Για ενδέκατη εβδομάδα, το ψηφιακό κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση στο YouTube παρουσιάζει αρχειακές και νέες παραγωγές από το ευρύ φάσμα των δράσεών του: από τη χορογράφο Τζένη Αργυρίου έως το φιλόσοφο Simon Critchley, από νέα ραδιοφωνικά έργα έως τις συλλογές της Ωνασείου Βιβλιοθήκης.
Live YouTube Πρεμιέρα: Τετάρτη 17 Ιουνίου στις 21:00
Διαθέσιμο έως Κυριακή 22 Ιουνίου 2020
Όταν η τεχνολογία καθορίζει τη ζωή και τις σχέσεις μας, μήπως έρχεται η ώρα να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή; Μήπως πρέπει να ανεβούμε τον ποταμό μέχρι την πηγή του; Ταξίδι στην πηγή του χορού – ταξίδι στο «Ανώνυμο»… Το έργο βουτάει στην έκφραση των πρώτων κοινωνιών και στους χορούς τους, που βασίζονται στην ανθρώπινη επαφή, στο κράτημα, στη συνοχή της ομάδας, στη χαρά που μοιράζεται. Πετάει πάνω από την ανωνυμία, στις κοινωνίες και στην επωνυμία στο καλλιτεχνικό έργο, που εμφανίστηκαν τη βιομηχανική εποχή. Κοιτάζει με απορία το σημερινό κόσμο, όπου η ανωνυμία των μεγαλουπόλεων συνδυάζεται με την παντελή έλλειψη σωματικής επαφής, με τη συρρίκνωση των παραδοσιακών μορφών διασκέδασης και με τη διαστρέβλωση της επωνυμίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κατοπτεύει τις ζωές μας μέσα από τη συλλογική μνήμη του σώματος, την εμπειρία της μετάδοσης των παραδοσιακών χορών και την πλήρη μετουσίωσή τους σε σύγχρονη κινησιολογική γλώσσα.
Επτά χορευτές σε μια αντίστροφη πορεία προς αναζήτηση της πηγής του ομαδικού χορού, έως τις πρώτες τελετουργίες μύησης και συμμετοχής. Σημείο εκκίνησης; Το διαδικτυακό σήμερα. Γιατί ίσως το «Ανώνυμο» να μην είναι ακριβώς μια παράσταση, αλλά μια τελετή αποσύνδεσης από την ψηφιακή καθημερινότητα. Μια μεγάλη πολυεθνική ομάδα από χορογράφους, θεωρητικούς, μουσικούς, δασκάλους παραδοσιακών χορών διαφόρων πολιτισμών, σύγχρονους χορευτές, παραδοσιακούς μουσικούς και εικαστικούς, που όλοι ανταλλάσσουν εμπειρία, μοιράζονται, μαθαίνουν, ανακαλύπτουν, μεταμορφώνουν. Αυτή είναι η αναπαράσταση ενός χορού που, αν και έχει δημιουργούς, επιμένει να αυτοπροσδιορίζεται ως «ανώνυμος», αναζητώντας τις ρίζες του σε τελετουργίες μύησης και συμμετοχής. Αυτή είναι η παράσταση που γεννήθηκε από τις πηγές του ποταμού και αφού ταξίδεψε σε διεθνή φεστιβάλ, σας καλεί τώρα να τη ζήσετε και «ψηφιακά».
Συντελεστές:
Σύλληψη & Χορογραφία: Τζένη Αργυρίου
Ερμηνευτές: Ερμής Μαλκότσης, Δήμητρα Μερτζάνη, Κωνσταντίνος Παπανικολάου, Ιωάννα Παρασκευοπούλου, Σταυρούλα Σιάμου, Νάνσυ Σταματοπούλου, Δημήτρης Σωτηρίου
Δραματουργία: Miguel Angel Melgares
Σκηνογραφία & Εικαστική Επιμέλεια: Βασίλης Γεροδήμος
Πρωτότυπη Μουσική & Ηχητικός Σχεδιασμός: Pepe Garcia Rodriguez
Σχεδιασμός Φωτισμών: Αλέκος Γιάνναρος
Σχεδιασμός Κουστουμιών: Ιωάννα Τσάμη
Σχεδιασμός & Προγραμματισμός Διαδραστικών Μέσων: Στράτος Μπιχάκης
Ηχοληψία: Αντώνης Νικηφόρος
Έρευνα για τη Σωματοποίηση των Ψηφιακών Μέσων: Ερατώ Τζαβάρα
Βοηθός Χορογράφου & Παραγωγής: Δανάη Γιαννακοπούλου
Βοηθός Χορογράφου: Αμαλία Κοσμά
Βοηθός Σκηνογράφου: Μαριλένη Βούρτση
Βοηθός Έρευνας & Εφαρμογών: Δανάη Αρσενία
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Amorphy
Σχεδιασμός Παραγωγής: Κωνσταντίνος Σακκάς
Οργάνωση & Εκτέλεση Παραγωγής: Delta Pi
Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Συμπαραγωγή: Rencontres chorégraphiques internationales de Seine-Saint – Denis (Γαλλία), Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας (Ελλάδα)
Με την υποστήριξη του Κέντρου Έρευνας του Χορού «Ισιδώρας και Ραϋμόνδου Ντάνκαν»
Διαβάστε περισσότερα: www.onassis.org/el/whats-on/anonimo
***
Ωνάσειος Βιβλιοθήκη | «Συλλέγοντας για το ευρύ κοινό» (2017)
Διάρκεια: 104 λεπτά
Μια ομιλία για την ιστορία, το περιεχόμενο της συλλογής βιβλίων και τους στόχους της Ωνάσειου Βιβλιοθήκης. Μάθετε τη διαδικασία και το σκεπτικό συλλογής της βιβλιοθήκης και την ιστορική σημασία της.
Στην ομιλία του Δρ. Κωνσταντίνου Στάικου, Ιστορικού του Βιβλίου και Αρχιτέκτονα, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση σε έντυπα και χειρόγραφα ιδιαίτερης καλλιτεχνικής και πνευματικής αξίας.
Διαβάστε περισσότερα: www.onassis.org/el/whats-on/collecting-general-public
***
Simon Critchley, «Apply – Degger – Μια ανάλυση της σκέψης του Χάιντεγκερ στο «Είναι και Χρόνος» (2020)
13ο Επεισόδιο – «Προκαταβολική Αποφασιστικότητα»: 61 λεπτά
14ο Επεισόδιο – «Εκστατική Χρονικότητα»: 42 λεπτά
15ο Επεισόδιο – «Ο Χρόνος του Καθημερινού Κόσμου»: 99 λεπτά
Ο Σάιμον Κρίτσλεϊ, φιλόσοφος, συγγραφέας, Καθηγητής Φιλοσοφίας στο New School και μέλος του Δ.Σ. του Ιδρύματος Ωνάση, θεωρεί πως η ανάγνωση του έργου «Είναι και Χρόνος» του Martin Heidegger μπορεί να αλλάξει τη ζωή ενός ανθρώπου. Και επιχειρεί, με τη συγκεκριμένη σειρά podcasts, να εξηγήσει πώς μπορεί να συμβεί αυτή η αλλαγή. Το «Apply – Degger» είναι μια μεγάλης φόρμας καταβύθιση στο πιο σημαντικό βιβλίο φιλοσοφίας των τελευταίων 100 ετών.
Κάθε επεισόδιο παρουσιάζει μία από τις βασικές έννοιες της φιλοσοφίας του Χάιντεγκερ. Όταν ολοκληρωθούν, τα επεισόδια θα παρουσιάζουν το σύνολο αυτού του έργου σε όσους διακατέχονται από περιέργεια, σοβαρότητα και ενδιαφέρον, αλλά απλώς δεν έχουν τον χρόνο να στρωθούν και να διαβάσουν τις 437 πυκνογραμμένες σελίδες του βιβλίου. Ο Κρίτσλεϊ ευελπιστεί, με τη σειρά αυτή, να αναδείξει τα πεδία εφαρμογής που μπορεί να βρει η σκέψη του εγχειρήματος του Χάιντεγκερ στην καθημερινή ζωή, με τρόπο διαφωτιστικό, εμψυχωτικό και ωφέλιμο.
Με τις αργές, καθαρές και ενδελεχείς εξερευνήσεις των ιδεών του Χάιντεγκερ στο «Είναι και Χρόνος», ο Κρίτσλεϊ έχει την πεποίθηση πως «η γνήσια φιλοσοφία μπορεί να εξηγηθεί με απλότητα και σαφήνεια. Αλλά αυτό χρειάζεται κάποιο χρόνο. Δε μπορεί να γίνει βεβιασμένα. Πρέπει λοιπόν να κατεβάσουμε ρυθμούς, να πάρουμε το χρόνο μας, να ανοίξουμε τα αφτιά μας και να σκεφτούμε σε βάθος. Για μία φορά, ας δοκιμάσουμε κάτι άλλο.» Αυτή την εβδομάδα διατίθενται τα επεισόδια: «Προκαταβολική Αποφασιστικότητα», «Εκστατική Χρονικότητα», «Ο Χρόνος του Καθημερινού Κόσμου».
Διαβάστε περισσότερα: www.onassis.org/el/video/apply-degger-heideggers-project-being-and-time-simon-critchley
«Radiophonics»
Διάρκεια: 29 λεπτά
Πώς αλλάζει το θέατρο του ραδιοφώνου στην εποχή του λεγόμενου «Διαδικτύου των Πραγμάτων» (Internet of Things); Πώς ανταποκρίνεται το ραδιοφωνικό θέατρο στα «έξυπνα» συστήματα και στην αδιάκοπη συνδεσιμότητα; Πώς αλλάζουν οι νέες τεχνολογίες τον ορισμό, τη σύνθεση, τον στόχο και την εμβέλεια του παραδοσιακού ραδιοφωνικού θεάτρου; H σειρά «Radiophonics» περιλαμβάνει έργα που δημιουργήθηκαν μέσα από ένα ανοιχτό κάλεσμα, το οποίο έγινε το 2016 σε επιμέλεια Χρήστου Καρρά & Θοδωρή Χιώτη, αλλά και νέα έργα εν μέσω πανδημίας.
Είμαστε πλέον βυθισμένοι σε ένα ψηφιακό περιβάλλον που μας εκπαιδεύει να βλέπουμε σε υψηλή ανάλυση: η όρασή μας βελτιώνεται και διευρύνεται από την ψηφιακή τεχνολογία με αναπάντεχους τρόπους. Τι συμβαίνει όμως με τα όσα ακούμε; Πώς επιδρά η τεχνολογία στις ιστορίες που λέγονται αυτή τη στιγμή, στις ιστορίες που ακούμε; Πώς μπορεί η τεχνολογία να μας βοηθήσει να αφηγηθούμε αυτές τις ιστορίες; Το θέατρο του ραδιοφώνου ήταν μια μοναδική εμπειρία: ήταν το πρώτο διαδραστικό μέσο για να αφηγηθούμε ιστορίες. Δεδομένων των πρόσφατων τεχνολογικών εξελίξεων, πώς μπορεί να ακούγεται σήμερα ένα θεατρικό έργο για το ραδιόφωνο;
***
Radiophonics – «Ειδήσεις» – Επεισόδιο 4 (2020)
Διάρκεια: 2’35’’
«Η καλή λογοτεχνία είναι ειδήσεις που παραμένουν ειδήσεις» έλεγε ο Έζρα Πάουντ.
Μπορούν οι ειδήσεις να αποτελέσουν πρώτη ύλη για ένα ραδιοφωνικό έργο; Την απάντηση δίνει το έργο «Ειδήσεις», που αποτελεί την «ανα – σύνταξη» των σημαντικότερων ειδήσεων της εβδομαδιαίας επικαιρότητας. Βυθισμένοι καθημερινά μέσα σε ένα συνονθύλευμα ειδήσεων, αλλά και fake news, πόσες από αυτές πραγματικά συγκρατούμε; Πόσο εύκολο είναι να εστιάσουμε την προσοχή μας; Οι λέξεις συνωστίζονται, συνθλίβονται και αφήνουν τελικά πίσω τους έναν θόρυβο. Αυτή την πορεία της πληροφορίας αποτυπώνει ο μηχανισμός του έργου «Ειδήσεις».
Ένας μηχανισμός αλγορίθμων που τροφοδοτείται εβδομαδιαία και παράγει συνεχώς νέες αφηγήσεις. Οι σημαντικότερες ειδήσεις – λέξεις αναδεικνύονται με στατιστική ανάλυση κειμένου, μετατρέπονται σε ήχους και έπειτα μιξάρονται με θραύσματα λόγου κάθε μορφής, εμπνευσμένα από την επικαιρότητα. Το αποτέλεσμα είναι μια αλγοριθμική μείξη ήχων, η οποία συνθέτει το ηχοτοπίο των γεγονότων με το λόγο, με σκοπό να δημιουργήσει ένα απρόσμενο δελτίο ειδήσεων. Μια ηχητική αφήγηση της επικαιρότητας με μέσα τις ψηφιακές τεχνολογίες, τον ήχο, το λόγο.
Συντελεστές:
Δραματουργία: Νικόλας Χανακούλας
Στατιστική ανάλυση κειμένου και σχεδιασμός ήχου: Γαβριήλ Καμάρης
Ανάπτυξη αλγορίθμων σε περιβάλλον PureData: Φώτης Κοντομίχος
Οργάνωση-Εκτέλεση Παραγωγής: Delta Pi
Μια παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση
Η τέταρτη εκπομπή αφορά την εβδομάδα 23 του 2020 που ξεκινά τη Δευτέρα 1/6/2020 και κλείνει την Κυριακή 7/6/2020.
Εκφώνηση: Θάνος Τοκάκης
Χρησιμοποιήθηκαν αποσπάσματα από το βιβλίο «Η Παρακμή της Δύσης» του Oswald Spengler, μτφρ. Λευτέρης Αναγνώστου, Εκδόσεις Τυπωθήτω, 2003.
***
«Γαλάτεια» (2018)
Διάρκεια: 26 λεπτά
Ραδιοφωνικό θεατρικό έργο για τρεις φωνές και ηλεκτρονική επεξεργασία
Δημιουργοί: Νίκος Παλαμάρης, Ανδρέας Λεβισιανός
Με αφετηρία τον Πυγμαλίωνα από τις «Μεταμορφώσεις» του Οβίδιου, ο Νίκος Παλαμάρης και ο Ανδρέας Λεβισιανός παρουσιάζουν μια εκδοχή του μύθου εστιάζοντας στη σχέση του δημιουργού με το έργο του. Ο Πυγμαλίων παρουσιάζεται ως ένας καλλιτέχνης που συγκινείται από την ομορφιά του έργου του και εύχεται να ζωντανέψει, για να τον απαλλάξει από τη μοναξιά του. Ωστόσο, το δημιούργημά του, η «Γαλάτεια», έχοντας δική της πλέον βούληση, αποφασίζει να αποδεσμευτεί από το δημιουργό της. Η ερωτική προσμονή και οι προσδοκίες του Πυγμαλίωνα δεν ικανοποιούνται. Γίνεται μάρτυρας μιας χειραφέτησης αντίστοιχης με αυτήν του έργου που, φεύγοντας από τα χέρια του δημιουργού, διαγράφει τη δική του πορεία.
Συντελεστές:
Μουσική Σύνθεση, Ηχητικός Σχεδιασμός, Προγραμματισμός, Ραδιοσκηνοθεσία: Νίκος Παλαμάρης, Ανδρέας Λεβισιανός
Γαλάτεια: Μαρία Όλγα Αθηναίου
Πυγμαλίων: Μιλτιάδης Φιορέντζης
Αφήγηση: Μαίρη Μηνά
Επιμέλεια κειμένων, συντονισμός παραγωγής: Κατερίνα Τσεσμετζή
Ηχογράφηση: Studio 19st.
Κείμενα:
Οβίδιος, «Πυγμαλίων» από τις «Μεταμορφώσεις» (Κεφ. Χ, 245-297), μτφρ. Θεόδωρος Ι. Γιαννάτος, Αθήνα: Δίφρος, 1966
Δημήτρης Δημητριάδης, «Τέχνη» από το «Λήθη και άλλοι τέσσερις μονόλογοι», Αθήνα: Άγρα, 2000
Διαβάστε περισσότερα: www.onassis.org/el/initiatives/radiophonics
Συνοπτικό πρόγραμμα 11ης εβδομάδας
Radiophonics
«Ειδήσεις» – Επεισόδιο 4 – Διαθέσιμο από Παρασκευή 12 Ιουνίου 2020 (2020)
«Γαλάτεια» – Διαθέσιμο από Παρασκευή 12 Ιουνίου 2020 (2018)
Podcasts
Simon Critchley, «Apply – Degger – Μια ανάλυση της σκέψης του Χάιντεγκερ στο «Είναι και Χρόνος» (2020)
Διαθέσιμο από Σάββατο 13 Ιουνίου 2020
Εκπαίδευση
Ωνάσειος Βιβλιοθήκη | «Συλλέγοντας για το ευρύ κοινό» (2017)
Διαθέσιμο από Τρίτη 16 Ιουνίου 2020
Χορός
Τζένη Αργυρίου, «Ανώνυμο» (2018)
Live ΥouΤube premiere Τετάρτη 17 Ιουνίου 2020 στις 21:00
Διαθέσιμο έως Κυριακή 22 Ιουνίου
Συνεχίζονται
Θέατρο
Γιάννης Χουβαρδάς, «Άμλετ» του Σαίξπηρ (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Μιχαήλ Μαρμαρινός, «Φάουστ» του Γκαίτε (2014) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
blitz Theatre Group, «Late Night» (2012) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Δημήτρης Ξανθόπουλος, «Ο Μοσκώβ–Σελήμ» του Γεώργιου Βιζυηνού (2016) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Έκτορας Λυγίζος, «Room Service», των John Murray/ Allen Boretz (2013) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Νίκος Καραθάνος, «Βυσσινόκηπος» του Άντον Τσέχοφ (2015) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Αργυρώ Χιώτη, Vasistas, «Θεία Κωμωδία» του Δάντη (2017) (με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους)
Δημήτρης Καραντζάς, «Τα Κύματα» της Βιρτζίνια Γουλφ (2015) (με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους)
Δημήτρης Καραντζάς, «Ρομπ/ Rob» του Ευθύμη Φιλίππου (2018) (με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους)
Αργυρώ Χιώτη, Vasistas, «Αίματα» του Ευθύμη Φιλίππου (2014) (με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους)
Λένα Κιτσοπούλου, «Κοκκινοσκουφίτσα, Το πρώτο αίμα» (2014) (με ελληνικούς υπότιτλους)
Antigone Now Festival, Onassis USA «Antigone in Ferguson» (2016)
Onassis Youth Festival (2019) | «Λίγα Τετραγωνικά» | Σκηνοθεσία: Άρης Λάσκος & Αναστασία Γιαννάκη | 1ο και 2ο ΕΠΑΛ Νέας Φιλαδέλφειας
Onassis Youth Festival (2019) | «Πράσινη Γραμμή» | Σκηνοθεσία: Μάρθα Μπουζιούρη, Εριφύλη Γιαννακοπούλου | 1ο Γυμνάσιο Πειραιά
Onassis Youth Festival (2019) | «Καλοκαιρινή Βροχή» | Σκηνοθεσία: Βάσια Ατταριάν, Μυρτώ Μακρίδη | 41ο Γυμνάσιο Αθηνών
Onassis Youth Festival (2019) | «Όνειρο ³» | Σκηνοθεσία: Αγγέλικα Σταυροπούλου & Στέφανος Αχιλλέως (Ομάδα Cheek-Bones) | 3ο Λύκειο Αιγάλεω
Χορός
Κυριάκος Χατζηιωάννου, «Erotikon / Higher States», part 3 (2019)
Αγγελική Στελλάτου, Σταύρος Γασπαράτος, «Επτά Θανάσιμα Αμαρτήματα» (2011)
Λενιώ Κακλέα, Πρακτική Εγκυκλοπαίδεια, «Αποκλίσεις» (2019)
Πατρίσια Απέργη, Ομάδα Χορού Αερίτες, «Cementary» (2017)
Rootless Root, «Kireru» (2012)
Μουσική
Ντοκιμαντέρ για το «Tectonics Athens 2019» (2019)
Δημήτρης Καμαρωτός, «Atlas Αθήνα, A Sound Cartography οf Europe» (2019)
Georgia Spiropoulos, «Eror (The pianist)» (2019)
Μedea Electronique, «Ηχώ και Νάρκισσος» (2018)
Κωνσταντίνος Βήτα – ARTéfacts ensemble, «Συγκατοίκηση» (2013)
Klangforum Wien, «Happiness Machine» (2019) (με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους)
Λένα Κιτσοπούλου, «Rebetika: The Blues of Greece», Onassis USA (2019)
«Tuned City– Αρχαία Μεσσήνη» (2018) | ντοκιμαντέρ από τη δράση
«Blaine Reininger secret concert» (2018)
Κινηματογράφος
Ηλίας Γιαννακάκης, «Ο Άμλετ στο μυαλό του Γιάννη Χουβαρδά» (2015) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Ηλίας Γιαννακάκης, «Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός στο εργαστήρι του Φάουστ» (2015)
Λεωνίδας Κωνστανταράκος (Alaska), «X Apartments» (2017) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη, «Yellow Fieber» (2015) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Μαρίνα Δανέζη, «Σωματείο Ρακοσυλλεκτών» (2011) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Ντοκιμαντέρ για το «Dancing to Connect 2020» (Καλαμάτα, 2020) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Ντοκιμαντέρ «Mixed Realities» (2019) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Λέξεις & Σκέψεις
Κωνσταντίνος Δασκαλάκης, «Τεχνητή Νοημοσύνη 2.0» (2017)
Διαθέσιμο από Τρίτη 2 Ιουνίου (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Ο George Pelecanos, σε μια συζήτηση με τη Μαριλένα Αστραπέλλου (2014) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Ο Γιάννης και ο Θανάσης Αντετοκούνμπο στη Στέγη (2017) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Werner Herzog (2019) (με ελληνικούς υπότιτλους)
Χριστίνα Καραφυλλιά, ντοκιμαντέρ για την που έλυσε δύο άλυτα μαθηματικά προβλήματα (2019) (με ελληνικούς υπότιτλους)
Guerilla Girls (2017) (με ελληνικούς υπότιτλους)
Daniel Mendelsohn, «Narcissus Now Festival USA», podcast (2015)
«Narcissus & Acting», με το Paul Giamatti και τη Vanessa Grigoriadis (2015)
Συνέδρια
Design. Fashion. Crafts. Α΄ Μέρος (2020)
Crafting The Future, Α΄ Μέρος (2019) (με ελληνικούς υπότιτλους)
Crafting The Future, Β΄ Μέρος (2019) (με ελληνικούς υπότιτλους)
Onassis Symposium: The Role of the Artist in Society (2016) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Digital
Ντοκιμαντέρ «Mixed Realities» (2019) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Εκπαίδευση
Κορωνοϊός και Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Ντοκιμαντέρ για το «Dancing to Connect 2020» (Καλαμάτα, 2020) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Αρχείο Καβάφη, Eπτά ποιήματα, Επτά μαθήματα, «Συμεών» (2017)
Αρχείο Καβάφη, Επτά ποιήματα, επτά μαθήματα, «Ο Δημάρατος» (2017)
Αρχείο Καβάφη, Επτά Ποιήματα, Επτά Μαθήματα «Περιμένοντας τους Βαρβάρους» (2017)
Αρχείο Καβάφη, Επτά ποιήματα, Επτά μαθήματα, «Επάνοδος από την Ελλάδα» (2017)
Αρχείο Καβάφη, Επτά ποιήματα, Επτά μαθήματα, «Εν τω Μηνί Αθύρ» (2017)
Αρχείο Καβάφη: Οργάνωση και Πολιτική Διάθεσης Αρχειακών Πηγών «Μιαν Υδατογραφία Άνευ Υπογραφής» Α΄ Μέρος (2019)
Αρχείο Καβάφη: Οργάνωση και Πολιτική Διάθεσης Αρχειακών Πηγών «Μιαν Υδατογραφία Άνευ Υπογραφής» Β΄ Μέρος (2019)
Αρχείο Καβάφη: Οργάνωση και Πολιτική Διάθεσης Αρχειακών Πηγών «Μιαν Υδατογραφία Άνευ Υπογραφής» Γ΄ Μέρος (2019)
Αρχείο Καβάφη: O Daniel Mendelsohn συζητά με το Δημήτρη Παπανικολάου (2014)
Αρχείο Καβάφη: Από το Καβαφικό Αρχείο στο Λογοτεχνικό Πεδίο του Μεσοπολέμου (2019)
Αρχείο Καβάφη: Ο Καβάφης πάει σχολείο (2020)
Αρχείο Καβάφη: «επήγα» Cavafy International Summer School (2019)
Ωνάσειος Βιβλιοθήκη | Η περιήγηση ως εμπειρία και καταγραφή (2017)
Ωνάσειος Βιβλιοθήκη, Έργα τέχνης εμπνευσμένα από την Οδύσσεια του Ομήρου (2017)
Ωνάσειος Βιβλιοθήκη, Mobilis in Mobile: Η Βιβλιοθήκη ως υπέρτατο τέρας του δυτικού φαντασιακού (2017)
Ωνάσειος Βιβλιοθήκη, Ήχοι του Διαστήματος & Μουσική (2017)
Ωνάσειος Βιβλιοθήκη: Η Έλξη του Αγνώστου (2017)
Ωνάσειος Βιβλιοθήκη: Ελληνική Νομαρχία, Ήτοι Λόγος περί Ελευθερίας, Παρά Ανονίμου του Έλληνος, Εν Ιταλία, 1806 (2017)
Ωνάσειος Βιβλιοθήκη: «Έρωτος Αποτελέσματα…», Εν Βιέννη της Αούστριας, 1792 (2016)
Δημήτρης Νανόπουλος, Από το Διαφωτισμό στο Διαφωτονισμό (2016)
Εικαστικά
Onassis USA
Simon Critchley, Let‘s Walk with Fiona Shaw (2017) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Stefanos Tsivopoulos, We Antigone (2016) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Onassis Symposium: The Role of the Artist in Society (2016) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Λένα Κιτσοπούλου, Rebetika: The Blues of Greece (2019)
Antigone Now Festival, Antigone in Ferguson (2016)
Narcissus & Acting, με το Paul Giamatti και τη Vanessa Grigoriadis (2015)
PODCASTS
Simon Critchley, Apply – Degger – Μια ανάλυση της σκέψης του Χάιντεγκερ στο «Είναι και Χρόνος» (2020)
Paul Holdengräber, The Quarantine Tapes | Henry Rollins (2020) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Paul Holdengräber, The Quarantine Tapes | William Gibson (2020)
Paul Holdengräber, The Quarantine Tapes | Maira Kalman (2020)
Daniel Mendelsohn, Narcissus Now Festival USA (2015)
Onassis USA: Narcissus Now | podcast: Άγγελος Χανιώτης (2015)
Radiophonics
«Ειδήσεις» – Επεισόδιο 1 (2020)
Συναντήσεις (2017)
«Ειδήσεις» – Επεισόδιο 2 (2020)
Radio Traces (2017)
«Ειδήσεις» – Επεισόδιο 3
Για ενδέκατη εβδομάδα, το ψηφιακό κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση στο YouTube παρουσιάζει αρχειακές και νέες παραγωγές από το ευρύ φάσμα των δράσεών του: από τη χορογράφο Τζένη Αργυρίου έως το φιλόσοφο Simon Critchley, από νέα ραδιοφωνικά έργα έως τις συλλογές της Ωνασείου Βιβλιοθήκης.
Live YouTube Πρεμιέρα: Τετάρτη 17 Ιουνίου στις 21:00
Διαθέσιμο έως Κυριακή 22 Ιουνίου 2020
Όταν η τεχνολογία καθορίζει τη ζωή και τις σχέσεις μας, μήπως έρχεται η ώρα να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή; Μήπως πρέπει να ανεβούμε τον ποταμό μέχρι την πηγή του; Ταξίδι στην πηγή του χορού – ταξίδι στο «Ανώνυμο»… Το έργο βουτάει στην έκφραση των πρώτων κοινωνιών και στους χορούς τους, που βασίζονται στην ανθρώπινη επαφή, στο κράτημα, στη συνοχή της ομάδας, στη χαρά που μοιράζεται. Πετάει πάνω από την ανωνυμία, στις κοινωνίες και στην επωνυμία στο καλλιτεχνικό έργο, που εμφανίστηκαν τη βιομηχανική εποχή. Κοιτάζει με απορία το σημερινό κόσμο, όπου η ανωνυμία των μεγαλουπόλεων συνδυάζεται με την παντελή έλλειψη σωματικής επαφής, με τη συρρίκνωση των παραδοσιακών μορφών διασκέδασης και με τη διαστρέβλωση της επωνυμίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κατοπτεύει τις ζωές μας μέσα από τη συλλογική μνήμη του σώματος, την εμπειρία της μετάδοσης των παραδοσιακών χορών και την πλήρη μετουσίωσή τους σε σύγχρονη κινησιολογική γλώσσα.
Επτά χορευτές σε μια αντίστροφη πορεία προς αναζήτηση της πηγής του ομαδικού χορού, έως τις πρώτες τελετουργίες μύησης και συμμετοχής. Σημείο εκκίνησης; Το διαδικτυακό σήμερα. Γιατί ίσως το «Ανώνυμο» να μην είναι ακριβώς μια παράσταση, αλλά μια τελετή αποσύνδεσης από την ψηφιακή καθημερινότητα. Μια μεγάλη πολυεθνική ομάδα από χορογράφους, θεωρητικούς, μουσικούς, δασκάλους παραδοσιακών χορών διαφόρων πολιτισμών, σύγχρονους χορευτές, παραδοσιακούς μουσικούς και εικαστικούς, που όλοι ανταλλάσσουν εμπειρία, μοιράζονται, μαθαίνουν, ανακαλύπτουν, μεταμορφώνουν. Αυτή είναι η αναπαράσταση ενός χορού που, αν και έχει δημιουργούς, επιμένει να αυτοπροσδιορίζεται ως «ανώνυμος», αναζητώντας τις ρίζες του σε τελετουργίες μύησης και συμμετοχής. Αυτή είναι η παράσταση που γεννήθηκε από τις πηγές του ποταμού και αφού ταξίδεψε σε διεθνή φεστιβάλ, σας καλεί τώρα να τη ζήσετε και «ψηφιακά».
Συντελεστές:
Σύλληψη & Χορογραφία: Τζένη Αργυρίου
Ερμηνευτές: Ερμής Μαλκότσης, Δήμητρα Μερτζάνη, Κωνσταντίνος Παπανικολάου, Ιωάννα Παρασκευοπούλου, Σταυρούλα Σιάμου, Νάνσυ Σταματοπούλου, Δημήτρης Σωτηρίου
Δραματουργία: Miguel Angel Melgares
Σκηνογραφία & Εικαστική Επιμέλεια: Βασίλης Γεροδήμος
Πρωτότυπη Μουσική & Ηχητικός Σχεδιασμός: Pepe Garcia Rodriguez
Σχεδιασμός Φωτισμών: Αλέκος Γιάνναρος
Σχεδιασμός Κουστουμιών: Ιωάννα Τσάμη
Σχεδιασμός & Προγραμματισμός Διαδραστικών Μέσων: Στράτος Μπιχάκης
Ηχοληψία: Αντώνης Νικηφόρος
Έρευνα για τη Σωματοποίηση των Ψηφιακών Μέσων: Ερατώ Τζαβάρα
Βοηθός Χορογράφου & Παραγωγής: Δανάη Γιαννακοπούλου
Βοηθός Χορογράφου: Αμαλία Κοσμά
Βοηθός Σκηνογράφου: Μαριλένη Βούρτση
Βοηθός Έρευνας & Εφαρμογών: Δανάη Αρσενία
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Amorphy
Σχεδιασμός Παραγωγής: Κωνσταντίνος Σακκάς
Οργάνωση & Εκτέλεση Παραγωγής: Delta Pi
Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Συμπαραγωγή: Rencontres chorégraphiques internationales de Seine-Saint – Denis (Γαλλία), Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας (Ελλάδα)
Με την υποστήριξη του Κέντρου Έρευνας του Χορού «Ισιδώρας και Ραϋμόνδου Ντάνκαν»
Διαβάστε περισσότερα: www.onassis.org/el/whats-on/anonimo
***
Ωνάσειος Βιβλιοθήκη | «Συλλέγοντας για το ευρύ κοινό» (2017)
Διάρκεια: 104 λεπτά
Μια ομιλία για την ιστορία, το περιεχόμενο της συλλογής βιβλίων και τους στόχους της Ωνάσειου Βιβλιοθήκης. Μάθετε τη διαδικασία και το σκεπτικό συλλογής της βιβλιοθήκης και την ιστορική σημασία της.
Στην ομιλία του Δρ. Κωνσταντίνου Στάικου, Ιστορικού του Βιβλίου και Αρχιτέκτονα, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση σε έντυπα και χειρόγραφα ιδιαίτερης καλλιτεχνικής και πνευματικής αξίας.
Διαβάστε περισσότερα: www.onassis.org/el/whats-on/collecting-general-public
***
Simon Critchley, «Apply – Degger – Μια ανάλυση της σκέψης του Χάιντεγκερ στο «Είναι και Χρόνος» (2020)
13ο Επεισόδιο – «Προκαταβολική Αποφασιστικότητα»: 61 λεπτά
14ο Επεισόδιο – «Εκστατική Χρονικότητα»: 42 λεπτά
15ο Επεισόδιο – «Ο Χρόνος του Καθημερινού Κόσμου»: 99 λεπτά
Ο Σάιμον Κρίτσλεϊ, φιλόσοφος, συγγραφέας, Καθηγητής Φιλοσοφίας στο New School και μέλος του Δ.Σ. του Ιδρύματος Ωνάση, θεωρεί πως η ανάγνωση του έργου «Είναι και Χρόνος» του Martin Heidegger μπορεί να αλλάξει τη ζωή ενός ανθρώπου. Και επιχειρεί, με τη συγκεκριμένη σειρά podcasts, να εξηγήσει πώς μπορεί να συμβεί αυτή η αλλαγή. Το «Apply – Degger» είναι μια μεγάλης φόρμας καταβύθιση στο πιο σημαντικό βιβλίο φιλοσοφίας των τελευταίων 100 ετών.
Κάθε επεισόδιο παρουσιάζει μία από τις βασικές έννοιες της φιλοσοφίας του Χάιντεγκερ. Όταν ολοκληρωθούν, τα επεισόδια θα παρουσιάζουν το σύνολο αυτού του έργου σε όσους διακατέχονται από περιέργεια, σοβαρότητα και ενδιαφέρον, αλλά απλώς δεν έχουν τον χρόνο να στρωθούν και να διαβάσουν τις 437 πυκνογραμμένες σελίδες του βιβλίου. Ο Κρίτσλεϊ ευελπιστεί, με τη σειρά αυτή, να αναδείξει τα πεδία εφαρμογής που μπορεί να βρει η σκέψη του εγχειρήματος του Χάιντεγκερ στην καθημερινή ζωή, με τρόπο διαφωτιστικό, εμψυχωτικό και ωφέλιμο.
Με τις αργές, καθαρές και ενδελεχείς εξερευνήσεις των ιδεών του Χάιντεγκερ στο «Είναι και Χρόνος», ο Κρίτσλεϊ έχει την πεποίθηση πως «η γνήσια φιλοσοφία μπορεί να εξηγηθεί με απλότητα και σαφήνεια. Αλλά αυτό χρειάζεται κάποιο χρόνο. Δε μπορεί να γίνει βεβιασμένα. Πρέπει λοιπόν να κατεβάσουμε ρυθμούς, να πάρουμε το χρόνο μας, να ανοίξουμε τα αφτιά μας και να σκεφτούμε σε βάθος. Για μία φορά, ας δοκιμάσουμε κάτι άλλο.» Αυτή την εβδομάδα διατίθενται τα επεισόδια: «Προκαταβολική Αποφασιστικότητα», «Εκστατική Χρονικότητα», «Ο Χρόνος του Καθημερινού Κόσμου».
Διαβάστε περισσότερα: www.onassis.org/el/video/apply-degger-heideggers-project-being-and-time-simon-critchley
«Radiophonics»
Διάρκεια: 29 λεπτά
Πώς αλλάζει το θέατρο του ραδιοφώνου στην εποχή του λεγόμενου «Διαδικτύου των Πραγμάτων» (Internet of Things); Πώς ανταποκρίνεται το ραδιοφωνικό θέατρο στα «έξυπνα» συστήματα και στην αδιάκοπη συνδεσιμότητα; Πώς αλλάζουν οι νέες τεχνολογίες τον ορισμό, τη σύνθεση, τον στόχο και την εμβέλεια του παραδοσιακού ραδιοφωνικού θεάτρου; H σειρά «Radiophonics» περιλαμβάνει έργα που δημιουργήθηκαν μέσα από ένα ανοιχτό κάλεσμα, το οποίο έγινε το 2016 σε επιμέλεια Χρήστου Καρρά & Θοδωρή Χιώτη, αλλά και νέα έργα εν μέσω πανδημίας.
Είμαστε πλέον βυθισμένοι σε ένα ψηφιακό περιβάλλον που μας εκπαιδεύει να βλέπουμε σε υψηλή ανάλυση: η όρασή μας βελτιώνεται και διευρύνεται από την ψηφιακή τεχνολογία με αναπάντεχους τρόπους. Τι συμβαίνει όμως με τα όσα ακούμε; Πώς επιδρά η τεχνολογία στις ιστορίες που λέγονται αυτή τη στιγμή, στις ιστορίες που ακούμε; Πώς μπορεί η τεχνολογία να μας βοηθήσει να αφηγηθούμε αυτές τις ιστορίες; Το θέατρο του ραδιοφώνου ήταν μια μοναδική εμπειρία: ήταν το πρώτο διαδραστικό μέσο για να αφηγηθούμε ιστορίες. Δεδομένων των πρόσφατων τεχνολογικών εξελίξεων, πώς μπορεί να ακούγεται σήμερα ένα θεατρικό έργο για το ραδιόφωνο;
***
Radiophonics – «Ειδήσεις» – Επεισόδιο 4 (2020)
Διάρκεια: 2’35’’
«Η καλή λογοτεχνία είναι ειδήσεις που παραμένουν ειδήσεις» έλεγε ο Έζρα Πάουντ.
Μπορούν οι ειδήσεις να αποτελέσουν πρώτη ύλη για ένα ραδιοφωνικό έργο; Την απάντηση δίνει το έργο «Ειδήσεις», που αποτελεί την «ανα – σύνταξη» των σημαντικότερων ειδήσεων της εβδομαδιαίας επικαιρότητας. Βυθισμένοι καθημερινά μέσα σε ένα συνονθύλευμα ειδήσεων, αλλά και fake news, πόσες από αυτές πραγματικά συγκρατούμε; Πόσο εύκολο είναι να εστιάσουμε την προσοχή μας; Οι λέξεις συνωστίζονται, συνθλίβονται και αφήνουν τελικά πίσω τους έναν θόρυβο. Αυτή την πορεία της πληροφορίας αποτυπώνει ο μηχανισμός του έργου «Ειδήσεις».
Ένας μηχανισμός αλγορίθμων που τροφοδοτείται εβδομαδιαία και παράγει συνεχώς νέες αφηγήσεις. Οι σημαντικότερες ειδήσεις – λέξεις αναδεικνύονται με στατιστική ανάλυση κειμένου, μετατρέπονται σε ήχους και έπειτα μιξάρονται με θραύσματα λόγου κάθε μορφής, εμπνευσμένα από την επικαιρότητα. Το αποτέλεσμα είναι μια αλγοριθμική μείξη ήχων, η οποία συνθέτει το ηχοτοπίο των γεγονότων με το λόγο, με σκοπό να δημιουργήσει ένα απρόσμενο δελτίο ειδήσεων. Μια ηχητική αφήγηση της επικαιρότητας με μέσα τις ψηφιακές τεχνολογίες, τον ήχο, το λόγο.
Συντελεστές:
Δραματουργία: Νικόλας Χανακούλας
Στατιστική ανάλυση κειμένου και σχεδιασμός ήχου: Γαβριήλ Καμάρης
Ανάπτυξη αλγορίθμων σε περιβάλλον PureData: Φώτης Κοντομίχος
Οργάνωση-Εκτέλεση Παραγωγής: Delta Pi
Μια παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση
Η τέταρτη εκπομπή αφορά την εβδομάδα 23 του 2020 που ξεκινά τη Δευτέρα 1/6/2020 και κλείνει την Κυριακή 7/6/2020.
Εκφώνηση: Θάνος Τοκάκης
Χρησιμοποιήθηκαν αποσπάσματα από το βιβλίο «Η Παρακμή της Δύσης» του Oswald Spengler, μτφρ. Λευτέρης Αναγνώστου, Εκδόσεις Τυπωθήτω, 2003.
***
«Γαλάτεια» (2018)
Διάρκεια: 26 λεπτά
Ραδιοφωνικό θεατρικό έργο για τρεις φωνές και ηλεκτρονική επεξεργασία
Δημιουργοί: Νίκος Παλαμάρης, Ανδρέας Λεβισιανός
Με αφετηρία τον Πυγμαλίωνα από τις «Μεταμορφώσεις» του Οβίδιου, ο Νίκος Παλαμάρης και ο Ανδρέας Λεβισιανός παρουσιάζουν μια εκδοχή του μύθου εστιάζοντας στη σχέση του δημιουργού με το έργο του. Ο Πυγμαλίων παρουσιάζεται ως ένας καλλιτέχνης που συγκινείται από την ομορφιά του έργου του και εύχεται να ζωντανέψει, για να τον απαλλάξει από τη μοναξιά του. Ωστόσο, το δημιούργημά του, η «Γαλάτεια», έχοντας δική της πλέον βούληση, αποφασίζει να αποδεσμευτεί από το δημιουργό της. Η ερωτική προσμονή και οι προσδοκίες του Πυγμαλίωνα δεν ικανοποιούνται. Γίνεται μάρτυρας μιας χειραφέτησης αντίστοιχης με αυτήν του έργου που, φεύγοντας από τα χέρια του δημιουργού, διαγράφει τη δική του πορεία.
Συντελεστές:
Μουσική Σύνθεση, Ηχητικός Σχεδιασμός, Προγραμματισμός, Ραδιοσκηνοθεσία: Νίκος Παλαμάρης, Ανδρέας Λεβισιανός
Γαλάτεια: Μαρία Όλγα Αθηναίου
Πυγμαλίων: Μιλτιάδης Φιορέντζης
Αφήγηση: Μαίρη Μηνά
Επιμέλεια κειμένων, συντονισμός παραγωγής: Κατερίνα Τσεσμετζή
Ηχογράφηση: Studio 19st.
Κείμενα:
Οβίδιος, «Πυγμαλίων» από τις «Μεταμορφώσεις» (Κεφ. Χ, 245-297), μτφρ. Θεόδωρος Ι. Γιαννάτος, Αθήνα: Δίφρος, 1966
Δημήτρης Δημητριάδης, «Τέχνη» από το «Λήθη και άλλοι τέσσερις μονόλογοι», Αθήνα: Άγρα, 2000
Διαβάστε περισσότερα: www.onassis.org/el/initiatives/radiophonics
Συνοπτικό πρόγραμμα 11ης εβδομάδας
Radiophonics
«Ειδήσεις» – Επεισόδιο 4 – Διαθέσιμο από Παρασκευή 12 Ιουνίου 2020 (2020)
«Γαλάτεια» – Διαθέσιμο από Παρασκευή 12 Ιουνίου 2020 (2018)
Podcasts
Simon Critchley, «Apply – Degger – Μια ανάλυση της σκέψης του Χάιντεγκερ στο «Είναι και Χρόνος» (2020)
Διαθέσιμο από Σάββατο 13 Ιουνίου 2020
Εκπαίδευση
Ωνάσειος Βιβλιοθήκη | «Συλλέγοντας για το ευρύ κοινό» (2017)
Διαθέσιμο από Τρίτη 16 Ιουνίου 2020
Χορός
Τζένη Αργυρίου, «Ανώνυμο» (2018)
Live ΥouΤube premiere Τετάρτη 17 Ιουνίου 2020 στις 21:00
Διαθέσιμο έως Κυριακή 22 Ιουνίου
Συνεχίζονται
Θέατρο
Γιάννης Χουβαρδάς, «Άμλετ» του Σαίξπηρ (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Μιχαήλ Μαρμαρινός, «Φάουστ» του Γκαίτε (2014) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
blitz Theatre Group, «Late Night» (2012) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Δημήτρης Ξανθόπουλος, «Ο Μοσκώβ–Σελήμ» του Γεώργιου Βιζυηνού (2016) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Έκτορας Λυγίζος, «Room Service», των John Murray/ Allen Boretz (2013) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Νίκος Καραθάνος, «Βυσσινόκηπος» του Άντον Τσέχοφ (2015) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Αργυρώ Χιώτη, Vasistas, «Θεία Κωμωδία» του Δάντη (2017) (με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους)
Δημήτρης Καραντζάς, «Τα Κύματα» της Βιρτζίνια Γουλφ (2015) (με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους)
Δημήτρης Καραντζάς, «Ρομπ/ Rob» του Ευθύμη Φιλίππου (2018) (με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους)
Αργυρώ Χιώτη, Vasistas, «Αίματα» του Ευθύμη Φιλίππου (2014) (με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους)
Λένα Κιτσοπούλου, «Κοκκινοσκουφίτσα, Το πρώτο αίμα» (2014) (με ελληνικούς υπότιτλους)
Antigone Now Festival, Onassis USA «Antigone in Ferguson» (2016)
Onassis Youth Festival (2019) | «Λίγα Τετραγωνικά» | Σκηνοθεσία: Άρης Λάσκος & Αναστασία Γιαννάκη | 1ο και 2ο ΕΠΑΛ Νέας Φιλαδέλφειας
Onassis Youth Festival (2019) | «Πράσινη Γραμμή» | Σκηνοθεσία: Μάρθα Μπουζιούρη, Εριφύλη Γιαννακοπούλου | 1ο Γυμνάσιο Πειραιά
Onassis Youth Festival (2019) | «Καλοκαιρινή Βροχή» | Σκηνοθεσία: Βάσια Ατταριάν, Μυρτώ Μακρίδη | 41ο Γυμνάσιο Αθηνών
Onassis Youth Festival (2019) | «Όνειρο ³» | Σκηνοθεσία: Αγγέλικα Σταυροπούλου & Στέφανος Αχιλλέως (Ομάδα Cheek-Bones) | 3ο Λύκειο Αιγάλεω
Χορός
Κυριάκος Χατζηιωάννου, «Erotikon / Higher States», part 3 (2019)
Αγγελική Στελλάτου, Σταύρος Γασπαράτος, «Επτά Θανάσιμα Αμαρτήματα» (2011)
Λενιώ Κακλέα, Πρακτική Εγκυκλοπαίδεια, «Αποκλίσεις» (2019)
Πατρίσια Απέργη, Ομάδα Χορού Αερίτες, «Cementary» (2017)
Rootless Root, «Kireru» (2012)
Μουσική
Ντοκιμαντέρ για το «Tectonics Athens 2019» (2019)
Δημήτρης Καμαρωτός, «Atlas Αθήνα, A Sound Cartography οf Europe» (2019)
Georgia Spiropoulos, «Eror (The pianist)» (2019)
Μedea Electronique, «Ηχώ και Νάρκισσος» (2018)
Κωνσταντίνος Βήτα – ARTéfacts ensemble, «Συγκατοίκηση» (2013)
Klangforum Wien, «Happiness Machine» (2019) (με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους)
Λένα Κιτσοπούλου, «Rebetika: The Blues of Greece», Onassis USA (2019)
«Tuned City– Αρχαία Μεσσήνη» (2018) | ντοκιμαντέρ από τη δράση
«Blaine Reininger secret concert» (2018)
Κινηματογράφος
Ηλίας Γιαννακάκης, «Ο Άμλετ στο μυαλό του Γιάννη Χουβαρδά» (2015) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Ηλίας Γιαννακάκης, «Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός στο εργαστήρι του Φάουστ» (2015)
Λεωνίδας Κωνστανταράκος (Alaska), «X Apartments» (2017) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη, «Yellow Fieber» (2015) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Μαρίνα Δανέζη, «Σωματείο Ρακοσυλλεκτών» (2011) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Ντοκιμαντέρ για το «Dancing to Connect 2020» (Καλαμάτα, 2020) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Ντοκιμαντέρ «Mixed Realities» (2019) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Λέξεις & Σκέψεις
Κωνσταντίνος Δασκαλάκης, «Τεχνητή Νοημοσύνη 2.0» (2017)
Διαθέσιμο από Τρίτη 2 Ιουνίου (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Ο George Pelecanos, σε μια συζήτηση με τη Μαριλένα Αστραπέλλου (2014) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Ο Γιάννης και ο Θανάσης Αντετοκούνμπο στη Στέγη (2017) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Werner Herzog (2019) (με ελληνικούς υπότιτλους)
Χριστίνα Καραφυλλιά, ντοκιμαντέρ για την που έλυσε δύο άλυτα μαθηματικά προβλήματα (2019) (με ελληνικούς υπότιτλους)
Guerilla Girls (2017) (με ελληνικούς υπότιτλους)
Daniel Mendelsohn, «Narcissus Now Festival USA», podcast (2015)
«Narcissus & Acting», με το Paul Giamatti και τη Vanessa Grigoriadis (2015)
Συνέδρια
Design. Fashion. Crafts. Α΄ Μέρος (2020)
Crafting The Future, Α΄ Μέρος (2019) (με ελληνικούς υπότιτλους)
Crafting The Future, Β΄ Μέρος (2019) (με ελληνικούς υπότιτλους)
Onassis Symposium: The Role of the Artist in Society (2016) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Digital
Ντοκιμαντέρ «Mixed Realities» (2019) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Εκπαίδευση
Κορωνοϊός και Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Ντοκιμαντέρ για το «Dancing to Connect 2020» (Καλαμάτα, 2020) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Αρχείο Καβάφη, Eπτά ποιήματα, Επτά μαθήματα, «Συμεών» (2017)
Αρχείο Καβάφη, Επτά ποιήματα, επτά μαθήματα, «Ο Δημάρατος» (2017)
Αρχείο Καβάφη, Επτά Ποιήματα, Επτά Μαθήματα «Περιμένοντας τους Βαρβάρους» (2017)
Αρχείο Καβάφη, Επτά ποιήματα, Επτά μαθήματα, «Επάνοδος από την Ελλάδα» (2017)
Αρχείο Καβάφη, Επτά ποιήματα, Επτά μαθήματα, «Εν τω Μηνί Αθύρ» (2017)
Αρχείο Καβάφη: Οργάνωση και Πολιτική Διάθεσης Αρχειακών Πηγών «Μιαν Υδατογραφία Άνευ Υπογραφής» Α΄ Μέρος (2019)
Αρχείο Καβάφη: Οργάνωση και Πολιτική Διάθεσης Αρχειακών Πηγών «Μιαν Υδατογραφία Άνευ Υπογραφής» Β΄ Μέρος (2019)
Αρχείο Καβάφη: Οργάνωση και Πολιτική Διάθεσης Αρχειακών Πηγών «Μιαν Υδατογραφία Άνευ Υπογραφής» Γ΄ Μέρος (2019)
Αρχείο Καβάφη: O Daniel Mendelsohn συζητά με το Δημήτρη Παπανικολάου (2014)
Αρχείο Καβάφη: Από το Καβαφικό Αρχείο στο Λογοτεχνικό Πεδίο του Μεσοπολέμου (2019)
Αρχείο Καβάφη: Ο Καβάφης πάει σχολείο (2020)
Αρχείο Καβάφη: «επήγα» Cavafy International Summer School (2019)
Ωνάσειος Βιβλιοθήκη | Η περιήγηση ως εμπειρία και καταγραφή (2017)
Ωνάσειος Βιβλιοθήκη, Έργα τέχνης εμπνευσμένα από την Οδύσσεια του Ομήρου (2017)
Ωνάσειος Βιβλιοθήκη, Mobilis in Mobile: Η Βιβλιοθήκη ως υπέρτατο τέρας του δυτικού φαντασιακού (2017)
Ωνάσειος Βιβλιοθήκη, Ήχοι του Διαστήματος & Μουσική (2017)
Ωνάσειος Βιβλιοθήκη: Η Έλξη του Αγνώστου (2017)
Ωνάσειος Βιβλιοθήκη: Ελληνική Νομαρχία, Ήτοι Λόγος περί Ελευθερίας, Παρά Ανονίμου του Έλληνος, Εν Ιταλία, 1806 (2017)
Ωνάσειος Βιβλιοθήκη: «Έρωτος Αποτελέσματα…», Εν Βιέννη της Αούστριας, 1792 (2016)
Δημήτρης Νανόπουλος, Από το Διαφωτισμό στο Διαφωτονισμό (2016)
Εικαστικά
Onassis USA
Simon Critchley, Let‘s Walk with Fiona Shaw (2017) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Stefanos Tsivopoulos, We Antigone (2016) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Onassis Symposium: The Role of the Artist in Society (2016) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Λένα Κιτσοπούλου, Rebetika: The Blues of Greece (2019)
Antigone Now Festival, Antigone in Ferguson (2016)
Narcissus & Acting, με το Paul Giamatti και τη Vanessa Grigoriadis (2015)
PODCASTS
Simon Critchley, Apply – Degger – Μια ανάλυση της σκέψης του Χάιντεγκερ στο «Είναι και Χρόνος» (2020)
Paul Holdengräber, The Quarantine Tapes | Henry Rollins (2020) (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους)
Paul Holdengräber, The Quarantine Tapes | William Gibson (2020)
Paul Holdengräber, The Quarantine Tapes | Maira Kalman (2020)
Daniel Mendelsohn, Narcissus Now Festival USA (2015)
Onassis USA: Narcissus Now | podcast: Άγγελος Χανιώτης (2015)
Radiophonics
«Ειδήσεις» – Επεισόδιο 1 (2020)
Συναντήσεις (2017)
«Ειδήσεις» – Επεισόδιο 2 (2020)
Radio Traces (2017)
«Ειδήσεις» – Επεισόδιο 3