Ένα σύστημα πληροφόρησης και άμεσης ειδοποίησης αναγκών αιμοδοσίας, ένα «έξυπνο» σύστημα αειφόρου γεωργίας και μια εφαρμογή, που διευκολύνει τη μετακίνηση των ΑμεΑ, ξεχώρισαν στο διαγωνισμό Generation Next.
Το Generation Next είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανάπτυξης STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) δεξιοτήτων. Μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας www.generationnext.vodafone.gr, με ελεύθερη πρόσβαση σε όλους, μαθητές, εκπαιδευτικοί αλλά και το ευρύ κοινό έρχονται σε επαφή με τα επιστημονικά πεδία του STEM, διευρύνουν τις γνώσεις τους, ανακαλύπτουν τις εκθετικές τεχνολογίες, καλλιεργούν τις δεξιότητές τους, δοκιμάζουν τις δυνατότητές τους και μαθαίνουν διασκεδάζοντας. Παράλληλα, δύο φορές το χρόνο, μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου καλούνται να εμπνευστούν από την καθημερινότητά τους και να δώσουν λύσεις σε πραγματικά προβλήματα της κοινωνίας. Επίσης, στο πλαίσιο του προγράμματος, σε κάθε εκπαιδευτικό κύκλο, διοργανώνονται εξωσχολικά εργαστήρια STEMγια μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, σε συνεργασία με σχολεία και εκπαιδευτικούς φορείς, που βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας, καθώς επίσης και online μαθήματα για εκπαιδευτικούς. Έτσι, και φέτος, παρά τις ιδιαίτερες συνθήκες λόγω της πανδημίας, η συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών ήταν δυναμική, τόσο στο διαγωνισμό όσο και στα ψηφιακά STEM Labs και τα Virtual Classrooms, αποδεικνύοντας το ισχυρό ενδιαφέρον της εκπαιδευτικής κοινότητας για τις νέες τεχνολογίες και το STEM.
Μέχρι σήμερα, μέσω του προγράμματος έχουν γεννηθεί 374 ιδέες από 94 περιοχές της χώρας, ενώ 84.000 ωφελούμενοι από την εκπαιδευτική κοινότητα και το ευρύ κοινό είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις νέες τεχνολογίες και να πειραματιστούν με τον κόσμο του STEM.
Γνωρίστε τις ιδέες που ξεχώρισαν και βρέθηκαν στη νικητήρια τριάδα, στο 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό του προγράμματος, ο οποίος, παρά την πανδημία, ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία και με τη συμμετοχή εκατοντάδων μαθητών από όλη την Ελλάδα.
1η θέση: Η ομάδα «LABWeb» από την Κομοτηνή με την εφαρμογή «e-Αιμοδότες»
Η ιδέα: Η ιδέα γεννήθηκε μετά από έρευνα, που πραγματοποίησαν οι μαθητές για τις ανάγκες αιμοδοσίας στην πόλη τους, όπου διαπίστωσαν ότι τα αποθέματα αίματος στις Υπηρεσίες Αιμοδοσίας δεν ανανεώνονται τακτικά, μέσω συστηματικής αιμοδοσίας, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει επάρκεια, με αποτέλεσμα η ανάγκη εξεύρεσης αίματος να αποτελεί σημαντικό ζήτημα.
Η λύση: Αποφάσισαν να δημιουργήσουν το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα «e-Αιμοδότες», το οποίο θα ενημερώνει τους συμπολίτες τους για τα οφέλη της τακτικής, εθελοντικής αιμοδοσίας, καθώς και για έκτακτες ανάγκες αίματος. Το σύστημα αποτελείται από 3 μέρη: τη διαδικτυακή εφαρμογή για την πληροφόρηση και την άμεση ενημέρωση των χρηστών, το πληροφοριακό σύστημα για την καταχώρηση των τρεχουσών αναγκών αίματος από το Νοσοκομείο και τις προγραμματισμένες αιμοδοσίες, καθώς και την android εφαρμογή για την πληροφόρηση και την έγκαιρη ενημέρωση των χρηστών.
Στόχος: Οι μαθητές ευελπιστούν να ενθαρρύνουν τους συμπολίτες τους να συμμετέχουν ενεργά σε εθελοντικές δράσεις, όπως η αιμοδοσία, η αιμοπεταλιοαφαίρεση και η δωρεά μυελού των οστών, και παράλληλα να συμβάλλουν στην έγκαιρη κάλυψη αναγκών αίματος.
Μαθητές: Βασίλης Ευτυχιάκος, Λέανδρος Κουρτίδης, Άγγελος – Μιχαήλ Χουβαρδάς
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ανδρονίκη Βερρή
Εκπαιδευτικός φορέας: 3ο Γενικό Λύκειο Κομοτηνής
2η θέση: Οι Envi.Tech από το Κερατσίνι με το σύστημα «Newclear Vision»
Η ιδέα: Αφορμή για την ιδέα της ομάδας, αποτέλεσε μια ασθένεια, που έπληξε την καλλιέργεια λαχανικών του καθηγητή τους και έτσι αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν την αγάπη για την τεχνολογία και τις γνώσεις του, για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση.
Η λύση: Δημιούργησαν ένα «έξυπνο» σύστημα αειφόρου γεωργίας, το «Newclear Vision», το οποίο με τη χρήση της Mηχανικής Όρασης και της Τεχνητής Νοημοσύνης, σε συνδυασμό με το Machine Learning, αναγνωρίζει σημάδια ασθενειών των φυτών και των λαχανικών. Το σύστημα βασίζεται σε ανανεώσιμους πόρους, όπως η ηλιακή ακτινοβολία και το βρόχινο νερό, εξελίσσει την οικολογική καλλιέργεια και την αστική γεωπονία και συμβάλλει στη βιώσιμη διαχείριση των φυσικών πόρων.
Ο στόχος: Κύριος στόχος της ομάδας ήταν να δημιουργήσουν, με τη χρήση της τεχνολογίας, ένα σύστημα, που θα προστατεύει τις καλλιέργειες και θα βοηθά στην αποφυγή της καταστροφής της σοδειάς.
Μαθητές: Γιώργος Κρανιδιώτης, Παναγιώτα Τρελλοπούλου
Υπεύθυνος καθηγητής: Κωνσταντίνος Γιανναράς
Εκπαιδευτικός φορέας: 3ο Γενικό Λύκειο Κερατσινίου
3η θέση: Οι Smart Path από τα Τρίκαλα με την εφαρμογή «Smart Path»
Η ιδέα: Η δυσκολία μετακίνησης των ατόμων με αναπηρία στη χώρα μας, αποτέλεσε την αφορμή της ιδέας των Smart Path. Έτσι, μετά από έρευνα που πραγματοποίησαν στους δημόσιους χώρους των Τρικάλων, διαπίστωσαν ότι τα πεζοδρόμια δεν πληρούν όλες τις προδιαγραφές και παρουσιάζουν ελλείψεις, δυσχεραίνοντας την ελεύθερη μετακίνηση των ανθρώπων με κινητικά προβλήματα.
Η λύση: Η ομάδα δημιούργησε μια εφαρμογή, η οποία αποτυπώνει τα χαρακτηριστικά των πεζοδρομίων, τα οποία διευκολύνουν τη μετακίνηση των ΑμεΑ. Συγκεκριμένα, η εφαρμογή «Smart Path» παρέχει στους χρήστες τη δυνατότητα να «αξιολογούν» τα πεζοδρόμια και να τα χαρακτηρίζουν ως προς την καταλληλότητά τους, με βάση το πλάτος, την ποιότητα επιφάνειας του πεζοδρομίου και την ύπαρξη ή μη ράμπας.
Ο στόχος: Στόχος τους είναι να κάνουν τις μετακινήσεις στην πόλη τους πιο φιλικές για όλους, καθώς με τη χρήση της εφαρμογής θα γίνει πιο εύκολες και πιο ασφαλείς. Επιπλέον, ευελπιστούν ότι η εφαρμογή θα κάνει την πόλη τους πιο προσβάσιμη και σε τουρίστες με κινητικά προβλήματα που δε γνωρίζουν την πόλη, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να σχεδιάζουν με άνεση και ασφάλεια την περιήγησή τους.
Μαθητές: Μαρία Κωστάκη, Αποστόλης Μηλιώτης, Κατερίνα Τεντολούρη, Βαγγέλης Τσίπρας
Υπεύθυνος καθηγητής: Δημήτρης Μπάνος
Εκπαιδευτικός φορέας: 6ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων
Δείτε εδώ αναλυτικά τις κατασκευές των νικητήριων ομάδων, αλλά και το σύνολο των προτάσεων, που κατατέθηκαν στο 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό.
Μείνετε συντονισμένοι για την έναρξη του επόμενου εκπαιδευτικού κύκλου και επικοινωνήστε μαζί μας για να μάθετε πώς μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή στα STEM Labs για μαθητές και τα Virtual Classrooms για εκπαιδευτικούς.
Σχετικά με το Generation Next
Το Generation Next αποτελεί την εξέλιξη του STEM powering Youth, του επιτυχημένου προγράμματος STEM εκπαίδευσης για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, που ξεκίνησε να υλοποιείται από το 2017 από τον εκπαιδευτικό οργανισμό SciCo – Επιστήμη Επικοινωνία, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Vodafone και την ακαδημαϊκή συμβολή της Ελληνογερμανικής Αγωγής. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την online πλατφόρμα, τα Eξωσχολικά Εκπαιδευτικά Εργαστήρια STEM, καθώς και το Μobile εκπαιδευτικό παιχνίδι γνώσεων και εξερεύνησης γύρω από την αστρονομία, «The Moondiver Xperience», που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τη ΜΚΟ SciFY – Science For You και φέρνει τις βασικές αρχές της Αστρονομίας στη διάθεση μικρών και μεγάλων.
Για περισσότερες πληροφορίες:
Website: scico.gr
Facebook: www.facebook.com/Making.Science.Simple
Instagram: www.instagram.com/scicogreece
Youtube: www.youtube.com/c/SciCoMakingScienceSimple/about
LinkedIn: www.linkedin.com/company/scico/mycompany
Ένα σύστημα πληροφόρησης και άμεσης ειδοποίησης αναγκών αιμοδοσίας, ένα «έξυπνο» σύστημα αειφόρου γεωργίας και μια εφαρμογή, που διευκολύνει τη μετακίνηση των ΑμεΑ, ξεχώρισαν στο διαγωνισμό Generation Next.
Το Generation Next είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανάπτυξης STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) δεξιοτήτων. Μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας www.generationnext.vodafone.gr, με ελεύθερη πρόσβαση σε όλους, μαθητές, εκπαιδευτικοί αλλά και το ευρύ κοινό έρχονται σε επαφή με τα επιστημονικά πεδία του STEM, διευρύνουν τις γνώσεις τους, ανακαλύπτουν τις εκθετικές τεχνολογίες, καλλιεργούν τις δεξιότητές τους, δοκιμάζουν τις δυνατότητές τους και μαθαίνουν διασκεδάζοντας. Παράλληλα, δύο φορές το χρόνο, μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου καλούνται να εμπνευστούν από την καθημερινότητά τους και να δώσουν λύσεις σε πραγματικά προβλήματα της κοινωνίας. Επίσης, στο πλαίσιο του προγράμματος, σε κάθε εκπαιδευτικό κύκλο, διοργανώνονται εξωσχολικά εργαστήρια STEMγια μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, σε συνεργασία με σχολεία και εκπαιδευτικούς φορείς, που βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας, καθώς επίσης και online μαθήματα για εκπαιδευτικούς. Έτσι, και φέτος, παρά τις ιδιαίτερες συνθήκες λόγω της πανδημίας, η συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών ήταν δυναμική, τόσο στο διαγωνισμό όσο και στα ψηφιακά STEM Labs και τα Virtual Classrooms, αποδεικνύοντας το ισχυρό ενδιαφέρον της εκπαιδευτικής κοινότητας για τις νέες τεχνολογίες και το STEM.
Μέχρι σήμερα, μέσω του προγράμματος έχουν γεννηθεί 374 ιδέες από 94 περιοχές της χώρας, ενώ 84.000 ωφελούμενοι από την εκπαιδευτική κοινότητα και το ευρύ κοινό είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις νέες τεχνολογίες και να πειραματιστούν με τον κόσμο του STEM.
Γνωρίστε τις ιδέες που ξεχώρισαν και βρέθηκαν στη νικητήρια τριάδα, στο 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό του προγράμματος, ο οποίος, παρά την πανδημία, ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία και με τη συμμετοχή εκατοντάδων μαθητών από όλη την Ελλάδα.
1η θέση: Η ομάδα «LABWeb» από την Κομοτηνή με την εφαρμογή «e-Αιμοδότες»
Η ιδέα: Η ιδέα γεννήθηκε μετά από έρευνα, που πραγματοποίησαν οι μαθητές για τις ανάγκες αιμοδοσίας στην πόλη τους, όπου διαπίστωσαν ότι τα αποθέματα αίματος στις Υπηρεσίες Αιμοδοσίας δεν ανανεώνονται τακτικά, μέσω συστηματικής αιμοδοσίας, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει επάρκεια, με αποτέλεσμα η ανάγκη εξεύρεσης αίματος να αποτελεί σημαντικό ζήτημα.
Η λύση: Αποφάσισαν να δημιουργήσουν το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα «e-Αιμοδότες», το οποίο θα ενημερώνει τους συμπολίτες τους για τα οφέλη της τακτικής, εθελοντικής αιμοδοσίας, καθώς και για έκτακτες ανάγκες αίματος. Το σύστημα αποτελείται από 3 μέρη: τη διαδικτυακή εφαρμογή για την πληροφόρηση και την άμεση ενημέρωση των χρηστών, το πληροφοριακό σύστημα για την καταχώρηση των τρεχουσών αναγκών αίματος από το Νοσοκομείο και τις προγραμματισμένες αιμοδοσίες, καθώς και την android εφαρμογή για την πληροφόρηση και την έγκαιρη ενημέρωση των χρηστών.
Στόχος: Οι μαθητές ευελπιστούν να ενθαρρύνουν τους συμπολίτες τους να συμμετέχουν ενεργά σε εθελοντικές δράσεις, όπως η αιμοδοσία, η αιμοπεταλιοαφαίρεση και η δωρεά μυελού των οστών, και παράλληλα να συμβάλλουν στην έγκαιρη κάλυψη αναγκών αίματος.
Μαθητές: Βασίλης Ευτυχιάκος, Λέανδρος Κουρτίδης, Άγγελος – Μιχαήλ Χουβαρδάς
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ανδρονίκη Βερρή
Εκπαιδευτικός φορέας: 3ο Γενικό Λύκειο Κομοτηνής
2η θέση: Οι Envi.Tech από το Κερατσίνι με το σύστημα «Newclear Vision»
Η ιδέα: Αφορμή για την ιδέα της ομάδας, αποτέλεσε μια ασθένεια, που έπληξε την καλλιέργεια λαχανικών του καθηγητή τους και έτσι αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν την αγάπη για την τεχνολογία και τις γνώσεις του, για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση.
Η λύση: Δημιούργησαν ένα «έξυπνο» σύστημα αειφόρου γεωργίας, το «Newclear Vision», το οποίο με τη χρήση της Mηχανικής Όρασης και της Τεχνητής Νοημοσύνης, σε συνδυασμό με το Machine Learning, αναγνωρίζει σημάδια ασθενειών των φυτών και των λαχανικών. Το σύστημα βασίζεται σε ανανεώσιμους πόρους, όπως η ηλιακή ακτινοβολία και το βρόχινο νερό, εξελίσσει την οικολογική καλλιέργεια και την αστική γεωπονία και συμβάλλει στη βιώσιμη διαχείριση των φυσικών πόρων.
Ο στόχος: Κύριος στόχος της ομάδας ήταν να δημιουργήσουν, με τη χρήση της τεχνολογίας, ένα σύστημα, που θα προστατεύει τις καλλιέργειες και θα βοηθά στην αποφυγή της καταστροφής της σοδειάς.
Μαθητές: Γιώργος Κρανιδιώτης, Παναγιώτα Τρελλοπούλου
Υπεύθυνος καθηγητής: Κωνσταντίνος Γιανναράς
Εκπαιδευτικός φορέας: 3ο Γενικό Λύκειο Κερατσινίου
3η θέση: Οι Smart Path από τα Τρίκαλα με την εφαρμογή «Smart Path»
Η ιδέα: Η δυσκολία μετακίνησης των ατόμων με αναπηρία στη χώρα μας, αποτέλεσε την αφορμή της ιδέας των Smart Path. Έτσι, μετά από έρευνα που πραγματοποίησαν στους δημόσιους χώρους των Τρικάλων, διαπίστωσαν ότι τα πεζοδρόμια δεν πληρούν όλες τις προδιαγραφές και παρουσιάζουν ελλείψεις, δυσχεραίνοντας την ελεύθερη μετακίνηση των ανθρώπων με κινητικά προβλήματα.
Η λύση: Η ομάδα δημιούργησε μια εφαρμογή, η οποία αποτυπώνει τα χαρακτηριστικά των πεζοδρομίων, τα οποία διευκολύνουν τη μετακίνηση των ΑμεΑ. Συγκεκριμένα, η εφαρμογή «Smart Path» παρέχει στους χρήστες τη δυνατότητα να «αξιολογούν» τα πεζοδρόμια και να τα χαρακτηρίζουν ως προς την καταλληλότητά τους, με βάση το πλάτος, την ποιότητα επιφάνειας του πεζοδρομίου και την ύπαρξη ή μη ράμπας.
Ο στόχος: Στόχος τους είναι να κάνουν τις μετακινήσεις στην πόλη τους πιο φιλικές για όλους, καθώς με τη χρήση της εφαρμογής θα γίνει πιο εύκολες και πιο ασφαλείς. Επιπλέον, ευελπιστούν ότι η εφαρμογή θα κάνει την πόλη τους πιο προσβάσιμη και σε τουρίστες με κινητικά προβλήματα που δε γνωρίζουν την πόλη, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να σχεδιάζουν με άνεση και ασφάλεια την περιήγησή τους.
Μαθητές: Μαρία Κωστάκη, Αποστόλης Μηλιώτης, Κατερίνα Τεντολούρη, Βαγγέλης Τσίπρας
Υπεύθυνος καθηγητής: Δημήτρης Μπάνος
Εκπαιδευτικός φορέας: 6ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων
Δείτε εδώ αναλυτικά τις κατασκευές των νικητήριων ομάδων, αλλά και το σύνολο των προτάσεων, που κατατέθηκαν στο 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό.
Μείνετε συντονισμένοι για την έναρξη του επόμενου εκπαιδευτικού κύκλου και επικοινωνήστε μαζί μας για να μάθετε πώς μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή στα STEM Labs για μαθητές και τα Virtual Classrooms για εκπαιδευτικούς.
Σχετικά με το Generation Next
Το Generation Next αποτελεί την εξέλιξη του STEM powering Youth, του επιτυχημένου προγράμματος STEM εκπαίδευσης για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, που ξεκίνησε να υλοποιείται από το 2017 από τον εκπαιδευτικό οργανισμό SciCo – Επιστήμη Επικοινωνία, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Vodafone και την ακαδημαϊκή συμβολή της Ελληνογερμανικής Αγωγής. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την online πλατφόρμα, τα Eξωσχολικά Εκπαιδευτικά Εργαστήρια STEM, καθώς και το Μobile εκπαιδευτικό παιχνίδι γνώσεων και εξερεύνησης γύρω από την αστρονομία, «The Moondiver Xperience», που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τη ΜΚΟ SciFY – Science For You και φέρνει τις βασικές αρχές της Αστρονομίας στη διάθεση μικρών και μεγάλων.
Για περισσότερες πληροφορίες:
Website: scico.gr
Facebook: www.facebook.com/Making.Science.Simple
Instagram: www.instagram.com/scicogreece
Youtube: www.youtube.com/c/SciCoMakingScienceSimple/about
LinkedIn: www.linkedin.com/company/scico/mycompany