Ένα Μηδέν Τέσσερα της Παρασκευής Ανεβλαβή στο θέατρο Νους.
«Μη φοβάσαι, όλα θα πάνε καλά …»
Ένα, ο πρωτοπόρος, ο θαρραλέος, ο καινοτόμος που έχει την αποφασιστικότητα και την αυτοπεποίθηση ενός ηγέτη
Μηδέν, ο αριθμός που συμβολίζει ταυτόχρονα το «τίποτα» και το «παν», αλλά το «θείον» εξαιτίας της εσωτερικής του ενέργειας
Τέσσερα, συνδέεται με τον σταυρό (τέσσερα άκρα), αλλά και με το στερεό, ότι μπορεί να γίνει αισθητό με το άγγιγμα.
Η Παρασκευή Ανεβλαβή έχει ήδη γράψει τέσσερα θεατρικά έργα (LsD, Χάρτινος τίγρης, Ιππόκαμπος, Γύψινα χέρια) πριν το Ένα Τέσσερα Μηδέν. Στα περισσότερα οι ήρωές της αγωνίζονται να επιβιώσουν όχι μόνο μέσα στην καθημερινότητά τους αλλά πρωτίστως μέσα στα «παιχνίδια» του μυαλού τους. Η δολοφονία της φοιτήτριας από τη Δράμα τον Σεπτέμβριο του 1997 στο διαμέρισμά της στη Λάρισα με εκατόν τέσσερις μαχαιριές γίνεται η αιτία να εμπνευστεί η συγγραφέας το κείμενό της σε μια προσπάθεια να αποδώσει φόρο τιμής σε όλα εκείνα τα θύματα που έσβησαν άδικα και ποτέ δεν βρέθηκε ο θύτης.
Σε αυτό το έργο παρακολουθούμε τρεις άντρες, σύντροφος, φίλος, εξεταστής(;) και δύο γυναίκες, αδερφή και φίλη κολλητή, κλεισμένους σε ένα δωμάτιο να προσπαθούν να μείνουν ενωμένοι(;) να ανακαλύψουν την αλήθεια(;) να ανταποκριθούν στο αίτημα απόδοσης δικαιοσύνης που ζητά το ζεστό ακόμα αίμα της αγαπημένης τους Βιολέτας. Πώς χάθηκε και γιατί; Τι θα μπορούσαν να είχαν κάνει; Οι τύψεις θα βοηθήσουν να αποκαλυφθεί ο πραγματικός τους εαυτός και ίσως ο ή η δολοφόνος.
Η σκηνοθεσία Γιώργου Τριανταφύλλου θέλει τη Βιολέτα παρούσα όχι μόνο στη σκέψη και στην καρδιά των δικών της ανθρώπων αλλά και επί σκηνής. Υλοποιεί την επιθυμία του με τη χρήση μάσκας, φαίνεται πως έχει «παθιαστεί» με το όλο εγχείρημα, και έχει τους ηθοποιούς του σε συνεχή εγρήγορση. Ο ίδιος έχει και την επιμέλεια του φωτισμού της παράστασης και αυτό του επιτρέπει να δώσει έμφαση στα όσα πρέπει να ειπωθούν και τα λόγια δεν είναι αρκετά.
Οι Ελισάβετ Γιαννακού (Μαίρη Πετροπούλου), Τάσος Δέδες (Νίκος Παππάς), Μιχάλης Κατσούδας (Κωστής Γαλανός), Τζώρτζης Παπαδόπουλος (Παύλος Μιχαηλίδης) και Μόσχα Χατζηευσταθίου (Όλγα Μώραλη) υποδύονται με φρεσκάδα και συνέπεια τους χαρακτήρες του έργου. Αισθάνονται την κάθε λέξη που εκφέρουν και αφήνουν τα συναισθήματα να γίνουν οδηγός τους στην προσέγγιση των ρόλων τους. Κινούνται σαν μέλη χορού αρχαίας τραγωδίας, αλλά επειδή είναι νέα παιδιά με ελπίδες και όνειρα που θέλουν τη δικαίωση, δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες των πράξεων τους.
Η Παρασκευή Ανεβλαβή είναι και η ενδυματολόγος – σκηνογράφος της παράστασης. Έχει επιλέξει λιτό σκηνικό, πέντε καρέκλες, κι όμως, είναι υπέρ αρκετές για να «φωνάξουν» αντί της νεκρής Βιολέτας.
Ειπώθηκαν πολλά επί σκηνής που ίσως μας κάνουν να αναλογιστούμε τι κάνουμε εμείς ως μέλη μιας κοινωνίας που έχει ξεχάσει τι σημαίνει αγάπη και φροντίδα για τον συνάνθρωπο. Θα μπορούσαμε, αντί να κάνουμε επιπόλαιες εκτιμήσεις και βαρύγδουπες δηλώσεις να ψάξουμε πιο βαθιά μέσα μας γιατί έχουμε γίνει απάνθρωποι, βίαιοι και εαυτούληδες.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Σκηνοθεσία: Γιώργος Τριανταφύλλου – Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Παρασκευή Ανεβλαβή – Βοηθός Σκηνοθέτη: Λευτέρης Πασπαράκης – Επιμέλεια Φωτισμών: Γιώργος Τριανταφύλλου – Φωτογραφίες: Ειρήνη Αγγελίδη – ΑΠStudio – Graphic design – Video: ΣτάθηςΣτασινός – ΑΠStudio – Επικοινωνία: Γιώτα Δημητριάδη ΔΙΑΝΟΜΗ: Ελισάβετ Γιαννακού ( στο ρόλο της Μαίρης Πετροπούλου), Τάσος Δέδες (στο ρόλο του Νίκου Παπά), Μιχάλης Κατσούδας (στο ρόλο του Κωστή Γαλανού), Τζώρτζης Παπαδόπουλος (στο ρόλο του Παύλου Μιχαηλίδη), Μόσχα Χατζηευσταθίου (στο ρόλο της Όλγας Μώραλη) ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ: https://www.ticketservices.gr/event/theatro-nous-ena-miden-tessera/?lang=el