Κλέφτης Αλόγων
Out Stealing Horses
Βραβείο Καλύτερης Φωτογραφίας, 69ο Φεστιβάλ Βερολίνου
Υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας 2020
Σκηνοθεσία: Χανς Πέτερ Μόλαντ
Πρωταγωνιστούν: Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Τομπάιας Σάντελμαν
Χώρα: Νορβηγία – 2019
Διάρκεια: 123’
Είδος: Κοινωνικό
Διανομή: Weird Wave
Μια αριστοτεχνική μελέτη πάνω στη ζωή, την ενοχή και την ευθύνη
HOLLYWOOD REPORTER
Σύνοψη | Νοέμβριος 1999. Ο 67χρονος Τροντ ταξιδεύει σε έναν απομονωμένο οικισμό στην νορβηγική ενδοχώρα, όπου σκοπεύει να περάσει την πρωτοχρονιά μόνος του. Ενώ καταφτάνει ο χειμώνας, ανακαλύπτει πως έχει γείτονα, έναν άντρα που είχε γνωρίσει όντας παιδί το καλοκαίρι του 1948, όταν παράλληλα ο πατέρας του τον προετοίμαζε για την επερχόμενη εξαφάνιση του. Εκείνο το μακρινό καλοκαίρι ο Τροντ ενηλικιώθηκε και μύρισε το άρωμα της γυναίκας που λαχταρούσε. Την ίδια γυναίκα που είχε επιλέξει ο πατέρας του για σύντροφο της ζωής του.
Το παγκόσμιο best seller του Νορβηγού Περ Πέτερσον μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη από τον Χανς Πέτερ Μόλαντ (“Ψυχρή Καταδίωξη”, “Με Σειρά Εξαφάνισης”), με τον χαρισματικό Στέλαν Σκάρσγκαρντ να κυριαρχεί στο παγωμένο Νορβηγικό τοπίο, άρτια καλλιτεχνικά αποτυπωμένο από τον βραβευμένο διευθυντή φωτογραφίας Ράσμους Βίντεμπεκ.
Σημείωμα σκηνοθέτη Για όσους έχουν διαβάσει το βιβλίο, νομίζω πως, η ιδιαίτερη αρετή του εκτός από την καθ’ αυτή λογοτεχνική αξία, είναι η ίδια του η ατμόσφαιρα. Μπαίνει μέσα σου και σε κάνει να νιώθεις μέρος μιας ζωής που είναι αληθινή και εισχωρεί σε πραγματικά βαθιές πτυχές της ανθρώπινης φύσης. Είναι κατά κάποιον τρόπο, ένα δύσκολο έργο να αποκωδικοποιήσεις, γιατί δεν έχει μια προφανή και γρήγορη ιστορία ή υπόθεση από την οποία να πιαστείς.. Ίσως, τελικά, το μεγαλύτερο ερώτημα που θέτει η ταινία, είναι κατά πόσο η ιστορία του καθενός μας αποτελεί ένα μεγάλο αφήγημα βασισμένο στις αποφάσεις μας και τις επιπτώσεις τους, ή μια απλή σειρά τυχαίων συμβάντων που θα μπορούσαν να είχαν διαφορετική κατάληξη.
Κλέφτης Αλόγων
Out Stealing Horses
Βραβείο Καλύτερης Φωτογραφίας, 69ο Φεστιβάλ Βερολίνου
Υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας 2020
Σκηνοθεσία: Χανς Πέτερ Μόλαντ
Πρωταγωνιστούν: Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Τομπάιας Σάντελμαν
Χώρα: Νορβηγία – 2019
Διάρκεια: 123’
Είδος: Κοινωνικό
Διανομή: Weird Wave
Μια αριστοτεχνική μελέτη πάνω στη ζωή, την ενοχή και την ευθύνη
HOLLYWOOD REPORTER
Σύνοψη | Νοέμβριος 1999. Ο 67χρονος Τροντ ταξιδεύει σε έναν απομονωμένο οικισμό στην νορβηγική ενδοχώρα, όπου σκοπεύει να περάσει την πρωτοχρονιά μόνος του. Ενώ καταφτάνει ο χειμώνας, ανακαλύπτει πως έχει γείτονα, έναν άντρα που είχε γνωρίσει όντας παιδί το καλοκαίρι του 1948, όταν παράλληλα ο πατέρας του τον προετοίμαζε για την επερχόμενη εξαφάνιση του. Εκείνο το μακρινό καλοκαίρι ο Τροντ ενηλικιώθηκε και μύρισε το άρωμα της γυναίκας που λαχταρούσε. Την ίδια γυναίκα που είχε επιλέξει ο πατέρας του για σύντροφο της ζωής του.
Το παγκόσμιο best seller του Νορβηγού Περ Πέτερσον μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη από τον Χανς Πέτερ Μόλαντ (“Ψυχρή Καταδίωξη”, “Με Σειρά Εξαφάνισης”), με τον χαρισματικό Στέλαν Σκάρσγκαρντ να κυριαρχεί στο παγωμένο Νορβηγικό τοπίο, άρτια καλλιτεχνικά αποτυπωμένο από τον βραβευμένο διευθυντή φωτογραφίας Ράσμους Βίντεμπεκ.
Σημείωμα σκηνοθέτη Για όσους έχουν διαβάσει το βιβλίο, νομίζω πως, η ιδιαίτερη αρετή του εκτός από την καθ’ αυτή λογοτεχνική αξία, είναι η ίδια του η ατμόσφαιρα. Μπαίνει μέσα σου και σε κάνει να νιώθεις μέρος μιας ζωής που είναι αληθινή και εισχωρεί σε πραγματικά βαθιές πτυχές της ανθρώπινης φύσης. Είναι κατά κάποιον τρόπο, ένα δύσκολο έργο να αποκωδικοποιήσεις, γιατί δεν έχει μια προφανή και γρήγορη ιστορία ή υπόθεση από την οποία να πιαστείς.. Ίσως, τελικά, το μεγαλύτερο ερώτημα που θέτει η ταινία, είναι κατά πόσο η ιστορία του καθενός μας αποτελεί ένα μεγάλο αφήγημα βασισμένο στις αποφάσεις μας και τις επιπτώσεις τους, ή μια απλή σειρά τυχαίων συμβάντων που θα μπορούσαν να είχαν διαφορετική κατάληξη.