Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ο γίγαντας των social media, αφού το YouTube με πάνω από 2 δισεκατομμύρια χρήστες να συνδέονται καθημερινά για να αλληλεπιδράσουν και να παρακολουθήσουν μουσικά video.
Πάνω από 2 δισεκατομμύρια χρήστες YouTube βλέπουν μουσικά video κάθε μήνα! Αναρωτιέστε ποιο είναι το πιο διαδεδομένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης στον πλανήτη; Ούτε το Facebook, ούτε το Instagram. Είναι το YouTube, όπου οι χρήστες καταχωρούν τα profiles τους, τα βίντεο τους και αλληλεπιδρούν με τις αντίστοιχες κοινότητες. Ο επικεφαλής του τμήματος Μουσικής της πλατφόρμας, Lyor Cohen, επιβεβαίωσε στις 17 Νοεμβρίου μέσω μιας blog δημοσίευσης ότι περισσότεροι από 2 δισεκατομμύρια συνδεδεμένοι χρήστες του YouTube παίζουν μουσική στην πλατφόρμα κάθε μήνα!
Για να το θέσουμε λίγο καλύτερα, πρόκειται για πολλαπλασιασμένους επί έξι φορές τους 320 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες που πάτησαν play σε ένα κομμάτι στο Spotify.
Επιπλέον, το YouTube αποκάλυψε: “Πάνω από το 50% των θεατών που προβάλουν μουσικό περιεχόμενο σε μια μέρα παρακολουθούν περισσότερο από 10 λεπτά (από τον Ιούνιο του 2020).”
Σαφώς, αυτό δείχνει ότι οι εν λόγω συνδεδεμένοι χρήστες ακούν ή βλέπουν περισσότερα από ένα κομμάτια μέσω YouTube.
Οι κάτοχοι δικαιωμάτων μουσικής, φυσικά, θα θελήσουν να κατανοήσουν πώς αυτή η τεράστια ακουστική συμπεριφορά συσχετίζεται με τα ποσά που προέρχονται από διαφημίσεις και καταβάλλονται σε δισκογραφικές, καλλιτέχνες, εκδότες και συγγραφείς.
Για μεγάλο χρονικό διάστημα, αυτή η ερώτηση οδηγούσε τους κατόχους δικαιωμάτων μουσικής να τρίζουν τα δόντια τους όταν η συζήτηση πήγαινε στο λεγόμενο «χάσμα αξίας» μεταξύ του ποσού κατανάλωσης μουσικής στο YouTube και του ποσού χρημάτων που καταβλήθηκαν στη βιομηχανία ως αποτέλεσμα. Εξάλλου, σύμφωνα με το άρθρο του The Verge, η Alphabet, ιδιοκτήτρια εταιρία, έβγαλε 15 δις δολάρια το 2019 από το YouTube.
Το ίδιο το YouTube ανακοίνωσε κάποια θετικά νέα σχετικά με αυτό με το λανσάρισμα της ηχητικής διαφήμισης στην πλατφόρμα του για πρώτη φορά. Εξηγεί: “Οι ηχητικές διαφημίσεις χαρακτηρίζονται από δημιουργικά όπου η ηχητική επένδυση διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην παράδοση του μηνύματός σας. Το οπτικό στοιχείο είναι συνήθως μια ακίνητη εικόνα ή ένα απλό κινούμενο σχέδιο. ”
Οι ηχητικές διαφημίσεις δεν πρόκειται ποτέ να αποτελέσουν την κυρίαρχη επιχειρησιακή πλευρά του YouTube: η πλατφόρμα επιβεβαίωσε ότι το 85% της ακρόασης μουσικής στην πλατφόρμα της πραγματοποιείται όταν υπάρχει video στις οθόνες των συσκευών των χρηστών, υποδηλώνοντας ότι μόνο το 15% αυτών ακούει χωρίς να παρακολουθεί κάτι.
Ωστόσο, για μια πλατφόρμα που δημιούργησε πάνω από 5 δισεκατομμύρια δολάρια από τη συνολική διαφήμιση στο τρίτο τρίμηνο του 2020, αποτελεί σημαντική πληροφορία για το YouTube αλλά και τους επιχειρηματικούς συνεργάτες του από τη Μουσική Βιομηχανία.
Για να δούμε πως θα κυλήσει και αυτό..
Την στήλη “Music Industry News” υπογράφει ο Χρήστος Λάγνης Πανοηλίας, οικονομολόγος, καλλιτέχνης της hip hop και ιδιοκτήτης της Action Εστί | Artist & Event Management. Τα άρθρα που δημοσιεύονται στη στήλη, πραγματεύονται τα τεκτaiνόμενα της μουσικής βιομηχανία, την καινοτομία στη μουσική βιομηχανία, τις τεχνικές επικοινωνίας καλλιτεχνικού έργου και τη μουσική επιχειρηματικότητα. Για περισσότερες ενημερώσεις μπορείτε να γίνετε μέλη στο πρώτο facebook group της Ελλάδας όπου καλλιτέχνες, μουσικοί και επαγγελματίες ανταλλάσσουν απόψεις και updates πάνω στο θέμα: https://www.facebook.com/groups/artistmanagement.gr
Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ο γίγαντας των social media, αφού το YouTube με πάνω από 2 δισεκατομμύρια χρήστες να συνδέονται καθημερινά για να αλληλεπιδράσουν και να παρακολουθήσουν μουσικά video.
Πάνω από 2 δισεκατομμύρια χρήστες YouTube βλέπουν μουσικά video κάθε μήνα! Αναρωτιέστε ποιο είναι το πιο διαδεδομένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης στον πλανήτη; Ούτε το Facebook, ούτε το Instagram. Είναι το YouTube, όπου οι χρήστες καταχωρούν τα profiles τους, τα βίντεο τους και αλληλεπιδρούν με τις αντίστοιχες κοινότητες. Ο επικεφαλής του τμήματος Μουσικής της πλατφόρμας, Lyor Cohen, επιβεβαίωσε στις 17 Νοεμβρίου μέσω μιας blog δημοσίευσης ότι περισσότεροι από 2 δισεκατομμύρια συνδεδεμένοι χρήστες του YouTube παίζουν μουσική στην πλατφόρμα κάθε μήνα!
Για να το θέσουμε λίγο καλύτερα, πρόκειται για πολλαπλασιασμένους επί έξι φορές τους 320 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες που πάτησαν play σε ένα κομμάτι στο Spotify.
Επιπλέον, το YouTube αποκάλυψε: “Πάνω από το 50% των θεατών που προβάλουν μουσικό περιεχόμενο σε μια μέρα παρακολουθούν περισσότερο από 10 λεπτά (από τον Ιούνιο του 2020).”
Σαφώς, αυτό δείχνει ότι οι εν λόγω συνδεδεμένοι χρήστες ακούν ή βλέπουν περισσότερα από ένα κομμάτια μέσω YouTube.
Οι κάτοχοι δικαιωμάτων μουσικής, φυσικά, θα θελήσουν να κατανοήσουν πώς αυτή η τεράστια ακουστική συμπεριφορά συσχετίζεται με τα ποσά που προέρχονται από διαφημίσεις και καταβάλλονται σε δισκογραφικές, καλλιτέχνες, εκδότες και συγγραφείς.
Για μεγάλο χρονικό διάστημα, αυτή η ερώτηση οδηγούσε τους κατόχους δικαιωμάτων μουσικής να τρίζουν τα δόντια τους όταν η συζήτηση πήγαινε στο λεγόμενο «χάσμα αξίας» μεταξύ του ποσού κατανάλωσης μουσικής στο YouTube και του ποσού χρημάτων που καταβλήθηκαν στη βιομηχανία ως αποτέλεσμα. Εξάλλου, σύμφωνα με το άρθρο του The Verge, η Alphabet, ιδιοκτήτρια εταιρία, έβγαλε 15 δις δολάρια το 2019 από το YouTube.
Το ίδιο το YouTube ανακοίνωσε κάποια θετικά νέα σχετικά με αυτό με το λανσάρισμα της ηχητικής διαφήμισης στην πλατφόρμα του για πρώτη φορά. Εξηγεί: “Οι ηχητικές διαφημίσεις χαρακτηρίζονται από δημιουργικά όπου η ηχητική επένδυση διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην παράδοση του μηνύματός σας. Το οπτικό στοιχείο είναι συνήθως μια ακίνητη εικόνα ή ένα απλό κινούμενο σχέδιο. ”
Οι ηχητικές διαφημίσεις δεν πρόκειται ποτέ να αποτελέσουν την κυρίαρχη επιχειρησιακή πλευρά του YouTube: η πλατφόρμα επιβεβαίωσε ότι το 85% της ακρόασης μουσικής στην πλατφόρμα της πραγματοποιείται όταν υπάρχει video στις οθόνες των συσκευών των χρηστών, υποδηλώνοντας ότι μόνο το 15% αυτών ακούει χωρίς να παρακολουθεί κάτι.
Ωστόσο, για μια πλατφόρμα που δημιούργησε πάνω από 5 δισεκατομμύρια δολάρια από τη συνολική διαφήμιση στο τρίτο τρίμηνο του 2020, αποτελεί σημαντική πληροφορία για το YouTube αλλά και τους επιχειρηματικούς συνεργάτες του από τη Μουσική Βιομηχανία.
Για να δούμε πως θα κυλήσει και αυτό..
Την στήλη “Music Industry News” υπογράφει ο Χρήστος Λάγνης Πανοηλίας, οικονομολόγος, καλλιτέχνης της hip hop και ιδιοκτήτης της Action Εστί | Artist & Event Management. Τα άρθρα που δημοσιεύονται στη στήλη, πραγματεύονται τα τεκτaiνόμενα της μουσικής βιομηχανία, την καινοτομία στη μουσική βιομηχανία, τις τεχνικές επικοινωνίας καλλιτεχνικού έργου και τη μουσική επιχειρηματικότητα. Για περισσότερες ενημερώσεις μπορείτε να γίνετε μέλη στο πρώτο facebook group της Ελλάδας όπου καλλιτέχνες, μουσικοί και επαγγελματίες ανταλλάσσουν απόψεις και updates πάνω στο θέμα: https://www.facebook.com/groups/artistmanagement.gr