στη δομή όσο και στα βασικά χαρακτηριστικά του κεντρικού ήρωα.
Το έργο καταγράφει την “επανάσταση” ενός καθημερινού, λευκού, μεσοαστού σαραντάρη άνδρα που αναζητώντας κάποιο απροσδιόριστο “νόημα ζωής” και θέλοντας να ξεφύγει από την ανούσια, τακτοποιημένη ζωή του, αποφασίζει να εγκαταλείψει τη γυναίκα του και να βουτήξει στην σκοτεινή, άγνωστη για εκείνον πλευρά της πόλης. Εκεί, στον υπόκοσμο της Νέας Υόρκης, στα μπαρ, στο μετρό, στους δρόμους, στα φτηνά ξενοδοχεία, στα sexshop, ο Έντμοντ θα έρθει αντιμέτωπος με τους μεγαλύτερους φόβους και τα πιό άγρια ένστικτά του. Εκεί θα αναδυθεί όλος ο ρατσισμός, ο μισογυνισμός, η ομοφοβία που έκρυβε μέσα του. Εκεί θα ανακαλύψει το μόνο νόμο που έχει ισχύ σε έναν παράλογο κόσμο: τη βία.
Πρόκειται , όπως λέει και ο ίδιος ο συγγραφέας για ένα είδος “σύγχρονης παραβολής”. Για μια “μεσοαστική τραγωδία”. Και πάνω απ΄όλα για μια ιστορία που μιλά για τη βαθιά νόσο και την κατάρρευση της σύγχρονης δυτικής κοινωνίας. Γιατί “η κοινωνία είναι άρρωστη, όχι ο άνθρωπος” διευκρινίζει ο Μάμετ.
Αξίζει να επισημανθεί ότι το όνομα αλλά και το επίθετο του ήρωα: EdmondBurke, ο Μάμετ το δανείστηκε -διόλου τυχαία προφανώς- από τον γνωστό Ιρλανδό ρήτορα, φιλόσοφο και πολιτικό (1729-1797) που ήταν σφοδρός πολέμιος της Γαλλικής Επανάστασης γι αυτό και έμεινε στην ιστορία ως ο ιδρυτής του σύγχρονου συντηρητισμού. Ένα χαρακτηριστικό του απόφθεγμα: ” Και τι είναι η ελευθερία χωρίς σοφία και αρετή; Είναι το μεγαλύτερο από όλα τα κακά, είναι τρέλα, είναι διαστροφή χωρίς όρια”
Μετάφραση-σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη
Δραματουργός παράστασης: Έλενα Τριανταφυλλοπούλου
Σκηνικά-κοστούμια: Χριστίνα Κάλμπαρη
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Παίζουν: Γιάννος Περλέγκας, Δημήτρης Πασσάς, Μανώλης Αφολαγιάν, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Δημήτρης Μαγγίνας, Μαριλένα Μόσχου
Από 30 Ιανουαρίου-12 Απριλίου 2020- ΥΠΟΓΕΙΟ
Τετάρτη και Κυριακή στις 20.00, Πέμπτη-Σάββατο 21.15
Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού
“ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ”, Στήβεν Χόκινγκ
«Το χρονικό του Χρόνου» μεταφέρεται για πρώτη φορά στο θέατρο από την Νατάσα Τριανταφύλλη σε μια παράσταση που επιχειρεί να φέρει την επιστημονική σκέψη σε διάλογο με την καλλιτεχνική δημιουργία.Η αποκαλυπτική ευφυία του Hawking θα συναντηθεί επί σκηνής με την έμπνευση και το πάθος λογοτεχνικών και θεατρικών ηρώων οι οποίοι, ίσως και εν αγνοία τους, πλησίασαν τις ίδιες θεματικές που συνοψίζονται στην αμετάβλητη αγωνία για τα όρια της ανθρώπινης ύπαρξης.
-Από πού ερχόμαστε;
-Ποια είναι η θέση μας μέσα στο σύμπαν;
-Επηρεάζει η ύπαρξή μας την ισορροπία του σύμπαντος;
«Το χρονικό του Χρόνου», το εκδοτικό φαινόμενο του StephenHawking, αποτελείται από δώδεκα κεφάλαια. Ο συγγραφέας, με επιστημονική διαύγεια αλλά και απαράμιλλο χιούμορ, παραθέτει τις βασικές επιστημονικές ανακαλύψεις του ίδιου και των προκατόχων του πάνω στο χωρόχρονο, τη διαστολή του Σύμπαντος, την αρχή της απροσδιοριστίας, τις αγαπημένες του Μαύρες Τρύπες και το επονομαζόμενο Βέλος του Χρόνου, αναζητώντας μια ενοποιημένη θεωρία των πάντων, που θα οδηγήσει σε μια νέα κοσμογονική ερμηνεία.
Η απόδειξη, μόλις στον 20ο αιώνα, ότι το Σύμπαν δεν είναι στατικό και αμετάβλητο αλλά δυναμικό και διαστελλόμενο, δημιουργεί έναν νέο τόπο σκέψης και φιλοσοφικής θεώρησης σχετικά με την ανθρώπινη κατάσταση και τη θέση της μέσα στο σύμπαν. Πρόκειται για έναν νέου τύπου «κοσμογονικό Διαφωτισμό», κατά τον οποίον ο άνθρωπος μπορεί, αποδεδειγμένα πια, να νιώθει μέρος ενός πολύ μεγαλύτερου χώρου και να κατανοήσει πως ο χρόνος, η ενέργεια και η ύλη του σύμπαντος στο οποίο ανήκει εξηγούν πολλές από τις λειτουργίες του, πέρα από τις μέχρι τώρα φιλοσοφικές, θρησκευτικές και ψυχολογικές ερμηνείες.
Κείμενο: Stephen Hawking
Κείμενο παράστασης: Έλενα Τριανταφυλλοπούλου, Νατάσα Τριανταφύλλη
Σκηνοθεσία – Σκηνικός Χώρος: Νατάσα Τριανταφύλλη
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Monika
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Ειδικός Συνεργάτης: Λευτέρης Σαράφης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Δήμητρα Μητροπούλου
Παίζουν:Μελέτης Ηλίας , Δημήτρης Πασσάς
Σε κάθε παράσταση θα υπάρχει ένας specialguest. Τα ονόματα θα ανακοινωθούν προσεχώς.
24 Φεβρουαρίου 2020- 14 Απριλίου- ΦΡΥΝΙΧΟΥ
Δευτέρα-Τρίτη, ώρα 21.00
“EVERYBODY DIES YOUNG“
Μια παράσταση του Γιώργο Βαλαή, που επανέρχεται με τη δική του πλέον ομάδα στη Φρυνίχου,
5 χρόνια μετά τον “Vanya– 10 χρόνια μετά”, που είχαν παρουσιάσει οι blitz.
Πέντε άτομα αναπλάθουν όλη τη ζωή τους μέσα σε ένα livingroom. Αναπαριστούν κινηματογραφικές σκηνές που τους σημάδεψαν, ακούνε ξανά τη μουσική που ακούγανε κάποια στιγμή στο παρελθόν τους, εφευρίσκουν παιχνίδια προσπαθώντας να ξαναβρούν αυτό που έχει χαραχτεί στην μνήμη τους, δημιουργώντας μια αίσθηση φαντάσματος από το παρελθόν στο παρόν. Προσπαθούν να ανακατασκευάσουν το παρελθόν, να φτιάξουν καινούργιες αναμνήσεις, να βρούν την ταυτότητα τους μέσα από το δίπολο πλαστού και αυθεντικού, διαμεσολαβημένου (mediated) και εμπειρικού για να οδηγηθούν σε ένα μέλλον που ποτέ δεν ήρθε.
Πρόκειται για μια άλλη μορφή νοσταλγίας, την νοσταλγία μιας ανάκλησης για τις δυνατότητες ενός μέλλοντος που έχουν καταστεί παρωχημένες από την πορεία του χρόνου. Προσπαθούν να παγιδευτούν σε ένα χωροχρόνο που δεν είναι πια δικός τους. Είναι ένας χρόνος χωρίς ηλικία.
Η μνήμη μας σαν κοινωνία γίνεται όλο και περισσότερο στοιχειωμένη από όλα αυτά που έχουμε δημιουργήσει στο παρελθόν. Η μνήμη μας δεν ισούται κατ’ ανάγκη μόνο με την ταυτότητά μας μετά την έκρηξη των media. Η μνήμη μας είναι παγιδευμένη (και αποθηκευμένη μέσα στις συσκευές μας) μέσα σε ένα κόσμο που συνεχώς αλλάζει, και φαίνεται να μας στερεί τη δυνατότητα για μια ανάγκη μεταμόρφωσης, ανάγκη για ένα ολοκαίνουργιο παρόν για να υπάρξουμε.
Είμαστε αληθινοί εμείς οι ίδιοι ή τα αντανακλαστικά μας και ότι ονειρευόμαστε, είναι αποτελέσματα ενός πολιτιστικού νοήματος που εμείς οι ίδιοι παράγουμε;
Οι ήρωες της παράστασης κάνουν αυτό που θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε διασκέδαση ή λήθη, μεταξύ ανθρώπων που είναι μέλη μιας κοινωνίας της λήθης, της λήθης του θανάτου, της διαπίστωσης ότι η ζωή δεν έχει νόημα παρά μόνο εκείνο το οποίο εμείς είμαστε ικανοί να της δώσουμε. Οι κοινωνικές μας σχέσεις, η μουσική, ο κινηματογράφος, η τέχνη γενικότερα λειτουργούν για να διευκολύνουν, να αποκαλύπτουν και να επικαλύπτουν αυτή τη λήθη.Παρόλα αυτά, το πέρασμα του χρόνου, βιώνεται από όλους μας σε όλες τις πτυχές και σε κάθε ηλικία.
Το πέρασμα του χρόνου είναι η βασική μας ανθρώπινη εμπειρία, ο τόπος συνάντησης του εαυτού μας με τους άλλους και ταυτόχρονα ένας περίπλοκος, αντιφατικός τόπος, στον οποίο ο καθένας από εμάς θα μπορούσε, αν είχαμε την υπομονή και το θάρρος, να αποτιμήσουμε τα ψέματα και τις αλήθειες που επιβαρύνουν τη ζωή μας.
Δραματουργία: Γιώργος Βαλαής-Voltnoi Brege
Σκηνοθεσια: Γιώργος Βαλαής
Σκηνικά- κοστούμια: Μαρία Πανουργιά
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Επιμέλεια κίνησης: Γιάννης Νικολαϊδης
Παίζουν: Εύη Σαουλίδου, Ελίνα Ρίζου, Φιντέλ Ταλαμπούκας, Θοδωρής Πέντίδης, Γιώργος Βαλαής
Συμπαραγωγή: One plant productions-Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν
24 Απρίλιου 2010 -31 Μαΐου -ΥΠΟΓΕΙΟ
Πέμπτη έως Κυριακή
Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού
“ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΗΣ ΑΝΑΡΧΙΑΣ”
Ο Ακύλλας Καραζήσης και φέτος στο Θέατρο Τέχνης, αυτή τη φορά ως σκηνοθέτης, με μια δυνατή ομάδα νέων ηθοποιών.
Αρχικό υλικό της παράστασης αποτελούν μεταξύ άλλων το αυτοβιογραφικό βιβλίο του Τζωρτζ Όργουελ, Φόρος Τιμής στην Καταλωνία, το λογοτεχνικό και δημοσιογραφικό έργο του Έρνεστ Χεμινγούεϊ και το έργο του Χανς ΜάγκνουςΕντσεσμπέργκερ, Το σύντομο καλοκαίρι της Αναρχίας. Κείμενα που αναφέρονται στον ισπανικό εμφύλιο, παντρεύοντας την υποκειμενικότητα των εμπειριών των συγγραφέων τους, με την ικανότητά τους για καθαρή κριτική πάνω στα γεγονότα και τις ιδεολογίες που τα κατευθύνουν.
Στόχος είναι να υπερβούμε το θέατρο ντοκουμέντο και να εξετάσουμε την έννοια της επαναστατικότητας, όχι μόνο στο συγκεκριμένο ιστορικό πλαίσιο, αναζητώντας κι άλλες συνδέσεις με κινήματα και επαναστάσεις σε όλο το χρονικό φάσμα της μετανεωτερικότητας, εμβαθύνοντας με έναν πρωτότυπο και προσωπικό τρόπο σε μια έννοια ανοιχτή, επίκαιρη και ταλαιπωρημένη από τη χρήση, όπως η επανάσταση.
Σκηνοθεσία: Ακύλλας Καραζήσης
Σκηνικά-κοστούμια: Μαρία Πανουργιά
Παίζουν: Μάνος Βαβαδάκης, Στέλλα Βογιατζάκη, Χαρά Μάτα-Γιαννάτου, Κατερίνα Ζησούδη, Κατερίνα Παπανδρέου, Κωνσταντίνος Πλεμμένος
30 Απριλίου – 31 Μαΐου 2020-ΦΡΥΝΙΧΟΥ
Πέμπτη έως Κυριακή
ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ 2ηΧΡΟΝΙΑ
“Η ΦΑΛΑΚΡΗ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΡΙΑ”, Ιονέσκο
Μετά από έναν σύντομο επιτυχημένο κύκλο παραστάσεων την περσινή χρονιά, «Η φαλακρή τραγουδίστρια» επανέρχεται στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν. Το αριστούργημα του Ευγένιου Ιονέσκο, που σκηνοθέτησε η Σοφία Μαραθάκη, ανεβαίνει ξανά τον Οκτώβριο στη Σκηνή της Φρυνίχου για λίγες παραστάσεις.
Γραμμένο το 1948, το έργο «Η φαλακρή τραγουδίστρια» καθιερώνει ουσιαστικά το Θέατρο του Παραλόγου, καταρρίπτοντας όλους τους συμβατικούς κανόνες τις κλασικής δραματουργίας. Περιγράφοντας με παράδοξο τρόπο την τυποποιημένη καθημερινότητα της αστικής κοινωνίας, ο Ευγένιος Ιονέσκο αποκαλύπτει την ανεπάρκεια της γλώσσας ως μέσο επικοινωνίας και επιτίθεται σ΄ έναν κόσμο που μοιάζει να έχει χάσει τη μεταφυσική του διάσταση.
Ο κύριος και η κυρία Σμιθ υποδέχονται τον κύριο και την κυρία Μαρτέν μέσα στο εγγλέζικο αστικό σαλόνι τους. Όλοι μαζί προσπαθούν να διασκεδάσουν την ανία τους καταφεύγοντας σε κοινοτοπίες, όταν εισβάλλει ο Αρχηγός της Πυροσβεστικής, ο οποίος βρίσκεται σε μυστική αποστολή. Παράλληλα, η υπηρέτρια του σπιτιού, η Μαίρυ, φαντασιώνεται πως είναι ο ΣέρλοκΧολμς και απαγγέλει αυτοσχέδια ποιήματα.
Αιχμάλωτοι της συνήθειας, των άσκοπων γλωσσικών επαναλήψεων και των επιφανειακών σχέσεων, οι ήρωες του Ιονέσκο χαρακτηρίζονται από παντελή έλλειψη πνευματικότητας και συναισθηματικής νοημοσύνης, θύματα ενός κοινωνικού συστήματος που τους οδηγεί στη λήθη και τον πνευματικό αφανισμό.
Η φαλακρή τραγουδίστρια ανεβαίνει για πρώτη φορά στο Θέατρο Τέχνης το 1961 σε σκηνοθεσία του Καρόλου Κουν και μετάφραση του Κώστα Σταματίου, φέρνοντας το αθηναϊκό κοινό σε επαφή με την πρωτοποριακή ευρωπαϊκή θεατρική γραφή της εποχής.
Με όχημα τη νέα μετάφραση της Δήμητρας Κονδυλάκη, η Σοφία Μαραθάκη και η Ομάδα Θεάτρου Ατονάλ επιχειρούν ν΄ ανακαλύψουν εκ νέου το παράλογο σύμπαν του έργου, αντιμετωπίζοντας το ως «οικοδόμημα καταστροφής» που σιγά- σιγά καταρρέει αφήνοντας να φανούν η πλήξη, η μοναξιά και η γελοιότητα που χαρακτηρίζουν τον σύγχρονο άνθρωπο.
Μετάφραση: Δήμητρα Κονδυλάκη
Σκηνοθεσία: Σοφία Μαραθάκη
Συνεργάτης δραματολόγος: Έλενα Τριανταφυλλοπούλου
Σκηνικό- Κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Μουσική: Βασίλης Τζαβάρας
Κίνηση: Βρισηίδα Σολωμού
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Γεωργουδάκη
Επιμέλεια κομμώσεων: Χρόνης Τζήμος
Κατασκευή κοστουμιών: Γιώργος Παρλιάρος, Ελένη Μελισσού
Φωτογραφίες: Andrea Bonetti
Καλλιτεχνική συνεργασία: Εύα Μαραθάκη
Εκτέλεση παραγωγής: POLYPLANITY Productions / Γιολάντα Μαρκοπούλου & Βίκυ Στρατάκη
Διανομή:
Κος Σμιθ: Μάριος Παναγιώτου
Κα Σμιθ: Φωτεινή Παπαχριστοπούλου
Κος Μαρτέν: Κωνσταντίνος Παπαθεοδώρου
Κα Μαρτέν: Μαρία Παρασύρη
Μαίρυ: Σοφία Μαραθάκη
Ο Αρχηγός της Πυροσβεστικής: Κωνσταντίνος Μωραἴτης
Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος.
Συμπαραγωγή : Ομάδα ΑΤΟΝΑλ- Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν
Η παράσταση επιχορηγήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού
21 Οκτωβρίου-3 Δεκεμβρίου ΦΡΥΝΙΧΟΥ
Δευτέρα-Τρίτη 21.00
“ΟΙ ΔΟΥΛΕΣ”, Ζενέ (3η χρονιά)
“Οι Δούλες” για τρίτη χρονιά στο Υπόγειο για 8 μόνο παραστάσεις πριν ταξιδέψουν στη Θεσσαλονίκη (Θέατρο Αμαλία-23 και 24 Νοεμβρίου) και στην Ιταλία (Festival de imiticontemporanei-30 Νοεμβρίου).
Η υπόθεση με λίγα λόγια έχει ως εξής: Δύο υπηρέτριες καταστρώνουν την εξόντωση της λατρεμένης αλλά και απόλυτα μισητής τους Κυρίας. Τα αφελή σχέδια τους αποτυγχάνουν και στρέφονται εναντίον τους.
Τι είναι όμως αυτό που κάνει το έργο του Ζενέ να ανεβαίνει τόσο συχνά στην παγκόσμια σκηνή από το 1947 που γράφτηκε μέχρι τις μέρες μας; Σίγουρα: “Δεν πρόκειται για ένα έργο που θέλει να υπερασπιστεί τη μοίρα της τάξης των υπηρετών. Υπάρχει συνδικάτο που ασχολείται με τα ζητήματα αυτών των ανθρώπων. Πρόκειται για μια αλληγορική ιστορία…» διευκρινίζει ο ίδιος ο Ζενέ.
Οι δούλες, είμαστε εμείς. Με τα μικρά και μεγάλα μας όνειρα, τα ψέμματα που λέμε στον εαυτό μας και στους άλλους, την απελπισμένη ανάγκη μας να δραπετεύουμε από την πραγματικότητα, να φαντασιωνόμαστε μια άλλη ζωή από αυτή που ζούμε. Εμείς που ζηλεύουμε αυτό που δεν έχουμε και βασανιζόμαστε γιατί ξέρουμε ότι δε θα το αποκτήσουμε ποτέ. Εμείς που νιώθουμε φόβο, μίσος αλλά και λατρεία απέναντι στην εξουσία. Εμείς που δεν τολμάμε να ζήσουμε αληθινά.
Οι Δούλες είναι οι αντι-ηρωΐδες της τραγωδίας των ημερών μας. Και η Κυρία τους είναι η φτηνή θεά που ορίζει τη μοίρα τους. Που σκηνοθετεί τη ζωή τους. Καμμία μεγαλειώδης κάθαρση σε αυτή τη σύγχρονη τραγι-κωμωδία. Ανθρώπινες στιγμές μόνο. Σκληρές, τρυφερές, αστείες, βίαιες, συγκινητικές. Και πάνω απ΄όλα, μια βαθιά ανάγκη για «παιχνίδι» μέχρι τελικής πτώσης. Αυτή την ανάγκη που κινεί το ίδιο το θέατρο και κρατά ζωντανή την επιθυμία μας να καταφεύγουμε σε αυτό είτε ως δημιουργοί, είτε ως κοινό. Αναζητώντας αυτό το «κάτι» που η ζωή επιμένει να μας κρύβει.
Μετάφραση-σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη
Σκηνικά-κοστούμια: Χριστίνα Κάλμπαρη
Μουσική επιμέλεια: Νέστωρ Κοψιδάς
Επιμέλεια κίνησης: Βάλια Παπαχρήστου
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριλένα Μόσχου
Παίζουν: Κάτια Γέρου, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Μαριάννα Κάλμπαρη
21 Οκτωβρίου- 12 Νοεμβρίου- ΥΠΟΓΕΙΟ
Δευτέρα-Τρίτη 21.15
“ΑΝΘΡΩΠΟΦΥΛΑΚΕΣ”, Περικλή Κοροβέση
Οι Ανθρωποφύλακες ξανά στο Υπόγειο μετά την επιτυχημένη πρώτη τους παρουσίαση πέρσι την άνοιξη και πριν ταξιδέψουν σε άλλες πόλεις της Ελλάδας.
Οι Ανθρωποφύλακες του Περικλή Κοροβέση αποτελούν βιβλίο ορόσημο, αφού είναι η πρώτη μαρτυρία που τυπώθηκε και κυκλοφόρησε διεθνώς κάνοντας γνωστή την πρακτική βασανισμών που ακολουθούσε το καθεστώς των συνταγματαρχών έναντι των αντιφρονούντων. Μια οργανωμένη άνωθεν πρακτική που στόχευε στον πλήρη εξευτελισμό των συλληφθέντων, σωματικά και ψυχικά. Η σκληρότητα της περιγραφής των βασανισμών στην ταράτσα της Μπουμπουλίνας ισορροπεί με την λογοτεχνική αφήγηση του Κοροβέση, απόρροια της καλλιτεχνικής του ιδιότητας.
Ακριβώς πενήντα χρόνια μετά από την πρώτη έκδοση του βιβλίου η παράσταση αναμοχλεύει τις σκληρές δοκιμασίες εξευτελισμού και βίας που υπέστη μέρος του λαού, πρακτική που ακόμα και σήμερα, έστω και ως αστείο, επιδοκιμάζεται από πολιτικούς και πολίτες. Σε συνδυασμό με τη σκιαγράφηση της περιόδου της Επταετίας αναδεικνύεται πως το καθεστώς απλώθηκε σε όλους τους τομείς, στραγγαλίζοντας κάθε φωνή αντίστασης και δημιουργίας.
Διασκευή: Άνδρη Θεοδότου
Σκηνοθεσία: Μάνος Βαβαδάκης
Σκηνικά-κοστούμια: Γεωργίνα Γερμανού
Μουσική: Φάνης Ζαχόπουλος
Κίνηση: Μυτρώ Γράψα
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Βοηθός σκηνοθέτη: Δώρα Γεωργακοπούλου
Βοηθός σκηνογράφου: Τίνα Μαρινάκη
Φωτογραφίες: Μυτρώ Αποστολίδου
Παίζουν: Νέστωρ Κοψιδάς, Θεοδώρα Γεωργακοπούλου, Ειρήνη Γεωργαλάκη, Ελένη Ζαχοπούλου, Άρης Λάσκος
16 Δεκεμβρίου-18 Φεβρουαρίου -ΥΠΟΓΕΙΟ
Δευτέρα-Τρίτη 21.00
“ΟΘΕΛΛΟΣ”, Σαίξπηρ
Ο Χάρης Φραγκούλης και η ομάδα KURSK, παρουσιάζουν και πάλι μετά την περσινή επιτυχία τη δική τους εκδοχή πάνω στον «Οθέλλο» του Σαίξπηρ.
-Καλύτερα να είναι βαρύ το σπαθί
-Γιατί;
-Για να μη μπορείς να το σηκώσεις
-Γιατί;
-Γιατί ό,τι μάθεις θα είναι μέχρι να το σηκώσεις
-Κι αυτοί;
-Αυτοί θα πούνε ψέματα
-Θα τους σκοτώσω όταν σηκώσω το σπαθί
-Δεν μπορείς
-Γιατί;
-Το βλέπεις το τζάμι;
-Όχι
-Η αγάπη είναι αυτό που κυλάει απ’ τη μύτη σου όταν τρακάρεις στο τζάμι που σε χωρίζει απ’ τον κόσμο. Και τώρα πάρε αυτό για να σκουπίσεις την αγάπη και φύγε.
-Τι είναι αυτό;
-Το μαντήλι
-Χθες ονειρεύτηκα μαύρο λιβάδι με λεμόνια
-Οθέλλο;
-Τι;
-Είσαι φτιαγμένος από νύχτα φως μου
-Πάω γεια
Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης
Σκηνοθεσία: Χάρης Φραγκούλης
Σκηνικά-Κοστούμια: Μαρία Πανουργιά
Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής
Κίνηση: Τάσος Καραχάλιος
Αρχικός σχεδιασμός φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Προσαρμογή φωτισμών: Τζάνος Μάζης
Βοηθός σκηνοθέτη: Ασπασία-Μαρία Αλεξίου
Β΄ βοηθός σκηνοθέτη: Κορίνα Άννα Γκουγκουλή
Hairstyling: Talkin’ Heads
Οργάνωση παραγωγής: Ερωτόκριτος Κοτσιλίνης
Φωτογραφίες: Εβίτα Σκουρλέτη
Παίζουν: Ασπασία-Μαρία Αλεξίου, Σοφία Κόκκαλη, Ανδρέας Κοντόπουλος, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Άγγελος Παπαδημητρίου, Γιάννης Παπαδόπουλος, Κορνήλιος Σελαμσής, Δήμητρα Στυλιανού, Μιχάλης Τιτόπουλος.
Συμπαραγωγή: Ομάδα KURSK-Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν
Η παράσταση επιχορηγήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού
24 Φεβρουαρίου-14 Απριλίου -ΥΠΟΓΕΙΟ
Δευτέρα-Τρίτη 20.30
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ, ΕΦΗΒΟΥΣ, ΠΑΙΔΙΑ
Από 12+ετών
“ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΧΩΡΙΣ” (#mia_mera_xwris)
Η απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης, νέα σκηνοθέτιςΕύα Οικονόμου-Βαμβακά μαζί με μια ομάδα ηθοποιών-αποφοίτων της σχολής “μιλούν” για την εξάρτηση(με έμφαση στην εξάρτηση από το διαδίκτυο) σε μια παράσταση που ανεβαίνει σε συνεργασία με το ΚΕΘΕΑ και απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου αλλά και ενήλικες.
“Και ξαφνικά ξυπνάς από τον ήλιο που τρυπώνει από τα παντζούρια που ξέχασες να κλείσεις. Το κεφάλι σου γυρίζει ακόμα. Απλώνεις το χέρι στο κομοδίνο να πιάσεις το κινητό σου. Έχει κλείσει. Ανοίγεις βιαστικά το λάπτοπ. Αποσυνδεδεμένο… Μάλλον ξέχασες να πληρώσεις το ίντερνετ. Διψάς. Στο τραπεζάκι κοντά σου ένα ποτήρι δροσερό νερό. Το σηκώνεις και από κάτω βρίσκεις ένα κίτρινο post-it. “Μπορείς να ζήσεις μια μέρα χωρίς;» Χωρίς τί; Αναρωτιέσαι. Χωρίς καφέ είναι η πρώτη σου σκέψη. Ή μάλλον όχι, χωρίς ίντερνετ, ή ίσως χωρίς κινητό; Σκληρό! Ποιος άνθρωπος μπορεί να ζήσει χωρίς κινητό; Ένα δροσερό αεράκι ανοίγει απότομα το παράθυρο και σε επαναφέρει. Ναι και βέβαια μπορείς. Μπορείς να ζήσεις μια μέρα χωρίς όλα αυτά που νομίζεις ότι έχεις ανάγκη. Πώς θα είναι άραγε;”
Πρόσφατη έρευνα έχει δείξει ότι σε παιδιά ηλικίας 5-12 το 78% χρησιμοποιεί το ίντερνετ, ενώ το ποσοστό πηγαίνει στο 90% σε ηλικίες παιδιών 10-12 ετών. Τα παιδιά έχουν εθιστεί στη χρήση διαδικτύου, παίζουν παιχνίδια ως το ξημέρωμα, ζουν απομονωμένα, κλείνονται στον εαυτό τους, δεν έχουν φίλους, παρουσιάζουν φοβίες. Η κανονική ζωή περνάει σε δεύτερο πλάνο καθώς τη θέση της έρχεται να πάρει η ψηφιακή. Η ασθένεια της εποχής μας λέγεται Fomo (FearofMissingOut) δηλαδή το αίσθημα ανασφάλειας που μας δημιουργείται όταν παρακολουθώντας τα κοινωνικά δίκτυα διαπιστώνουμε ή μάλλον υποθέτουμε ότι οι άλλοι περνάνε καλύτερα από εμάς, είναι ομορφότεροι, πλουσιότεροι, εξυπνότεροι και σίγουρα πιο ευτυχισμένοι. Αυτή ακριβώς η ανασφάλεια είναι που επιτείνει την ανάγκη μας να δημιουργήσουμε με τη σειρά μας την ψευδαίσθηση της «υπέροχής ζωής» της ζωής που θα θέλαμε να είχαμε, ή πιο σωστά της ζωής που θα κερδίσει τα περισσότερα likes. Κι έτσι αφήνουμε την πραγματική ζωή να περάσει, σκηνοθετώντας τα στιγμιότυπα της ψεύτικης.
Πρόκειται για ένα νέο έργο που πραγματεύεται το θέμα της εξάρτησης. Για την τελική διαμόρφωση του κειμένου καθοριστικές υπήρξαν οι συνεντεύξεις που δέχτηκαν να δώσουν έφηβοι, γονείς και θεραπευτές που συμμετέχουν στα προγράμματα του ΚΕΘΕΑ με στόχο την αντιμετώπιση της εξάρτησης από το ίντερνετ- μιας εξάρτησης που αθόρυβα αλλά επιτακτικά καταλαμβάνει όλο και περισσότερο χώρο στις ζωές όλων μας. Και με αυτή την αφορμή, το έργο τοποθετεί στο κέντρο του, τους μηχανισμούς της εξάρτησης και εξετάζει πώς αυτοί μπορούν να επηρεάσουν καθέναν από εμάς.
Κείμενο/ Σκηνοθεσία: Εύα Οικονόμου- Βαμβακά
Σχεδιασμός σκηνικού και φώτων: Βασίλης Αποστολάτος
Κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα
Πρωτότυπη μουσική:LOO (Someone who isn’t eme)
Παίζουν: Βαγγέλης Αμπατζής, Δημήτρης Μαγγίνας, Μαριλένα Μόσχου, Ναταλία Πελέκα
Από 3 Νοεμβρίου-ΥΠΟΓΕΙΟ
Παραστάσεις: Κυριακή στις 17.30 και πρωϊνές παραστάσεις για σχολεία. Η παράσταση έχει σχεδιαστεί για να παίζεται και σε χώρους σχολείων
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ– ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΜΑΔΑ ΠΑΙΔΙΩΝ & ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ: Εύα Στυλάντερ, τηλέφωνα: 210-8665144, 210-8674657 theatropol@otenet.gr
“ΝΑ ΒΓΩ ΛΙΓΑΚΙ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ”
O Ηλίας Κουνέλας, συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Θέατρο Τέχνης γράφοντας και σκηνοθετώντας μια πρωτότυπη θεατρική παράσταση για την απενοχοποίηση του επαγγελματικού προσανατολισμού που απευθύνεται κυρίως σε εφήβους και νέους.
Κάθε Σάββατο, στις 12 η ώρα το μεσημέρι, η δημοσιογράφος της ραδιοφωνικής εκπομπής “Να βγω λιγάκι στον Αέρα” έχει προσκεκλημένους δύο εφήβους, ένα κορίτσι κι ένα αγόρι, για να συζητήσει μαζί τους. Αυτή την εβδομάδα η εκπομπή έχει θέμα το καίριο ζήτημα του επαγγελματικού προσανατολισμού: Πώς βλέπουν οι έφηβοι τα πράγματα γύρω τους; Είναι αισιόδοξοι για το μέλλον; Συζητάνε για το τι θέλουν να γίνουν όταν μεγαλώσουν κι αν κάνουν όνειρα που θα αλλάξουνε τον κόσμο.
Προς μεγάλη της έκπληξη το κορίτσι και το αγόρι, που δεν γνωρίζονται μεταξύ τους, δείχνουν πολύ ικανοποιημένοι και αισιόδοξοι και χωρίς δεύτερη σκέψη υποστηρίζουν πως γνωρίζουν πολύ καλά με τι θέλουν να ασχοληθούν. Η δημοσιογράφος πιστεύει πως τα παιδιά είναι συνεννοημένα και δεν την έχουν πάρει στα σοβαρά. Εύχεται ωστόσο να πραγματοποιηθούν τα όνειρά τους. Και τότε αίφνης στην εκπομπή συμβαίνει κάτι παράδοξο: κατά την διάρκεια των διαφημίσεων, μέσα σε λίγα λεπτά δηλαδή, περνάνε 50 χρόνια! Και τα όνειρα των παιδιών έχουν πραγματοποιηθεί.
Έκαναν άραγε τη “σωστή επιλογή”; Έζησαν μια ζωή ευτυχισμένη; Ξαναβρέθηκαν ποτέ μεταξύ τους; Πόσο σημαντικό είναι να έχουμε στόχους; Να ονειρευόμαστε… Αλλά και να ξέρουμε να προσαρμόζουμε τα όνειρά μας στην πραγματικότητα.
Η παράσταση απευθύνεται σε εφήβους, σε νέους αλλά και στους γονείς τους. Απευθύνεται σε όλους εκείνους που μέσα στον πυρετό της καθημερινότητας, μέσα στο άγχος και τη φιλοδοξία να επιτύχουν ή να εντοπίσουν τους στόχους τους, ξεχνάνε να “βγουν λιγάκι στον αέρα”. Και να καταλάβουν τι στ΄αλήθεια είναι σημαντικό στη ζωή.
Κείμενο-Σκηνοθεσία μουσική επιμέλεια: Ηλίας Κουνέλας.
Βοηθός σκηνοθέτη: Ελίνα Παπαθεοδώρου
Παίζουν: Ιφιγένεια Γρίβα, Στεφανία Σαμαρά, Μπλερίμ Δαμπιράι
Από 18 Νοεμβρίου-ΥΠΟΓΕΙΟ (Δευτέρα-Τρίτη έως 10 Δεκεμβρίου και πρωϊνές παραστάσεις για σχολεία )
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ– ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΜΑΔΑ ΠΑΙΔΙΩΝ & ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ: Εύα Στυλάντερ, τηλέφωνα: 210-8665144, 210-8674657 theatropol@otenet.gr
Για 5-12 ετών
“ΧΩΡΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ”, Εκτόρ Μαλό
Το πασίγνωστο, αγαπημένο μυθιστόρημα του Εκτόρ Μαλό για πρώτη φορά στο θέατρο σε διασκευή της Άνδρης Θεοδότου και σκηνοθεσία του Δημήτρη Δεγαΐτη.
Ο Εκτόρ- Ανρί Μαλό έγραψε περισσότερα από 70 μυθιστορήματα και αυτό που τον έκανε παγκόσμια γνωστό είναι το «Χωρίς οικογένεια», το οποίο έχει βραβευθεί από την Γαλλική Ακαδημία, έχει μεταφραστεί σε πάρα πολλές γλώσσες και διδάσκεται σε σχολεία και πανεπιστήμια ανά τον κόσμο.
Το κλασικό αυτό μυθιστόρημα αποτελεί ένα ‘ύμνο’ στην αξία της οικογένειας, που τοποθετείται στην ίδια κλίμακα με τη βαθιά, πραγματική φιλία. Η θεατρική διασκευή του βιβλίου έγινε για το Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν και είναι πρωτότυπη. Στην παράσταση υπάρχει ζωντανή μουσική ενώ σημειώνεται ότι πριν την έναρξη του έργου τα παιδιά θα μπορούν να έρθουν σε επαφή με έκθεση που θα τα υποδέχεται στο φουαγιέ του θεάτρου και θα αφορά στο έργο και τη ζωή του Μαλό .
Ο Ρεμί, ένα αγόρι μόλις 8 χρονών μαθαίνει εντελώς απροσδόκητα πως η καλοσυνάτη γυναίκα που τον μεγάλωνε με πολλή αγάπη τόσα χρόνια, δεν είναι η πραγματική του μητέρα. Δυστυχώς ο άντρας της, μετά από ένα ατύχημα που τον αφήνει ανίκανο να δουλέψει, πουλάει το παιδί, κρυφά από τη γυναίκα του, σε έναν άγνωστο πλανόδιο θιασάρχη. Έτσι ο Ρεμί αναγκάζεται να ακολουθήσει τον κο Βιτάλι έναν ξεχασμένο, άσημο Ιταλό τραγουδιστή που μαζί με μια ζαβολιάρα μαϊμού και έναν σκανταλιάρη σκύλο, αποτελούν τα μέλη ενός περιπλανώμενου θιάσου που δίνει παραστάσεις στο ύπαιθρο. Στη νέα του ζωή θα τα βγάλει πέρα χάρη στην εξυπνάδα, την τιμιότητα και την καλή καρδιά του – αλλά και χάρη στον συνοδοιπόρο του, τον καλό και έμπιστο νέο φίλο του, Ματτία.
Ο μικρός Ρεμί θα βρεθεί στα ίχνη της πραγματικής του οικογένειας και θα οδηγηθεί σε νέες απρόσμενες περιπέτειες. Θα γνωρίσει την σκληρή πλευρά της ζωής, όμως θα βρεθούν στο δρόμο του και άνθρωποι που θα ανταποκριθούν στην καλοσύνη και την τιμιότητά του. Με βοήθεια από τους νέους φίλους του θα βρει μέσα του θάρρος, δύναμη και αγάπη για να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις δυσκολίες της ζωής. Γιατί όσο δύσκολη και αν είναι μια κατάσταση, ο καλός άνθρωπος πάντα καταφέρνει να συναντήσει το καλό που του αξίζει.
Η παράσταση απευθύνεται σε παιδιά από 5 ετών (μεγάλα παιδιά νηπιαγωγείου και όλες της τάξεις δημοτικού).
Θεατρική διασκευή: Άνδρη Θεοδότου
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Δεγαΐτης
Σκηνικά-Κοστούμια: Μαντώ Ψυχουντάκη
Μουσική: Νίκος Τσέκος
Κίνηση: Μαρίζα Τσίγκα
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Παίζουν: Δημοσθένης Φίλιππας, Κατερίνα Μηλιώτη, Κωνσταντίνος Ευστρατίου, Μάριος Κρητικόπουλος, Φοίβος-Μαρίνος Σαμαρτζής, Τάσος Προβιάς, Μαρία Αρζόγλου, Σταύρος Καραμπάτσος
Από 3 Νοεμβρίου-ΦΡΥΝΙΧΟΥ (Κυριακή 11.00 και 15.00 και πρωϊνές παραστάσεις για σχολεία)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ– ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΜΑΔΑ ΠΑΙΔΙΩΝ & ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ: Εύα Στυλάντερ, τηλέφωνα: 210-8665144, 210-8674657 theatropol@otenet.gr
ΦΕΣΤΙΒΑΛ-ΔΡΑΣΕΙΣ
–ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΝΑΛΟΓΙΟ 2019 (22-24 Σεπτεμβρίου -ΦΡΥΝΙΧΟΥ)
Για 5η χρονιά στη σκηνική της Φρυνίχου παρουσιάζονται νέα έργα στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αναλόγιο υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της ΣίσσυΠαπαθανασίου
Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου
17:00 | «Όλη η τραγωδία σε μια ώρα» του Κωνσταντίνου Μπούρα
Σκηνοθεσία: ΑντώνηςΜόργκαν Κωνσταντουδάκης |
18:30 | «Κυρία Χ» της Καλλιόπης Εξάρχου
Σκηνοθεσία: Αναστασία Ρεβή |
20:00 | «Οι Ψαράδες» της Sophie-Valentine Borloz (Ελβετία)
Μετάφραση: Μαρία-Λουίζα Μάρκου. Σκηνοθεσία: ΔημήτρηςΦραγκιόγλου |
Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου
18:00 | «Εμείς κορίτσια των δεκατριών-δεκατεσσάρων χρονών – Μια σημερινή ιστορία»
του Γιώργου Χρονά Σκηνοθεσία: Σοφία Φιλιππίδου |
19:30 | «Το μπλε δωμάτιο» του Αλέξη Σταμάτη
Σκηνοθεσία: Μάνος Καρατζογιάννης |
Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου
18:00 | «Μητέρα Πατρίδα» του Θοδωρή Τσαπακίδη
Σκηνοθεσία: Χρήστος Τζιούκαλιας |
19:30 | «ΤοκετούΔίκη» (The Birthing Trial)τηςUrsula Werdenberg (Ελβετία)
Μετάφραση: Σμαρώ Κώτσια. Σκηνοθεσία: Χρυσάνθη Κορνηλίου |
–ΚΕΘΕΑ RELOADO.4 –
Το Θέτρο Τέχνης Καρόλου Κουν φιλοξενεί και φέτος το φεστιβάλ του ΚΕΘΕΑ
“η τέχνη της απεξartησης”
Κυριακή 22/9 – Πέμπτη 26/9
Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν Υπόγειο – ελεύθερη είσοδος
Για 4η συνεχόμενη χρονιά οι δημιουργικές ομάδες του ΚΕΘΕΑ, αναμετρώνται με τη ζωή, έχοντας για εργαλείο την τέχνη.
Μέλη και γονείς που υποστηρίζονται στα θεραπευτικά προγράμματα του ΚΕΘΕΑ, ανεβαίνουν στη σκηνή του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν και μας παρουσιάζουν τις καλλιτεχνικές τους δημιουργίες, έχοντας στο πλευρό τους επιμορφωτές, θεραπευτές και εθελοντές.
Για 5 μέρες, η απεξάρτηση και οι άνθρωποί της, μιλούν τη γλώσσα του θεάτρου και της μουσικής,συμπράττουν με καλλιτεχνικές ομάδες της πόλης και μας καλούν να ζήσουμε μαζί μία ξεχωριστή εμπειρία.
Κόντρα στα σκοτάδια των καιρών, σταθείτε πλάι τους!
www.kethea.gr
https://ketheart.wordpress.com/
Συνοπτικό πρόγραμμα
22/9-26/9, από τις 18.30 (στο foyer του θεάτρου)
«Φωτεινές Σκιές», προβολή- εγκατάσταση ΚΕΘΕΑ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ
Κυριακή 22/9
19.00 «Περιμένοντας τον Γκοντό», θεατρική παράσταση ΚΕΘΕΑ ΗΠΕΙΡΟΣ
20.30 «Είμαστε όλοι αλλού», θεατρική παράσταση ΚΕΘΕΑ ΝΟΣΤΟΣ
Δευτέρα 23/9
19.15 Ρετρό Χορωδία Κοινωνικού Ωδείου (στη Στοά του Βιβλίου)
20.00 «Νυχτερινός Περίπατος – Αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι», μουσική παράσταση της Ομάδας Πολιτιστικού Στεκιού ΚΕΘΕΑ ΔΙΑΒΑΣΗ
Τρίτη 24/9
20.00 «Ταξίδι στην Ελλάδα», μουσικοχορευτική παράσταση της Ομάδας Πολιτιστικού Στεκιού ΚΕΘΕΑ ΔΙΑΒΑΣΗ
Τετάρτη 25/9
20.00 «Ο Επιθεωρητής», θεατρική παράσταση της ομάδας γονέων ΚΕΘΕΑ ΔΙΑΒΑΣΗ
Πέμπτη 26/9
19.15 Αφρικανικά κρουστά, από την LIMINAL& το ΚΕΘΕΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ (στη Στοά του Βιβλίου)
20.00 «Μπάντα της Στροφής», συναυλία ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
–200 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ: ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΑΔΑ;
Για τρίτη σεζόν το επιτυχημένο πρόγραμμα του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν με επιστημονικές και καλλιτεχνικές δράσεις που εμπνέονται από όλες τις σκέψεις και τα ερωτήματα που μας γεννά
η πολυαναμενόμενη 200στή επέτειος της Επανάστασης.
Υπεύθυνη επιστημονικού προγράμματος: Καλή Κυπαρίσση
Υπεύθυνη καλλιτεχνικού προγράμματος: Μαριάννα Κάλμπαρη
Εκδηλώσεις-δράσεις : ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ -ΜΑΡΤΙΟΣ- ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2020
Αναλυτικό πρόγραμμα θα ανακοινωθεί το Νοέμβριο
-“ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΜΙΛΑΕΙ”
Μια νέα, πρωτότυπη δράση με κοινωνικό χαρακτήρα από το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ.
Το Θέατρο Τέχνης βγαίνει στο δρόμο και σε χώρους μη θεατρικούς, προκειμένου να μιλήσει μέσα από σύντομης διάρκειας θεατρικά δρώμενα, για σημαντικά κοινωνικά, πολιτικά, πολιτιστικά ζητήματα που μας απασχολούν όλους
Πρώτη δράση: 25 Νοεμβρίου 2019, “Ημέρα εξάλειψης της βίας κατά των γυναικών”
Αρχές Νοεμβρίου θα ανακοινωθούν οι χώροι παρουσίασης της πρώτης δράσης, οι συνεργαζόμενοι φορείς αλλά και οι θεματικές και οι ημερομηνίες-χώροι τον επόμενων δράσεων