Η πανδημία του κορονοϊού και οι συνθήκες περιορισμού των μετακινήσεων ή ακόμη και καραντίνας, στις οποίες μπαίνουν – εκούσια ή υποχρεωτικά – οι πολίτες, παγκοσμίως, οδήγησαν σε περαιτέρω αύξηση της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το ξέσπασμα της πανδημίας προκαλεί, ήδη, αλλαγές στην καθημερινή ζωή των πολιτών μία εκ των οποίων είναι η πιο εντατική χρήση των social media και η πιο συστηματική παρακολούθηση ειδήσεων τόσο online, όσο και μέσω των παραδοσιακών ενημερωτικών καναλιών.
Αυτό τουλάχιστον δείχνει, μεταξύ άλλων, έρευνα του Globalwebindex, η οποία επιχειρεί να αποτυπώσει τις πρώτες αλλαγές στην καθημερινότητα των πολιτών από τον COVID-19. Τα ευρήματα της μελέτης, που έγινε τον Μάρτιο, αφορούν τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Μεγάλη Βρετανία και έγιναν σε δείγμα πολιτών ηλικίας 16 έως 64 ετών.
Σύμφωνα με τα ευρήματά της, το 27% των νέων της γενιάς Ζ – ήτοι τα άτομα ηλικίας 18-24 – απαντά ότι τσεκάρει πιο συχνά τα social media, ώστε να παραμένει ενημερωμένος, ενώ το 40% δηλώνει ότι παρακολουθεί πιο συχνά ειδήσεις, ώστε να έχει την απαραίτητη ενημέρωση.
Στο μεταξύ, τα μέλη της γενιάς των Millennials – τα άτομα ηλικίας 25-34 ετών – απαντούν σε ποσοστό 30% ότι έχουν αυξήσει την επισκεψιμότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το 37% ότι παρακολουθεί πιο συστηματικά τις ειδήσεις. Στην αποκαλούμενη γενιά Χ, δηλαδή στις ηλικίες 35-44 ετών, τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 29% και 44%, ενώ μεταξύ των Boomers (ηλικίες 55-64 και 65+) διαμορφώνονται σε 15% και 32%.
Αλλαγές στην καθημερινότητα
Σύμφωνα με την έρευνα, οι 8 στους 10 πολίτες έχουν αλλάξει τη συμπεριφορά τους εξαιτίας του ιού. Ειδικότερα, πάνω από το 80% των ερωτηθέντων έχει κάνει τουλάχιστον μια αλλαγή στην καθημερινή του ζωή ως άμεσο αποτέλεσμα της επιδημίας του κορονοϊού. Φυσικά, η πιο δημοφιλής απάντηση στην ερώτηση “τι έχει αλλάξει στη ζωή σας από την εμφάνιση του ιού και μετά”, είναι ότι “πλένω πιο συχνά τα χέρια μου”, απάντηση που δίνουν οι 6 στους 10. Επίσης, 4 στα 10 απαντούν ότι διαβάζουν τα νέα πιο συχνά, 3 στους 10 προσπαθούν να αποφύγουν να αγγίξουν δημόσιες επιφάνειες, όπως πόμολα πόρτας και κουμπιά ανελκυστήρα και 2 στους 10 μεταβάλλουν την καθημερινή τους ρουτίνα, για να αποφύγουν τους πολυσύχναστους χώρους.
Οι νέοι εμφανίζονται πιο κινητικοί ως προς τις αλλαγές με το 90% των Gen Zs να απαντούν ότι κάνουν αλλαγές στην καθημερινότητά τους έναντι 75% των baby boomers.
Στο μεταξύ, όπως προκύπτει από την έρευνα, προς το παρόν, οι καταναλωτές στις ΗΠΑ και τη Μεγάλη Βρετανία δεν ανησυχούν έντονα για τις οικονομικές επιπτώσεις της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης. Επί του παρόντος, μόνο το 20% ανησυχεί για τον αντίκτυπο, που θα έχει στα προσωπικά τους οικονομικά (μειωμένος στο 10% μεταξύ των Gen Zs). Περισσότερο ανησυχούν για την ταχύτητα με την οποία εξαπλώνεται ο ιός, για την έλλειψη εμβολίου, για τις πιθανότητες να μολυνθούν οι φίλοι, οι οικογένειές τους ή οι ομάδες υψηλού κινδύνου.
πηγή: http://www.sepe.gr/