Πριν από λίγες ώρες και ενώ η Ελλάδα μαστίζεται από μετεκλογικό πυρετό, δημοσιοποιήθηκε η είδηση του θανάτου του Ντέμη Ρούσσου, που νοσηλευόταν στο νοσοκομείο Υγεία, σκορπώντας θλίψη στο παγκόσμιο μουσικό στερέωμα.
Πρώτος στο θάνατο του καλλιτέχνη αναφέρθηκε ο Νίκος Αλιάγας με ένα tweet, ενώ στη συνέχεια προχώρησε σε δηλώσεις στα ελληνικά και γαλλικά media και η κόρη του. Η είδηση προκάλεσε συγκίνηση στο Πανελλήνιο αλλά και στα διεθνή media, αφού ο Ρούσσος έχαιρε παγκόσμιας αναγνωρισημότητας.
Υπήρξε άνθρωπος με τεράστια συνεισφορά στο χώρο, έθεσε μαζί με τον Βαγγέλη Παπαθανασίου τις βάσεις για τον progressive rock ήχο και ασχολήθηκε με πλήθος κοινωνικών θεμάτων. Η ιστορία του ξεκινά σαν παραμύθι: Γεννιέται ως Αρτέμιος Βεντούρης Ρούσσος στις 15 Ιουνίου του 1946 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, που αποτελούσε κέντρο πολιτισμού λόγω του κοσμοπολίτικου χαρακτήρα της και πατρίδα πολλών σπουδαίων Ελλήνων όπως ο Κωνσταντίνος Καβάφης και η Πηνελόπη Δέλτα. Και οι δύο γονείς του ήταν Έλληνες και μάλιστα η μητέρα του ήταν γνωστή καλλιτέχνης με το ψευδώνυμο Νέλλη Μασλούμ. Η οικογένεια αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την Αλεξάνδρεια με την Κρίση του Σουέζ, που ακολούθησε ύστερα από την εθνικοποίηση της διώρυγας του Σουέζ.
Με τον ερχομό της οικογένειας στην Ελλάδα ξεκινά και η ενασχόληση του Ντέμη με τη μουσική, αφού σε ηλικία 17 ετών συμμετέχει στους The Idols σαν μπασίστας και στη συνέχεια στους MINIS και τους We Five. Η αναγνωρησιμότητα έρχεται με τους Aphrodite’s Child, όπου ενώνει τις δυνάμεις του με τον Βαγγέλη Παπαθανασίου, Λουκά Σιδερά και Αργύρη “Silver” Κουλούρη, παίζοντας μπάσο και τραγουδώντας. Ο Παπαθανασίου και ο Ρούσσος είχαν ήδη επιτυχία στην Ελλάδα παίζοντας παλιότερα στους Formynx και στους Idols αντίστοιχα. Στην προσπάθεια τους να αναδειχτεί το συγκρότημα, τα μέλη αποφασίζουν να μετακομίσουν στο Λονδίνο. Κατα την διάρκεια του οδικού ταξιδιού προς την Γηραιά Αλβιώνα, αποφασίζουν να κάνουν μία στάση στο Παρίσι. Και αυτή η απόφαση έμελλε να είναι καθοριστική. Το συγκρότημα υπογράφει συμβόλαιο με την Mercury Records. Παρ’ ότι οι στίχοι τους ήταν στα αγγλικά και όχι στα γαλλικά, οι σοβινιστές Γάλλοι τους αγάπησαν αμέσως. Πολλοί παράγοντες έφεραν την αναγνωρισιμότητα στην μπάντα. Πρώτον, όπως είχε πει και ο ίδιος ο Ρούσσος, εκείνη την εποχή που ήταν στο Παρίσι, το Μάη του ’68, γινόταν χαμός στους δρόμους του Παρισιού. Και επειδή έβρεχε και πετούσαν δακρυγόνα, το τραγούδι «Βροχή και δάκρυα» ήταν ιδιαίτερα επίκαιρο και το ραδιόφωνο το έπαιζε από το πρωί ως το βράδυ. Επίσης κυκλοφορούν και το άλμπουμ End of the World σε ψυχεδελικό ποπ ύφος. Στη συνέχεια μετακομίζουν επιτέλους στην Αγγλία και κυκλοφορούν το “It’s five o’clock” τον Δεκέμβριο του 1969. Το 1972 κυκλοφορεί το μεγαλύτερο πόνημα των Aphrodite’s Child, το 666/The Apocalypse of John ένα κράμα ψυχεδελικού- πειραματικού ήχου με ψαλμωδίες και παραδοσιακά όργανα, που αποτέλεσε ακρογωνιαίο λίθο για την περαιτέρω εξέλιξη της ροκ μουσικης και προκάλεσε πολλές αντιδράσεις αφού βασίστηκε στην Αποκάλυψη του Ιωάννη. Ωστώστο το συγκρότημα την ίδια χρονία διαλύθηκε και οι Ρούσσος- Παπαθανασίου εξαργύρωσαν την επιτυχία τους με σολο καριέρα.
Από τη συνεργασία του με τον Βαγγέλη Παπαθανασίου κυκλοφόρησαν το 1970 τον δίσκο Sex Power, και το 1977 το Magic. Η επιτυχέστερη συνεργασία τους ήταν το Race to the End, μια φωνητική προσαρμογή του μουσικού θέματος από το βραβευμένο με Oscar Οι Δρόμοι της Φωτιάς, που κυκλοφόρησε και στα ισπανικά με τον τίτλο Tu Libertad. Η σόλο καριέρα του ξεκίνησε με το τραγούδι “We Shall Dance” και ακολούθησαν τα πετυχημένα “Forever And Ever”, “My Friend The Wind”, “My Reason”, “Velvet Mornings”, “Goodbye My Love, Goodbye”, “Someday Somewhere” και “Lovely Lady Of Arcadia”. Επίσης τραγούδησε και ένα ντουέτο της επιτυχίας του “Happy To Be On An Island In The Sun” με τη Νανα Μούσχουρη, ενώ η καριέρα του είχε φτάσει στο ζενίθ.
Η δεκαετία του 1980 δεν ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη για την καριέρα του. Για πολλά χρόνια ο Ντέμης Ρούσσος αντιμετώπιζε πρόβλημα με το βάρος του. Είχε φτάσει να ζυγίζει 147. Το 1982 εξέδωσε το βιβλίο ‘A Question of Weight’ (“Είναι θέμα βάρους”), μαζί με την Veronique Skawinska όπου αναφέρεται στο ζήτημα της παχυσαρκίας. Ακόμη αντιμετώπιζε κατάθλιψη. Το 1993 και αφού φαίνεται πως έχει ξεπεράσει τους δαίμονες του κυκλοφορεί το Insight/Morning Has Broken με σαφείς επιρροές ηλεκτρονικού και έθνικ στυλ. το 2002 έκανε περιοδεία σε Αγγλία, Ρωσία και Αραβικά Εμιράτα. Το 2006 κυκλοφορεί το Live In Brasil και απο το 06 εως το 08 ήταν μέρος του Âge Tendre Et Têtes De Bois tour, ένα σχήμα Γάλλων καλλιτεχνών τως 60s & 70s που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο κίνημα του Μάη του 68. Μέχρι σήμερα θεωρείται από τους πιο επιτυχημένους Έλληνες καλλιτέχνες με πωλήσεις να αγγίζουν τα 60 εκατομμύρια.
Τον Σεπτέμβριο του 2013, παρασημοφορήθηκε από την Γαλλική Δημοκρατία με τον τίτλο του Ιππότη της Λεγεώνας της Τιμής, σε τελετή που παρατέθηκε στην Γαλλική πρεσβεία στην Αθήνα.
RIP
https://www.youtube.com/watch?v=z7-12iJ8xTM
Πριν από λίγες ώρες και ενώ η Ελλάδα μαστίζεται από μετεκλογικό πυρετό, δημοσιοποιήθηκε η είδηση του θανάτου του Ντέμη Ρούσσου, που νοσηλευόταν στο νοσοκομείο Υγεία, σκορπώντας θλίψη στο παγκόσμιο μουσικό στερέωμα.
Πρώτος στο θάνατο του καλλιτέχνη αναφέρθηκε ο Νίκος Αλιάγας με ένα tweet, ενώ στη συνέχεια προχώρησε σε δηλώσεις στα ελληνικά και γαλλικά media και η κόρη του. Η είδηση προκάλεσε συγκίνηση στο Πανελλήνιο αλλά και στα διεθνή media, αφού ο Ρούσσος έχαιρε παγκόσμιας αναγνωρισημότητας.
Υπήρξε άνθρωπος με τεράστια συνεισφορά στο χώρο, έθεσε μαζί με τον Βαγγέλη Παπαθανασίου τις βάσεις για τον progressive rock ήχο και ασχολήθηκε με πλήθος κοινωνικών θεμάτων. Η ιστορία του ξεκινά σαν παραμύθι: Γεννιέται ως Αρτέμιος Βεντούρης Ρούσσος στις 15 Ιουνίου του 1946 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, που αποτελούσε κέντρο πολιτισμού λόγω του κοσμοπολίτικου χαρακτήρα της και πατρίδα πολλών σπουδαίων Ελλήνων όπως ο Κωνσταντίνος Καβάφης και η Πηνελόπη Δέλτα. Και οι δύο γονείς του ήταν Έλληνες και μάλιστα η μητέρα του ήταν γνωστή καλλιτέχνης με το ψευδώνυμο Νέλλη Μασλούμ. Η οικογένεια αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την Αλεξάνδρεια με την Κρίση του Σουέζ, που ακολούθησε ύστερα από την εθνικοποίηση της διώρυγας του Σουέζ.
Με τον ερχομό της οικογένειας στην Ελλάδα ξεκινά και η ενασχόληση του Ντέμη με τη μουσική, αφού σε ηλικία 17 ετών συμμετέχει στους The Idols σαν μπασίστας και στη συνέχεια στους MINIS και τους We Five. Η αναγνωρησιμότητα έρχεται με τους Aphrodite’s Child, όπου ενώνει τις δυνάμεις του με τον Βαγγέλη Παπαθανασίου, Λουκά Σιδερά και Αργύρη “Silver” Κουλούρη, παίζοντας μπάσο και τραγουδώντας. Ο Παπαθανασίου και ο Ρούσσος είχαν ήδη επιτυχία στην Ελλάδα παίζοντας παλιότερα στους Formynx και στους Idols αντίστοιχα. Στην προσπάθεια τους να αναδειχτεί το συγκρότημα, τα μέλη αποφασίζουν να μετακομίσουν στο Λονδίνο. Κατα την διάρκεια του οδικού ταξιδιού προς την Γηραιά Αλβιώνα, αποφασίζουν να κάνουν μία στάση στο Παρίσι. Και αυτή η απόφαση έμελλε να είναι καθοριστική. Το συγκρότημα υπογράφει συμβόλαιο με την Mercury Records. Παρ’ ότι οι στίχοι τους ήταν στα αγγλικά και όχι στα γαλλικά, οι σοβινιστές Γάλλοι τους αγάπησαν αμέσως. Πολλοί παράγοντες έφεραν την αναγνωρισιμότητα στην μπάντα. Πρώτον, όπως είχε πει και ο ίδιος ο Ρούσσος, εκείνη την εποχή που ήταν στο Παρίσι, το Μάη του ’68, γινόταν χαμός στους δρόμους του Παρισιού. Και επειδή έβρεχε και πετούσαν δακρυγόνα, το τραγούδι «Βροχή και δάκρυα» ήταν ιδιαίτερα επίκαιρο και το ραδιόφωνο το έπαιζε από το πρωί ως το βράδυ. Επίσης κυκλοφορούν και το άλμπουμ End of the World σε ψυχεδελικό ποπ ύφος. Στη συνέχεια μετακομίζουν επιτέλους στην Αγγλία και κυκλοφορούν το “It’s five o’clock” τον Δεκέμβριο του 1969. Το 1972 κυκλοφορεί το μεγαλύτερο πόνημα των Aphrodite’s Child, το 666/The Apocalypse of John ένα κράμα ψυχεδελικού- πειραματικού ήχου με ψαλμωδίες και παραδοσιακά όργανα, που αποτέλεσε ακρογωνιαίο λίθο για την περαιτέρω εξέλιξη της ροκ μουσικης και προκάλεσε πολλές αντιδράσεις αφού βασίστηκε στην Αποκάλυψη του Ιωάννη. Ωστώστο το συγκρότημα την ίδια χρονία διαλύθηκε και οι Ρούσσος- Παπαθανασίου εξαργύρωσαν την επιτυχία τους με σολο καριέρα.
Από τη συνεργασία του με τον Βαγγέλη Παπαθανασίου κυκλοφόρησαν το 1970 τον δίσκο Sex Power, και το 1977 το Magic. Η επιτυχέστερη συνεργασία τους ήταν το Race to the End, μια φωνητική προσαρμογή του μουσικού θέματος από το βραβευμένο με Oscar Οι Δρόμοι της Φωτιάς, που κυκλοφόρησε και στα ισπανικά με τον τίτλο Tu Libertad. Η σόλο καριέρα του ξεκίνησε με το τραγούδι “We Shall Dance” και ακολούθησαν τα πετυχημένα “Forever And Ever”, “My Friend The Wind”, “My Reason”, “Velvet Mornings”, “Goodbye My Love, Goodbye”, “Someday Somewhere” και “Lovely Lady Of Arcadia”. Επίσης τραγούδησε και ένα ντουέτο της επιτυχίας του “Happy To Be On An Island In The Sun” με τη Νανα Μούσχουρη, ενώ η καριέρα του είχε φτάσει στο ζενίθ.
Η δεκαετία του 1980 δεν ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη για την καριέρα του. Για πολλά χρόνια ο Ντέμης Ρούσσος αντιμετώπιζε πρόβλημα με το βάρος του. Είχε φτάσει να ζυγίζει 147. Το 1982 εξέδωσε το βιβλίο ‘A Question of Weight’ (“Είναι θέμα βάρους”), μαζί με την Veronique Skawinska όπου αναφέρεται στο ζήτημα της παχυσαρκίας. Ακόμη αντιμετώπιζε κατάθλιψη. Το 1993 και αφού φαίνεται πως έχει ξεπεράσει τους δαίμονες του κυκλοφορεί το Insight/Morning Has Broken με σαφείς επιρροές ηλεκτρονικού και έθνικ στυλ. το 2002 έκανε περιοδεία σε Αγγλία, Ρωσία και Αραβικά Εμιράτα. Το 2006 κυκλοφορεί το Live In Brasil και απο το 06 εως το 08 ήταν μέρος του Âge Tendre Et Têtes De Bois tour, ένα σχήμα Γάλλων καλλιτεχνών τως 60s & 70s που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο κίνημα του Μάη του 68. Μέχρι σήμερα θεωρείται από τους πιο επιτυχημένους Έλληνες καλλιτέχνες με πωλήσεις να αγγίζουν τα 60 εκατομμύρια.
Τον Σεπτέμβριο του 2013, παρασημοφορήθηκε από την Γαλλική Δημοκρατία με τον τίτλο του Ιππότη της Λεγεώνας της Τιμής, σε τελετή που παρατέθηκε στην Γαλλική πρεσβεία στην Αθήνα.
RIP
https://www.youtube.com/watch?v=z7-12iJ8xTM