Το ψηφιακό αντίγραφο δελτίου ταυτότητας αντικαθιστά πλέον τις φωτοτυπίες, καθώς κάθε πολίτης μπορεί να το εκδώσει εύκολα μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet στο κινητό του τηλέφωνο.
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, τόνισε στην εκπομπή “Συνδέσεις” πως: «Δεν είναι δυνατόν να συνεχίζουμε να δίνουμε φωτοτυπίες, όταν μπορούμε να επιβεβαιώνουμε την ταυτότητα μέσω του Gov.gr Wallet».
Πώς εκδίδεται το ψηφιακό αντίγραφο ταυτότητας
Τα βήματα είναι απλά:
- Άνοιγμα της εφαρμογής Gov.gr Wallet.
- Επιλογή της ταυτότητας και πάτημα πάνω σε αυτήν.
- Εμφάνιση της επιλογής “αντίγραφο“, το οποίο μπορεί να αποσταλεί μέσω email ως συνημμένο έγγραφο.
Νέες εφαρμογές και το MyStreet
Σύντομα, το Gov.gr Wallet θα εμπλουτιστεί με νέες υπηρεσίες, όπως η “θυρίδα του πολίτη” και ο “ψηφιακός βοηθός”.
Παράλληλα, αναμένεται η παρουσίαση της εφαρμογής MyStreet, η οποία θα επιτρέπει στους πολίτες να ελέγχουν εάν τα τραπεζοκαθίσματα καταλαμβάνουν νόμιμα δημόσιο χώρο και να καταγγέλλουν παραβάσεις.
«Οι δήμοι δεν μπορούν να επιτηρούν κάθε σημείο της πόλης. Το MyStreet θα επιτρέψει στους πολίτες να συμμετέχουν ενεργά στην τήρηση των κανόνων», δήλωσε ο κ. Παπαστεργίου, αναφέροντας ως επιτυχημένο παράδειγμα την εφαρμογή MyCoast για την επιτήρηση των παραλιών.
Αναφορικά με τα παράνομα παρκαρισμένα οχήματα σε ράμπες ΑμεΑ ή στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, σημείωσε ότι η επιτήρηση παραμένει αρμοδιότητα της Ελληνικής και Δημοτικής Αστυνομίας.
Ο προσωπικός αριθμός στις νέες ταυτότητες
Ο υπουργός αναφέρθηκε επίσης στη θεσμοθέτηση του προσωπικού αριθμού (ΠΑ) στις νέες ταυτότητες, μετά τη θετική γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Ο ΠΑ θα εξαλείψει τις ασυμφωνίες μεταξύ διαφορετικών μητρώων και θα παρέχει καλύτερη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων. Το σχετικό νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τον Μάρτιο.
«Ο προσωπικός αριθμός υπήρχε εδώ και χρόνια, αλλά πλέον θα αναγράφεται στις νέες ταυτότητες», ανέφερε ο κ. Παπαστεργίου, διαβεβαιώνοντας ότι δεν συνεπάγεται κινδύνους κακής χρήσης, καθώς η αξιοποίησή του απαιτεί έλεγχο και πιστοποίηση.
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στοχεύουν στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, τη μείωση της γραφειοκρατίας και την ενίσχυση της διαφάνειας στις δημόσιες υπηρεσίες.