Λίγο πριν την τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ, το αντίπαλον δεός της Επιστροφής του Ινιάριτου σκάει μύτη στις ελληνικές αίθουσες. Φυσικά, μιλάμε για το εξαιρετικό Spotlight των 6 υποψηφιοτήτων (καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, μοντάζ, β’ ανδρικού ρόλου, β’ γυναικείου ρόλου) και για μία ιστορία βασισμένη σε αληθινά – δυστυχώς – γεγονότα που η αποκάλυψή τους σόκαρε μία ολόκληρη κοινωνία κι έτριξε τα θεμέλια της “αμόλυντης” Καθολικής Εκκλησίας. Μία δυνατή ιστορία που σε τραβάει σα μαγνήτης.
Βοστώνη 2001, λίγο πριν το τρομοκρατικό χτύπημα στους δίδυμους πύργους κι ένας νέος, εβραίος (καθόλου τυχαία η αναφορά) διευθυντής, έρχεται να αναλάβει την εφημερίδα Boston Globe. Αποφασισμένος να χαράξει νέους δρόμους, αναθέτει στην έμπειρη και δοκιμασμένη ερευνητική ομάδα της εφημερίδας Spotlight, την έρευνα για κακοποιήσεις ανηλίκων από ιερείς της Καθολικής Εκκλησίας. Ένα θέμα που είχαν ασχοληθεί ξανά στο παρελθόν χωρίς να δώσουν την πρέπουσα σημασία. Όσο η ομάδα αρχίζει να ψάχνει, τόσο το σκάνδαλο μεγαλώνει και τόσο οι αποκαλύψεις γίνονται περισσότερες. Θα βρεθούν αντιμέτωποι όχι μόνο με την αξιόπιστη Καθολική Εκκλησία αλλά και με έναν ολόκληρο μηχανισμό που την προστατεύει. Ο στόχος πλέον είναι ένας. Να τα βάλουν με το σύστημα και να βγουν νικητές.
Στηριζόμενος σε ένα πολύ καλογραμμένο, λιτό σενάριο από τον ίδιο και τον Josh Singer, ο γνωστός περισσότερο ως ηθοποιός Tom McCarthy σκηνοθετεί με ρεαλισμό, δίνοντας βάση στην ιστορία και όχι στο μελόδραμα, προσέχωντας κάθε σκηνή να είναι γεμάτη και με ουσία, με μοναδικό σκοπό να πηγαίνει την ιστορία παρακάτω αποφεύγοντας την παγίδα του φτηνού εντυπωσιασμού.
Η ταινία απαρτίζεται από ένα θαυμάσιο καστ που λειτουργεί αρμονικά ως σύνολο και βγάζει το πνεύμα της ομάδας όπου κανείς δεν ξεχωρίζει αλλά ταυτόχρονα είναι όλοι πρωταγωνιστές. Σοβαρός και μετρημένος ο Michael Keaton, δίνει άλλη μία δυνατή ερμηνεία μετά το περσινό Birdman, στο ρόλο του Robby, του αρχηγού της ομάδας που έρχεται σε αντίθεση με τον συναισθηματικό και εκρηκτικό Mike του Mark Ruffalo. Πραγματικά στα καλύτερά του ο Ruffalo δείχνει να τον έχει συνεπάρει ο ρόλος και έχει κεντήσει πάνω του. Φοβερή έκπληξη ο περισσότερο γνωστός από τον τηλεοπτικό του ρόλο ως Ray Donovan, Liev Schreiber ως ο νέος διευθυντής της εφημερίδας. Δημιουργεί έναν ήρωα χαμηλών τόνων, ρεαλιστή αλλά και πολύ αποφασιστικό.
Μπορεί το καστ της ταινίας να είναι εξαιρετικό αλλά ουσιαστικός πρωταγωνιστής αναδεικνύεται η ίδια η έρευνα, όχι μόνο γιατί πρόκειται για ένα θέμα που δε μπορεί με τίποτα να σε αφήσει αδιάφορο και την αισθάνεσαι πάντα παρούσα στην πλοκή, αλλά κυρίως διότι μέσα από μικρές αλλά πολύ χαρακτηριστικές σκηνές, βλέπουμε πόσο πολύ καταφέρνει να διεισδύσει στις ζωές των ηρώων και να τους επηρεάσει ψυχολογικά.
Το Spotlight μας θυμίζει το πόσο ψηλά μπορεί να φτάσει η δημοσιογραφία όταν γίνεται αντικειμενικά και ανθρωποκεντρικά. Πόσο μπορεί να επηρεάσει καταστάσεις και να αλλάξει τρόπους ζωής και σκέψης…
Σκηνοθεσία: Tom McCarthy
Σενάριο: Tom McCarthy, Josh Singer
Παίζουν: Mark Ruffalo, Michael Keaton, Rachel McAdams, Liev Schreiber, Stanley Tucci
Λίγο πριν την τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ, το αντίπαλον δεός της Επιστροφής του Ινιάριτου σκάει μύτη στις ελληνικές αίθουσες. Φυσικά, μιλάμε για το εξαιρετικό Spotlight των 6 υποψηφιοτήτων (καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, μοντάζ, β’ ανδρικού ρόλου, β’ γυναικείου ρόλου) και για μία ιστορία βασισμένη σε αληθινά – δυστυχώς – γεγονότα που η αποκάλυψή τους σόκαρε μία ολόκληρη κοινωνία κι έτριξε τα θεμέλια της “αμόλυντης” Καθολικής Εκκλησίας. Μία δυνατή ιστορία που σε τραβάει σα μαγνήτης.
Βοστώνη 2001, λίγο πριν το τρομοκρατικό χτύπημα στους δίδυμους πύργους κι ένας νέος, εβραίος (καθόλου τυχαία η αναφορά) διευθυντής, έρχεται να αναλάβει την εφημερίδα Boston Globe. Αποφασισμένος να χαράξει νέους δρόμους, αναθέτει στην έμπειρη και δοκιμασμένη ερευνητική ομάδα της εφημερίδας Spotlight, την έρευνα για κακοποιήσεις ανηλίκων από ιερείς της Καθολικής Εκκλησίας. Ένα θέμα που είχαν ασχοληθεί ξανά στο παρελθόν χωρίς να δώσουν την πρέπουσα σημασία. Όσο η ομάδα αρχίζει να ψάχνει, τόσο το σκάνδαλο μεγαλώνει και τόσο οι αποκαλύψεις γίνονται περισσότερες. Θα βρεθούν αντιμέτωποι όχι μόνο με την αξιόπιστη Καθολική Εκκλησία αλλά και με έναν ολόκληρο μηχανισμό που την προστατεύει. Ο στόχος πλέον είναι ένας. Να τα βάλουν με το σύστημα και να βγουν νικητές.
Στηριζόμενος σε ένα πολύ καλογραμμένο, λιτό σενάριο από τον ίδιο και τον Josh Singer, ο γνωστός περισσότερο ως ηθοποιός Tom McCarthy σκηνοθετεί με ρεαλισμό, δίνοντας βάση στην ιστορία και όχι στο μελόδραμα, προσέχωντας κάθε σκηνή να είναι γεμάτη και με ουσία, με μοναδικό σκοπό να πηγαίνει την ιστορία παρακάτω αποφεύγοντας την παγίδα του φτηνού εντυπωσιασμού.
Η ταινία απαρτίζεται από ένα θαυμάσιο καστ που λειτουργεί αρμονικά ως σύνολο και βγάζει το πνεύμα της ομάδας όπου κανείς δεν ξεχωρίζει αλλά ταυτόχρονα είναι όλοι πρωταγωνιστές. Σοβαρός και μετρημένος ο Michael Keaton, δίνει άλλη μία δυνατή ερμηνεία μετά το περσινό Birdman, στο ρόλο του Robby, του αρχηγού της ομάδας που έρχεται σε αντίθεση με τον συναισθηματικό και εκρηκτικό Mike του Mark Ruffalo. Πραγματικά στα καλύτερά του ο Ruffalo δείχνει να τον έχει συνεπάρει ο ρόλος και έχει κεντήσει πάνω του. Φοβερή έκπληξη ο περισσότερο γνωστός από τον τηλεοπτικό του ρόλο ως Ray Donovan, Liev Schreiber ως ο νέος διευθυντής της εφημερίδας. Δημιουργεί έναν ήρωα χαμηλών τόνων, ρεαλιστή αλλά και πολύ αποφασιστικό.
Μπορεί το καστ της ταινίας να είναι εξαιρετικό αλλά ουσιαστικός πρωταγωνιστής αναδεικνύεται η ίδια η έρευνα, όχι μόνο γιατί πρόκειται για ένα θέμα που δε μπορεί με τίποτα να σε αφήσει αδιάφορο και την αισθάνεσαι πάντα παρούσα στην πλοκή, αλλά κυρίως διότι μέσα από μικρές αλλά πολύ χαρακτηριστικές σκηνές, βλέπουμε πόσο πολύ καταφέρνει να διεισδύσει στις ζωές των ηρώων και να τους επηρεάσει ψυχολογικά.
Το Spotlight μας θυμίζει το πόσο ψηλά μπορεί να φτάσει η δημοσιογραφία όταν γίνεται αντικειμενικά και ανθρωποκεντρικά. Πόσο μπορεί να επηρεάσει καταστάσεις και να αλλάξει τρόπους ζωής και σκέψης…
Σκηνοθεσία: Tom McCarthy
Σενάριο: Tom McCarthy, Josh Singer
Παίζουν: Mark Ruffalo, Michael Keaton, Rachel McAdams, Liev Schreiber, Stanley Tucci