Διφορούμενα είναι τα μηνύματα, που στέλνουν τα ελληνικά e-shops του χώρου της μόδας, αναφορικά με την επίδραση της πανδημίας του νέου κορωνοϊού στη λειτουργία και τις πωλήσεις τους. Η αρχική πτώση στις πωλήσεις, το πρώτο διάστημα των μέτρων αντιμετώπισης του COVID-19, ξεπέρασε το 35%.
Το 78% των ηλεκτρονικών καταστημάτων του κλάδου είδε άμεσα μείωση στις πωλήσεις, κυρίως μετά από την εξαγγελία των πρώτων μέτρων. Σημαντικά ήταν, επίσης, τα προβλήματα που αντιμετώπισαν τα e-shops σε όλο το φάσμα των συνεργατών τους, από την προμήθεια νέου εμπορεύματος (39%) μέχρι και τις καθυστερήσεις στην παράδοση των παραγγελιών (36,6%).
Πάντως, παρά την αρχική πτώση της κίνησης στα ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας, πλέον παρατηρείται αύξηση σε παραγγελίες και αναζητήσεις. Ταυτόχρονα, διαπιστώνεται αύξηση των πωλήσεων, η οποία την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου είναι μεγαλύτερη και από την προ Covid-19 περίοδο (+15% στις πωλήσεις).
Ο COVID-19 έφερε μεγάλες αλλαγές – όπως ήταν αναμενόμενο – και στη συμπεριφορά των καταναλωτών με την επικοινωνία να αναδεικνύεται ως μία από τις σημαντικότερες εξ αυτών. Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα του GLAMI- παρατηρείται αύξηση στην αλληλεπίδραση με τα e-shops με το 41% να λαμβάνει περισσότερες ερωτήσεις σχετικά με τον εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης, το 20,5% ερωτήσεις σχετικά με την ασφάλεια κατά την παράδοση και 10,3% σχετικά με τους τρόπους πληρωμής.
Ζήτηση για προσφορές
Ένα ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι ότι σχεδόν ένα στα δύο e-shops του χώρου της μόδας (43,6%) διαπιστώνει αύξηση της ζήτησης για οικονομικότερα προϊόντα από τις πρώτες κιόλας μέρες της υγειονομικής κρίσης. Η παροχή προσφορών (69%), τα δωρεάν μεταφορικά (27,3%) και η άμεση επικοινωνία με το κοινό για θέματα ασφάλειας και χρόνου παράδοσης (36,5%), αξιολογούνται από τα ηλεκτρονικά καταστήματα ως οι τρεις ενέργειες με τα θετικότερα αποτελέσματα.
Το μέλλον
Αναφορικά με το μέλλον της online αγοράς μόδας, αν και το 56,1% των e-shops θέτει ως άμεσο στόχο την επιβίωση μέχρι την ομαλοποίηση της κατάστασης, το 41,6% βλέπει και την αισιόδοξη πλευρά και θεωρεί την πανδημία, ευκαιρία να προσαρμόσει τις στρατηγικές του και να δοκιμάσει νέα πράγματα.
Ήδη, πάντως, οι εταιρείες εμπορίου μόδας προχώρησαν άμεσα σε αλλαγές και διορθωτικές κινήσεις, με το 68,3% των e-shops να μειώνει τις διαφημιστικές δαπάνες που δεν φέρνουν άμεσο ROI και το 48,8% να προχωρά σε αλλαγή στρατηγικής και αναζήτηση νέων καναλιών marketing, επενδύοντας περισσότερο στο online marketing.
Επίσης, η εισαγωγή νέων προϊοντικών γραμμών, που απαντούν στα ζητούμενα των καταναλωτών, είναι κάτι στο οποίο προχώρησε το 22% των e-shops, ενώ το 42% προχώρησαν σε προσφορές και εκπτώσεις, που δεν ήταν προγραμματισμένες.
Να σημειωθεί ότι η έρευνα διεξήχθηκε τις πρώτες μέρες του Απριλίου με τη συμμετοχή στελεχών 41 ηλεκτρονικών καταστημάτων μόδας της χώρας και με στοιχεία της αγοραστικής συμπεριφοράς που αφορούν στην περίοδο πριν και μετά την εφαρμογή των μέτρων κλεισίματος των καταστημάτων και την απαγόρευσης της κυκλοφορίας.
πηγή: http://www.sepe.gr/