Η βραδιά επιλογής του ελληνικού τραγουδιού για τη Eurovision 2024 στέφθηκε με επιτυχία, αλλά επισκιάστηκε από την απουσία της συμμετοχής του 1998 από το αφιέρωμα της ΕΡΤ. Η απόφαση αυτή προκάλεσε αντιδράσεις, με τους eurofans να αναρωτιούνται για τα κριτήρια επιλογής και τον σεβασμό προς το μουσικό μας παρελθόν.
Κι ενώ η ΕΡΤ διοργάνωσε με δόξα και τιμή τη βραδιά επιλογής του τραγουδιού που θα μας εκπροσωπήσει τον προσεχή Μάιο στη Βασιλεία της Ελβετίας, στο Christmas Theater, η τηλεθέαση άγγιξε έως και το 25,7%, με το δημόσιο κανάλι να τρίβει λογικά τα χέρια του, καθώς το πάγιο αίτημα των eurofans για τη διεξαγωγή Τελικού μάλλον έπιασε τόπο.
Από τα παραλειπόμενα του διαγωνισμού, ξεχώρισε η παρουσία των απολυμένων των δισκοπωλείων Metropolis, που πέταξαν για ακόμα μία χρονιά φέιγ βολάν στον εξωτερικό χώρο, καθώς το κανάλι MAD είχε αναλάβει και πάλι τη διοργάνωση με απόφαση της διοίκησης.
Στη γιορτή της ελληνικής μουσικής, η Δημόσια Τηλεόραση είχε τη σκέψη να προσκαλέσει – όπως “όφειλε” – παλαιούς εκπροσώπους μας που ταξίδεψαν με τα χρώματα της Ελλάδας στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό.
Στα ευτράπελα της βραδιάς συγκαταλέγεται το γεγονός ότι σε κάποιους καλλιτέχνες που τιμήθηκαν με την παρουσία τους, δεν δόθηκε καν η ευκαιρία να κάνουν μία δήλωση στις κάμερες για τον θεσμό. Αποκορύφωμα αποτέλεσε η συμπεριφορά που η ΕΡΤ έδειξε απέναντι σε μία συγκεκριμένη ελληνική συμμετοχή του παρελθόντος, γεγονός που παρατήρησαν και σχολίασαν έντονα οι eurofans στα social media κατά τη διάρκεια της βραδιάς.
Ενώ οι οθόνες εντός του χώρου, αλλά και όσοι παρακολουθούσαν τη βραδιά από τα σπίτια τους, παρουσίαζαν για λίγα δευτερόλεπτα όλες τις ελληνικές συμμετοχές από το 1974 έως και το 2024, “περιέργως” ένα τραγούδι λογοκρίθηκε και δεν προβλήθηκε ποτέ.
- Το “Μια Κρυφή Ευαισθησία” του 1998, με τη Διονυσία Καρόκη και το συγκρότημα Thalassa (στίχοι: Γ. Βάλβης – Γ. Μαλαχίας).
Αλήθεια, η ΕΡΤ, από τα 44 τραγούδια που εκπροσώπησαν τη χώρα μας στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, για ποιον λόγο δεν πρόβαλε το συγκεκριμένο ένα τραγούδι, το οποίο – καλώς ή κακώς – ταξίδεψε στο εξωτερικό για την πατρίδα μας;
Μήπως επειδή δεν είχε δισκογραφική εταιρεία να το στηρίζει; Στα 44 τραγούδια να προβάλεις 43 και να “ξεχνάς” 1, μόνο τυχαίο γεγονός δεν είναι.
Ευτυχώς, οι πραγματικοί eurofans τιμούν κάθε ελληνική συμμετοχή και το “άγρυπνο” μάτι τους παρατήρησε αυτή τη – για κάποιους ασήμαντη – λεπτομέρεια.
Μπορεί τελικά το αποτέλεσμα του συγκεκριμένου τραγουδιού εκείνη τη χρονιά στον βαθμολογικό πίνακα να μην είχε θετική κατάληξη, όμως δεν παύει να αποτελεί ασέβεια προς την καλλιτέχνιδα και τους δημιουργούς της συμμετοχής αυτή η αντιμετώπιση από τους ιθύνοντες.
Ποιος ήταν τελικά ο “ΘΕΟΣ” που αποφάσισε ποιες συμμετοχές θα κοπούν και ποιες όχι από τη χθεσινοβραδινή μετάδοση;
Ήταν κάποιος αντίστοιχος με εκείνον που το 2018 “αποφάσισε” την καταποντισμένη συμμετοχή της Ελλάδας, όπως έχει αναφέρει προσφάτως και η Γιάννα Τερζή;
Ήταν μήπως η “dream team” του Ραδιομεγάρου, που αποφασίζει και διατάζει;
Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, δεν μπορείς να απαξιώνεις το δικό σου προϊόν, το οποίο μπορεί να βρίσκεται ακόμα και στον χώρο διεξαγωγής της βραδιάς…
Καλή επιτυχία, Ελλάδα!
Συγχαρητήρια, Κλαυδία και Arcade!