Η παιδική σκηνή του Γιάννη Παπαθανασίου και η εταιρεία παραγωγής Dominus παρουσιάζουν το αριστουργηματικό έργο του Ευγένιου Τριβιζά που μαγεύει πάντα μικρούς και μεγάλους «Το Όνειρο του Σκιάχτρου». Τη μουσική υπογράφει ο κορυφαίος μουσικοσυνθέτης Μίμης Πλέσσας, ο οποίος για πρώτη φορά στην καριέρα του συνθέτει πρωτότυπη μουσική για παιδική θεατρική παράσταση του Ευγένιου Τριβιζά!
Τα παιδαγωγικά μηνύματα του μαγευτικού αυτού έργου είναι πολλά και ουσιαστικά. Με διασκεδαστικό και αυθόρμητο τρόπο προβάλλονται θεμελιώδεις έννοιες όπως η αγάπη, η πίστη, η δύναμη της θέλησης, η φιλία, η ομαδικότητα, η απολύτρωση και η ελευθερία, συνδέοντας με αριστοτεχνικό τρόπο το θέατρο με την καθημερινή ζωή των παιδιών! Ένα πολύτιμο παιδαγωγικό εργαλείο που μας πείθει ότι ακόμα και το πιο ταπεινό σκιάχτρο μπορεί να γίνει πουλί, να απογειωθεί και να φτερουγίσει στα ουράνια, πέρα από κάθε φόβο και κάθε φόβητρο. Πότε όμως μπορεί να συμβεί αυτό; Όταν ανατέλλει ο ήλιος της ελευθερίας!!!
Χαρακτηριστικό της παράστασης είναι ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα παρουσιάζεται σε παιδική σκηνή η πρωτοποριακή και φαντασμαγορική τεχνοτροπία 3D mapping projection, η οποία σχεδιάστηκε στο εξωτερικό, ειδικά και αποκλειστικά για τις ανάγκες του συγκεκριμένου έργου, ούτως ώστε οι θεατές να βιώνουν μια ανεπανάληπτη, αξέχαστη αισθητική εμπειρία!
Υπόθεση του έργου:
Ο Κυρ-Δίκανος, ένας άτεγκτος γαιοκτήμονας κατασκευάζει ένα σκιάχτρο και του δίνει μαθήματα αγριάδας. Το σκιάχτρο, όμως, αισθάνεται μοναξιά και πιάνει φιλίες με τα πουλιά που το βαφτίζουν Αχυρούλη και υπόσχονται ότι θα το μάθουν να πετάει. Όταν ο κυρ-Δίκανος υποπτεύεται ότι κάτι δεν πάει καλά, μεταμφιέζεται σε σκιάχτρο και ξεσκεπάζει την αλήθεια. Ακολουθεί η σύλληψη και δίκητου σκιάχτρου. Ο στυγνός Αρχιδικαστής ορίζει ότι ο Αχυρούλης πρέπει να μείνει έγκλειστος σε ένα ανήλιαγο κελί, ώσπου να φτιάξει χίλια εκατό κλουβιά. Τα φτιάχνει, αλλά, όταν καταλαβαίνει ότι θα χρησιμοποιηθούν για φυλακές των φίλων του, των πουλιών, τα καταστρέφει. Οργισμένος ο Αρχιδικαστής καταδικάζει το ανυπάκουο σκιάχτρο σε κάψιμο. Το τελευταίο βράδυ στο κελί της φυλακής του ο Αχυρούλης βλέπει ένα όνειρο. Ο Τιτιβούε, ο παλιός φτερωτός φίλος, του εξηγεί γιατί τώρα μπορεί επιτέλους να πετάξει. Στην τελευταία σκηνή μια μοναδική έκπληξη περιμένει τόσο το δεσμοφύλακα όσο και τους θεατές του υπέροχου αυτού έργου.
Σντελεστές:
Πρωταγωνιστούν: Ναταλία Δραγούμη, Μέμος Μπεγνής, Χρύσα Κλούβα, Γιώργος Αντωνόπουλος, Δανάη Μιχοπούλου, Βάγγέλης Καλίτσογλου, Γιάννης Παπαθανασίου.
Κείμενο: Ευγένιος Τριβιζάς
Πρωτότυπη μουσική: Μίμης Πλέσσας
Σκηνοθεσία: Γιάννης Παπαθανασίου, Σπύρος Καψίλης
Κινησιολογία: Σοφία Μιχαήλ
Κοστούμια: Μαρία Φιλίππου
Ειδικές κατασκευές κοστουμιών: Δώρα Κουρτέσα
Βοηθοί σκηνοθέτες: Κική Σταυριανίδη, Ειρήνη Καζάκου
Σκηνογραφία – Δημιουργία projection mapping: Abnormal Studio
Technical mapping equipment: Mak visual
Καλλιτεχνικός διευθυντής: Αντώνης Θεοδωράκης
Μουσική διδασκαλία: Αλέξανδρος Αυλητής
Φωτογραφία: Διονύσης Κούτσης
Makeup artist: Γιάννης Μπίρης, Victoria Vamp
Ώρα έναρξης: 21:15
Διάρκεια: 80 Λεπτά
Τιμές εισιτηρίων:
9€ προπώληση
12€ ταμείο
Viva.gr: www.viva.gr
Παραγωγή: Dominus Productions (Γιάννης Παπαθανασίου)
Κυριακή 27 Ιουνίου: Πετρούπολη, Θέατρο Πέτρας
Δευτέρα 5 Ιουλίου: Κηποθέατρο Νίκαιας
Παρασκευή 16 Ιουλίου: Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής»
Πρόγραμμα περιοδείας:
Πέμπτη 8 Ιουλίου: Ανοιχτό Θέατρο Γιαννιτσών
Παρασκευή 9 Ιουλίου: Βέροια, Κινηματοθέατρο ΣΤΑΡ
Κυριακή 11 Ιουλίου: Ιωάννινα, Υπαίθριο Θέατρο ΕΗΜ
Δευτέρα 12 Ιουλίου: Πτολεμαΐδα, Πάρκο Εκτάκτων Αναγκών
Τρίτη 13 Ιουλίου: Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο Κοζάνης
Τετάρτη 14 Ιουλίου: Καστοριά, Θέατρο Βουνού
Κυριακή 18 & Δευτέρα 19 Ιουλίου: Ρέθυμνο, Θέατρο Ερωφίλη
Τρίτη 20 & Τετάρτη 21 Ιουλίου: Ηράκλειο, Τεχνόπολις
Πέμπτη 22 Ιουλίου: Ιεράπετρα, 3ο Γυμνάσιο Ιεράπετρας, Κύρβεια
Παρασκευή 23 Ιουλίου: Χανιά, Θέατρο Ανατολικής Τάφρου
Πέμπτη 5 Αυγούστου: Χαλκούτσι, Κινηματογράφος «Αθηναία»
Παρασκευή 6 Αυγούστου: Σαρωνίδα, Τριανόν Cinemax
Παρασκευή 20 Αυγούστου: Καλαμάτα, Αμφιθέατρο Κάστρου
Κυριακή 22 Αυγούστου: Λάρισα, Δημοτικό Κηποθέατρο Αλκαζάρ
Δευτέρα 23 Αυγούστου: Βόλος, Ανοιχτό Θέατρο Ν. Ιωνίας
Τρίτη 24 Αυγούστου: Σέρρες, Θερινό Θεατράκι
Τετάρτη 25 Αυγούστου: Καβάλα, Θέατρο Κάστρου
Παρασκευή 27 Αυγούστου: Ξάνθη, Θερινό Δημοτικό Αμφιθέατρο
Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου: Κατερίνη, Δημοτικό Θέατρο Πάρκου
Έγραψαν για «Το Όνειρο του Σκιάχτρου» και τον συγγραφέα του:
Το παιδί δε μπορεί να ξέρει τη γύρω του πραγματικότητα. Είναι ο «τυφλοπόντικας» που προσπαθεί να ανοίξει τα μάτια του στον κόσμο κι αν οι αρχικές εικόνες τού δοθούν παραμορφωμένες, παραμορφωμένη θα είναι και η αντίληψή του στις άλλες ηλικίες. Το «Όνειρο του Σκιάχτρου» προσφέρεται σαν ένα ωφέλιμο άνοιγμα προς τη ζωή και τα νοήματά της. Τα μηνύματα της ελευθερίας, της ανεξαρτησίας, της απολύτρωσης δίνονται εύστοχα και με χιούμορ. Η ζωή περνάει δίπλα από τα παιδιά, γίνεται συνείδησή τους με τα επιτυχημένα πρόσωπα – σύμβολα του ωραίου αυτού θεατρικού έργου.
Έθνος
Ο Ευγένιος Τριβιζάς συγγράφει αριστοτεχνικά και ποιητικά θεατρικά έργα. Μέσα στην ψυχρή επιστημονική τεχνική του εγκληματολόγου που χρησιμοποιεί τις λέξεις ως νυστέρι κρύβεται μια υπέροχη φτερωτή στολή, μια οργιάζουσα φαντασία, ένας χείμαρρος λεκτικός, ένας γοητευτικός παραμυθάς. Εκείνο, όμως, που εκπλήσσει είναι η θεατρική τεχνική που από την πρώτη στιγμή χαρακτήρισε τη γραφή του Ευγένιου Τριβιζά. Υπάρχει μια άνεση στη δημιουργία θεατρικού ρυθμού, μια οικονομία σπάνια στους διαλόγους και τη δοσολογία των καταστάσεων, μια σοφία στην εναλλαγή και τις εντάσεις, μια σκηνική ευφράδεια συνδυασμένη με ώριμη στρατηγική και τακτική.
Κώστας Γεωργουσόπουλος
Χιούμορ αλλά και κοινωνική ευαισθησία με χαρακτήρες που έχουν περάσει πια στη φαντασία των παιδιών.
Η Καθημερινή
Φαντασία, χιούμορ, ευρηματικότητα και ποίηση από τον Ευγένιο Τριβιζά, ένα «βιρτουόζο» των παιδικών μας γραμμάτων, καταπληκτικό δημιουργό κειμένων για παιδιά, πρωτότυπο λογοπαίκτη και λογοπλάστη, τον καλύτερο – ίσως – του είδους σήμερα στη χώρα μας.
Ριζοσπάστης
Καταιγισμός ευφυΐας, φαντασίας και πρωτοτυπίας.
Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά
Ο Ευγένιος Τριβιζάς είναι ένας προικισμένος ποιητής θεατρικών έργων που απευθύνονται σε παιδιά, σε μικρά και «μεγάλα» παιδιά, σε αποδέκτες που ηλικιακά είναι παιδιά αλλά και σε αποδέκτες που συναισθηματικά μπορεί να νιώσουν παιδιά. Το παραμύθι του Τριβιζά – αφηγηματικό ή δραματοποιημένο – έχει όλα τα στοιχεία που το κάνουν πραγματική ποίηση, δημιουργία και αναδημιουργία προσώπων, πραγμάτων και καταστάσεων, δημιουργία και αναδημιουργία της ζωής, όλα αυτά δοσμένα με έναν τρόπο που να άγει τις ψυχές, να ψυχ-αγωγεί και παράλληλα να οδηγεί και να καθοδηγεί τα παιδιά.
Έτσι, ο Τριβιζάς με τους μύθους του, έμμεσα, τρυφερά, με λεπτές διαδικασίες και με γνώση της παιδικής νοημοσύνης εξασφαλίζει την πολυπόθητη και πολυσυζητημένη αγωγή των παιδιών. Ο ποιητής παραμυθιών γίνεται έτσι ο καλύτερος παιδαγωγός, ο πιο αποτελεσματικός, αφού έχει τη μαστοριά να κρύβεται μέσα στους ήρωές του και να διδάσκει με τις δικές τους πράξεις, με τις δικές τους σκέψεις, με τα δικά τους λόγια.
Γεώργιος Μπαμπινιώτης
Σείοντας το κράτος της φαντασίας, ο Ευγένιος Τριβιζάς μεταμορφώνει το ειωθός, χτίζει, μελίζει, μαγεύει, δεσμεύει την παιδική διάνοια, καθώς και την αθωότητα του ωρίμου με ένα στίλβον, απαστράπτον ύφος.
Η Λέξη
Ο Ευγένιος Τριβιζάς παίρνει το παιδί από το χέρι και το εξακοντίζει σ’ ένα κόσμο μυθικό, παράξενο, κεφάτο και χρωματιστό, όπου όλα κινούνται, μιλούν, διαλέγονται και καθρεφτίζουν τις αντινομίες της κοινωνίας μας.
Β. Δ. Αναγνωστόπουλος
Ανεξάντλητη φαντασία.
Εικόνες
Ξεκαρδιστικά πρόσωπα και καταστάσεις.
Διαβάζω
Οι προηγούμενες κατακτήσεις στο θέατρο για παιδιά μπορούν να θεωρηθούν ως ιστορικός προθάλαμος για μια έκρηξη που σημειώνεται με το έργο του Ευγένιου Τριβιζά, ενός από τους σημαντικότερους συγγραφείς θεάτρου για παιδιά στον κόσμο. Στα έργα του η πλοκή αποκτά για πρώτη φορά σχεδόν ολοκληρωμένη διάσταση και επομένως διάρκεια, ανάλυση, σύνθεση, επιμύθιο. Η σύγκρουση, η πεμπτουσία του δράματος, τίθεται στο κέντρο της τεχνικής του.
Τηλέμαχος Μουδατσάκις, «Το Θέατρο για Παιδιά στην Ελλάδα»
Καταπληκτικός παραμυθάς των καιρών μας που εδώ και χρόνια γαλουχεί με τα έργα του τις νεότερες γενιές των Ελλήνων, γοητεύοντας μικρούς και μεγάλους.
Αυγή
Ο μόνος σύγχρονος συγγραφέας εν Ελλάδι που μπορεί ανεπιφύλακτα να διεκδικήσει το χρίσμα του παραμυθά.
Το Βήμα
The numerous plays produced in Greece for children by Eugene Trivizas amount to one of the most remarkable developments in world literature. The appearance in Greece of a magnificent children’s theatre is surprising in one way, rather fitting in another. The first great plays of which we know were certainly written by Greeks. So it is interesting that a theatre for children appears in Greece two and a half millennia later. But this is entirely due to one writer, the remarkable Eugene Trivizas.
Prof. W.M.S. Russell, “Writing theatre for children“,
Special Collections‘ Department, University of Nottingham
Trivizas’ mastery of imagination, transformation, satire, and wordplay has secured him major status in both contemporary Greek and international children’s literature.
Jack Zipes, The Oxford Encyclopedia of Children‘s Literature,
Oxford University Press
Like Hans Christian Andersen, Eugene Trivizas comes from one of the smaller European nations and writes in one of the continent’s lesser-used languages. Like Andersen’s, his tales nonetheless possess the power to reach out and touch the hearts and minds of young readers not only across Europe, but across the world. His work – like that of all the finest children’s writers – transcends national boundaries and local conditions through its rich resources of wonder, humour and imagination. It leads young readers everywhere to question constructively the nature of the world in which they live, and the rules by which they live, but always in a spirit of delight and adventure rather than earnest didacticism. Hans Christian Andersen would have applauded the spirit and skill of an author who always addresses his readers not as a moralist or preacher, but as a spellbinding storyteller and – above all – as a friend.
Boyd Tonkin, Literary Editor, The Independent
Eugene Τrivizas is justly celebrated in his native Greece. Yet, the appeal of his work is not limited to Greece but is truly international in character. How are we to account for the universally favourable reception of his work? Ηere are three key elements that explain the appeal of his writings in so many countries. First, there is his gift for humour that is rooted in his ability to play with risk, fear, and danger. Next, there is the way in which his work operates simultaneously at many levels, so that it is enjoyed by adults as well as by children of various ages. Finally, there is his ability to transform the familiar, taking traditional stories and images and rotating them in an unexpected and comic way.
Prof. ChristieDavies, Bookbird