Το 1969, στην ζωή μας εμφανίζεται μια Παριζιάνα που όμως είναι από την ..Νέα Φιλαδέλφεια. Φυσικά ο λόγος για την ταινία ‘Η Παριζιάνα‘ που με πρωταγωνίστρια την Ρένα Βλαχοπούλου κόβει πάνω από μισό εκατομμύριο εισιτήρια. Ο Γιάννης Δαλιανίδης στο σενάριο/σκηνοθεσία και ο Μίμης Πλέσσας στην μουσική δημιουργούν μια από τις πιο δημοφιλείς ταινίες της Βλαχοπούλου αλλά και εισπρακτικές επιτυχίες της Φίνος Φιλμ. Αυτά όμως ήταν τότε και αφορούν τον κινηματογράφο.
Σήμερα, πενήντα χρόνια μετά, το κινηματογραφικό έργο μεταφέρεται στο θέατρο και μόλις έκανε πρεμιέρα στο θέατρο Broadway. Η μουσική κωμωδία σε διασκευή και σκηνοθεσία του Αντώνη Λουδάρου μετατρέπεται σε ένα λαμπερό μιούζικαλ και η Πελαγία ξανά ζει, αυτή την φορά σε μια θεατρική σκηνή.
Επισημαίνω τον ρόλο γιατί εκεί πρέπει να σταθούμε και όχι να προτρέχουμε σε συγκρίσεις μεταξύ ηθοποιών. Όμως λίγα λόγια για την πλοκή του έργου για εκείνους που δεν θυμούνται. Το έργο μιλάει για μια μοδίστρα από την Νέα Φιλαδέλφεια, την Πελαγία, που με τις προτροπές της αδερφής της πείθεται να παρουσιάσει τον εαυτό της διαφορετικά ώστε να πείσει την καλή κοινωνία ότι έχει οίκο μόδας από το…Παρίσι.
Η διασκευή του Λουδάρου είναι αρκετά πιστή στο σενάριο του Δαλιανίδη με κάποιες όμως αναγκαίες θεατρικές αλλαγές.
Όμως κάποια σημεία που κάνουν αυτή την θεατρική μεταφορά πετυχημένη.
Η Μπέσυ Μάλφα είναι μια γνήσια θεατρίνα. Κλήθηκε να πάρει στις πλάτες έναν εμβληματικό κινηματογραφικό ρόλο που τον στιγμάτισε μια ακόμα μεγάλη θεατρίνα. Το ταλέντο της Μάλφα μηδενίζει το κοντέρ και επαναπροσδιορίζει τον ρόλο στα δικά της μέτρα, κάνοντας το κοινό να αφομοιώνει τον ρόλο και να μην αναζητά την όποια άδικη σύγκριση. Παραδίδει κάθε – θρυλική – ατάκα σαν να την ακούς πρώτη φορά και εντυπωσιάζει με την ερμηνεία της στα τραγούδια της παράστασης, που εκτός από τα ήδη γνωστά ερμηνεύει για πρώτη φορά ένα ολόφρεσκο τραγούδι του Μίμη Πλέσσα που λέγεται ‘Παριζιάνα‘.
Ακόμα μεγαλύτερο βάρος στις πλάτες του είχε ο Αντώνης Λουδάρος που εκτός της διασκευής και της σκηνοθεσίας, έπρεπε να παίξει τον ρόλο του Λεωνίδα, του ”τρελού” ζωγράφου. Η σκηνοθεσία του Λουδάρου ακουμπά στην νοσταλγία του παρελθόντος αλλά δεν βυθίζεται σε αυτήν. Μοιράζει ξανά την τράπουλα και προσφέρει μια φρέσκια οπτική χωρίς να μας διαλύει παράλληλα την αίσθηση που έχουμε χαραγμένη μέσα μας για εκείνη την εποχή. Ως Λεωνίδας ή Λεό, παρασύρει τον κοινό όπως κάνει πάντα σε οποίον ρόλο και εάν τον έχουμε δει. Έχει αποδείξει άλλωστε στο παρελθόν ο ίδιος, βλ. Κυρία Επιθεώρηση, ότι ο ίδιος είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο για το ελληνικό θέατρο και ας είναι μια ήρεμη δύναμη που κάποιοι μπορεί και να μην υπολογίζουν.
Η παρουσία του Κώστα Μαρτάκη αποδεικνύει – για ακόμα μια φορά – ότι ο άνθρωπος έχει άστρο και σκηνικό εκτόπισμα. Από την πρώτη παρουσία του με το ‘Αν Σ’ Αρνηθώ‘ ως και το τραγούδι ‘Η Πρώτη μας Νύχτα‘, ο Μαρτάκης απαντά ξανά σε όλους όσοι ακόμα προσπαθούν να μας πείσουν ότι δεν έχει φωνή παρά μόνο φυσικό κάλλος. Ερμηνεύει εξαιρετικά κάθε τραγούδι και είναι εξίσου άρτιος στον ρόλο του Γιώργου.
Η Πηνελόπη Αναστασοπούλου, μοιάζει και είναι τελικά ιδανική επιλογή για το ρόλο της μικρής αδερφής της Πελαγίας. Ειδική μνεία στην παρουσία της Έρρικας Μπρόγιερ, η όποια πριν από ακριβώς πενήντα χρόνια έπαιξε πρώτη κινηματογραφικά τον ρόλο που υποδύεται τώρα η Αναστασοπούλου και βρίσκεται σήμερα επί σκηνής σε έναν ιδιαίτερο ρόλο και μια συγκινητική θεατρική στιγμή.
Στα συν της παράστασης είναι και η συμμετοχή της Λένας Αλκαίου. Η λαϊκή, δυνατή ερμηνεία της σε κάθε ένα από τα τραγούδια που καλείται να ερμηνεύσει προκαλεί συγκίνηση στο κοινό από την πρώτη νότα.
Φυσικά, στην παράσταση ξεχωριστή θέση έχουν τα μουσικά θέματα και τα τραγούδια του Μίμη Πλέσσα. Ο Μαυρίκιος Μαυρικίου ενορχηστρώνει και διευθύνει την δεκαμελή ‘Σύγχρονη Ορχήστρα ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ‘ ενώ ο ίδιος είναι και παραγωγός της παράστασης με το ‘Music & Drama Productions’.
Τα κοστούμια της παράστασης επιλεμελήθηκε η Ελένη Μπλέτσα ενώ τους φωτισμούς η Κατερίνα Μαραγκουδάκη.
Τα αρτ ποπ σκηνικά της Μαρίας Φιλίππου και οι χορογραφίες του Αναστάση Δεληγιάννη ξεχωρίζουν και προσθέτουν στην όλη αίσθηση ότι παρακολουθείς ένα πλούσιο μιούζικαλ.
Τον θίασο συμπληρώνουν Τόνυ Δημητρίου, Ελευθερία Ρήγου, Ευτυχία Φαναριώτη, Γιάννης Κρητικός και ο Πέτρος Ξεκούκης. Ενώ συμμετέχουν και οι ηθοποιοί: Δάφνη Μαρκάκη, Ελευθερία Κοντογιώργη, Άνθια Τρούμπουλου, Ιωάννα Πετσίνη, Χάρις Μέρτικα, Δήμητρα Βαρσάμου, Ιωάννα Μαρμάρου, Αναστάσης Δεληγιάννης, Πάνος Μαλακός, Κωνσταντίνος Τσερκάκης, Θάνος Πισσανίδης, Νικόλας Γεωργανής.
Πρόκειται για μια εμπορική παράσταση χωρίς όμως να είναι εύκολη και ευκαιριακή. Απευθύνεται σε ένα μαζικό κοινό, καλύπτοντας τόσο τον θεατή που βλέπει μια παράσταση τον χρόνο όσο και τον θεατρόφιλο.
Συντελεστές:
Διασκευή – Σκηνοθεσία: Αντώνης Λουδάρος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας
Χορογραφίες: Αναστάσης Δεληγιάννης
Σκηνικά: Μαρία Φιλίππου
Κουστούμια: Ελένη Μπλέτσα
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Σχεδιασμός προβολών: Γιάννης Ντουσιόπουλος
Βοηθοί σκηνοθέτη: Γωγώ Μαρινάκου, Τάσος Κοντόγιωργας
Παραγωγή: Music & Drama Productions
Δίπλα στους Μπέσυ Μάλφα – Αντώνη Λουδάρο, Πηνελόπη Αναστασοπούλου, Τόνυ Δημητρίου, Ελευθερία Ρήγου, Ευτυχία Φαναριώτη, Γιάννης Κρητικός. Στον ρόλο του Ζωρζ ο Κώστας Μαρτάκης που θα τραγουδήσει και τραγούδια της παράστασης μαζί με τη Λένα Αλκαίου.
Φιλική συμμετοχή ο Πέτρος Ξεκούκης!
Guest star η μοναδική Έρρικα Μπρόγιερ, που θα πρωταγωνιστήσει και στη θεατρική μεταφορά της «Παριζιάνας», επιστρέφοντας στη σκηνή έπειτα από πολλά χρόνια.
Στον θίασο συμμετέχει επίσης μία πλειάδα νέων ηθοποιών: Δάφνη Μαρκάκη, Ελευθερία Κοντογεώργη, Μάρα Τζίμα, Μαριάννα Μαυριανού, Έφη Κιούκη, Σοφία Κρανιά, Άνθια Τρούμπουλου, Ιωάννα Πετσίνη, Χάρις Μερτίκα, Δήμητρα Βαρσάμου, Ιωάννα Μαρμάρου, Κωνσταντίνος Τσερκάκης, Πάνος Μαλακός, Νικόλας Γεωργανής, Άκης Δήμας.
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη: 19:00
Πέμπτη: 20.00
Παρασκευή: 21.00
Σάββατο: 18.00 & 21.00
Κυριακή: 19.00
Προπώληση εισιτηρίων: viva.gr και στο ταμείο του θεάτρου
Ώρες ταμείου: Καθημερινά 10.00-13.00 και 16.00-22.00
Info:
ΘΕΑΤΡΟ BROADWAY
Αγ. Μελετίου 61Α & Πατησίων, Κυψέλη,
Τηλ.: 2108654787, 2110125784, 2110130238
Το 1969, στην ζωή μας εμφανίζεται μια Παριζιάνα που όμως είναι από την ..Νέα Φιλαδέλφεια. Φυσικά ο λόγος για την ταινία ‘Η Παριζιάνα‘ που με πρωταγωνίστρια την Ρένα Βλαχοπούλου κόβει πάνω από μισό εκατομμύριο εισιτήρια. Ο Γιάννης Δαλιανίδης στο σενάριο/σκηνοθεσία και ο Μίμης Πλέσσας στην μουσική δημιουργούν μια από τις πιο δημοφιλείς ταινίες της Βλαχοπούλου αλλά και εισπρακτικές επιτυχίες της Φίνος Φιλμ. Αυτά όμως ήταν τότε και αφορούν τον κινηματογράφο.
Σήμερα, πενήντα χρόνια μετά, το κινηματογραφικό έργο μεταφέρεται στο θέατρο και μόλις έκανε πρεμιέρα στο θέατρο Broadway. Η μουσική κωμωδία σε διασκευή και σκηνοθεσία του Αντώνη Λουδάρου μετατρέπεται σε ένα λαμπερό μιούζικαλ και η Πελαγία ξανά ζει, αυτή την φορά σε μια θεατρική σκηνή.
Επισημαίνω τον ρόλο γιατί εκεί πρέπει να σταθούμε και όχι να προτρέχουμε σε συγκρίσεις μεταξύ ηθοποιών. Όμως λίγα λόγια για την πλοκή του έργου για εκείνους που δεν θυμούνται. Το έργο μιλάει για μια μοδίστρα από την Νέα Φιλαδέλφεια, την Πελαγία, που με τις προτροπές της αδερφής της πείθεται να παρουσιάσει τον εαυτό της διαφορετικά ώστε να πείσει την καλή κοινωνία ότι έχει οίκο μόδας από το…Παρίσι.
Η διασκευή του Λουδάρου είναι αρκετά πιστή στο σενάριο του Δαλιανίδη με κάποιες όμως αναγκαίες θεατρικές αλλαγές.
Όμως κάποια σημεία που κάνουν αυτή την θεατρική μεταφορά πετυχημένη.
Η Μπέσυ Μάλφα είναι μια γνήσια θεατρίνα. Κλήθηκε να πάρει στις πλάτες έναν εμβληματικό κινηματογραφικό ρόλο που τον στιγμάτισε μια ακόμα μεγάλη θεατρίνα. Το ταλέντο της Μάλφα μηδενίζει το κοντέρ και επαναπροσδιορίζει τον ρόλο στα δικά της μέτρα, κάνοντας το κοινό να αφομοιώνει τον ρόλο και να μην αναζητά την όποια άδικη σύγκριση. Παραδίδει κάθε – θρυλική – ατάκα σαν να την ακούς πρώτη φορά και εντυπωσιάζει με την ερμηνεία της στα τραγούδια της παράστασης, που εκτός από τα ήδη γνωστά ερμηνεύει για πρώτη φορά ένα ολόφρεσκο τραγούδι του Μίμη Πλέσσα που λέγεται ‘Παριζιάνα‘.
Ακόμα μεγαλύτερο βάρος στις πλάτες του είχε ο Αντώνης Λουδάρος που εκτός της διασκευής και της σκηνοθεσίας, έπρεπε να παίξει τον ρόλο του Λεωνίδα, του ”τρελού” ζωγράφου. Η σκηνοθεσία του Λουδάρου ακουμπά στην νοσταλγία του παρελθόντος αλλά δεν βυθίζεται σε αυτήν. Μοιράζει ξανά την τράπουλα και προσφέρει μια φρέσκια οπτική χωρίς να μας διαλύει παράλληλα την αίσθηση που έχουμε χαραγμένη μέσα μας για εκείνη την εποχή. Ως Λεωνίδας ή Λεό, παρασύρει τον κοινό όπως κάνει πάντα σε οποίον ρόλο και εάν τον έχουμε δει. Έχει αποδείξει άλλωστε στο παρελθόν ο ίδιος, βλ. Κυρία Επιθεώρηση, ότι ο ίδιος είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο για το ελληνικό θέατρο και ας είναι μια ήρεμη δύναμη που κάποιοι μπορεί και να μην υπολογίζουν.
Η παρουσία του Κώστα Μαρτάκη αποδεικνύει – για ακόμα μια φορά – ότι ο άνθρωπος έχει άστρο και σκηνικό εκτόπισμα. Από την πρώτη παρουσία του με το ‘Αν Σ’ Αρνηθώ‘ ως και το τραγούδι ‘Η Πρώτη μας Νύχτα‘, ο Μαρτάκης απαντά ξανά σε όλους όσοι ακόμα προσπαθούν να μας πείσουν ότι δεν έχει φωνή παρά μόνο φυσικό κάλλος. Ερμηνεύει εξαιρετικά κάθε τραγούδι και είναι εξίσου άρτιος στον ρόλο του Γιώργου.
Η Πηνελόπη Αναστασοπούλου, μοιάζει και είναι τελικά ιδανική επιλογή για το ρόλο της μικρής αδερφής της Πελαγίας. Ειδική μνεία στην παρουσία της Έρρικας Μπρόγιερ, η όποια πριν από ακριβώς πενήντα χρόνια έπαιξε πρώτη κινηματογραφικά τον ρόλο που υποδύεται τώρα η Αναστασοπούλου και βρίσκεται σήμερα επί σκηνής σε έναν ιδιαίτερο ρόλο και μια συγκινητική θεατρική στιγμή.
Στα συν της παράστασης είναι και η συμμετοχή της Λένας Αλκαίου. Η λαϊκή, δυνατή ερμηνεία της σε κάθε ένα από τα τραγούδια που καλείται να ερμηνεύσει προκαλεί συγκίνηση στο κοινό από την πρώτη νότα.
Φυσικά, στην παράσταση ξεχωριστή θέση έχουν τα μουσικά θέματα και τα τραγούδια του Μίμη Πλέσσα. Ο Μαυρίκιος Μαυρικίου ενορχηστρώνει και διευθύνει την δεκαμελή ‘Σύγχρονη Ορχήστρα ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ‘ ενώ ο ίδιος είναι και παραγωγός της παράστασης με το ‘Music & Drama Productions’.
Τα κοστούμια της παράστασης επιλεμελήθηκε η Ελένη Μπλέτσα ενώ τους φωτισμούς η Κατερίνα Μαραγκουδάκη.
Τα αρτ ποπ σκηνικά της Μαρίας Φιλίππου και οι χορογραφίες του Αναστάση Δεληγιάννη ξεχωρίζουν και προσθέτουν στην όλη αίσθηση ότι παρακολουθείς ένα πλούσιο μιούζικαλ.
Τον θίασο συμπληρώνουν Τόνυ Δημητρίου, Ελευθερία Ρήγου, Ευτυχία Φαναριώτη, Γιάννης Κρητικός και ο Πέτρος Ξεκούκης. Ενώ συμμετέχουν και οι ηθοποιοί: Δάφνη Μαρκάκη, Ελευθερία Κοντογιώργη, Άνθια Τρούμπουλου, Ιωάννα Πετσίνη, Χάρις Μέρτικα, Δήμητρα Βαρσάμου, Ιωάννα Μαρμάρου, Αναστάσης Δεληγιάννης, Πάνος Μαλακός, Κωνσταντίνος Τσερκάκης, Θάνος Πισσανίδης, Νικόλας Γεωργανής.
Πρόκειται για μια εμπορική παράσταση χωρίς όμως να είναι εύκολη και ευκαιριακή. Απευθύνεται σε ένα μαζικό κοινό, καλύπτοντας τόσο τον θεατή που βλέπει μια παράσταση τον χρόνο όσο και τον θεατρόφιλο.
Συντελεστές:
Διασκευή – Σκηνοθεσία: Αντώνης Λουδάρος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας
Χορογραφίες: Αναστάσης Δεληγιάννης
Σκηνικά: Μαρία Φιλίππου
Κουστούμια: Ελένη Μπλέτσα
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Σχεδιασμός προβολών: Γιάννης Ντουσιόπουλος
Βοηθοί σκηνοθέτη: Γωγώ Μαρινάκου, Τάσος Κοντόγιωργας
Παραγωγή: Music & Drama Productions
Δίπλα στους Μπέσυ Μάλφα – Αντώνη Λουδάρο, Πηνελόπη Αναστασοπούλου, Τόνυ Δημητρίου, Ελευθερία Ρήγου, Ευτυχία Φαναριώτη, Γιάννης Κρητικός. Στον ρόλο του Ζωρζ ο Κώστας Μαρτάκης που θα τραγουδήσει και τραγούδια της παράστασης μαζί με τη Λένα Αλκαίου.
Φιλική συμμετοχή ο Πέτρος Ξεκούκης!
Guest star η μοναδική Έρρικα Μπρόγιερ, που θα πρωταγωνιστήσει και στη θεατρική μεταφορά της «Παριζιάνας», επιστρέφοντας στη σκηνή έπειτα από πολλά χρόνια.
Στον θίασο συμμετέχει επίσης μία πλειάδα νέων ηθοποιών: Δάφνη Μαρκάκη, Ελευθερία Κοντογεώργη, Μάρα Τζίμα, Μαριάννα Μαυριανού, Έφη Κιούκη, Σοφία Κρανιά, Άνθια Τρούμπουλου, Ιωάννα Πετσίνη, Χάρις Μερτίκα, Δήμητρα Βαρσάμου, Ιωάννα Μαρμάρου, Κωνσταντίνος Τσερκάκης, Πάνος Μαλακός, Νικόλας Γεωργανής, Άκης Δήμας.
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη: 19:00
Πέμπτη: 20.00
Παρασκευή: 21.00
Σάββατο: 18.00 & 21.00
Κυριακή: 19.00
Προπώληση εισιτηρίων: viva.gr και στο ταμείο του θεάτρου
Ώρες ταμείου: Καθημερινά 10.00-13.00 και 16.00-22.00
Info:
ΘΕΑΤΡΟ BROADWAY
Αγ. Μελετίου 61Α & Πατησίων, Κυψέλη,
Τηλ.: 2108654787, 2110125784, 2110130238