Ανακαλύπτοντας τον Ροσσίνι:
Ο διάσημος κόντρα τενόρος Franco Fagioli συμπράττει με την Καμεράτα και τον πολυβραβευμένο μαέστρο Γιώργο Πέτρου
την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Ο Αργεντινός κόντρα τενόρος Franco Fagioli (Φράνκο Φατζόλι) έχει χαρακτηριστεί μία από τις πιο ξεχωριστές λυρικές φωνες της σύγχρονης εποχής.
Η απαράμιλλη τεχνική του, η εξωπραγματικη φωνητική του έκταση, αλλά και η βαθιά του μουσικότητα φέρνει το είδος της φωνής του κόντρα τενόρου σε επίπεδα τα οποία ως τώρα θεωρούνταν αδιανόητα.
Στην πρώτη του εμφάνιση στην Αθήνα, επόμενο ήταν ο διάσημος καλλιτέχνης να συνεργάζεται με την πιο πολυπρόσωπη και δραστήρια ελληνική ορχήστρα: την Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής και τον ευφυή μαέστρο της Γιώργο Πέτρου.
Προϊόν της συνεργασίας αυτής ο πρώτος δίσκος του Fagioli αλλά και της Καμεράτα με την θρυλική δισκογραφική εταιρία Deutsche Gramophone με έργα Ροσσίνι, η οποία κυκλοφορεί διεθνώς από το τέλος του Σεπτεμβρίου.
Στις 2 Νοεμβρίου η αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης του Μεγάρου Μουσικής θα πλημμυρίσει από τις σπιρτόζικες αλλά και βαθιά συγκινητικές μελωδίες του μεγάλου Ιταλού συνθέτη. Ο συνδυασμός του ήχου των οργάνων εποχής της Καμεράτα, (όργανα όμοια με αυτά που είχε στη διάθεσή του ο Ροσσίνι στις αρχές του 19ου αιώνα), και της μοναδικής φωνής του Franco Fagioli θα φέρουν στη σκηνή του Μεγάρου μια από τις πιο πολυαναμενόμενες μουσικές συναντήσεις του φετινού φθινοπώρου.
Μια συνάντηση που επιφυλάσσει πολλές εκπληξεις, όπως την πανέμορφη εισαγωγή στην καντατα “Ο Οδυσσέας στα Ηλύσια Πεδία” του Κερκυραίου Νικολάου Μάντζαρου, του συνθέτη του εθνικού μας ύμνου. Η εισαγωγή αυτή γράφτηκε το 1818, σε ιταλικό στυλ που πλησιάζει πολύ το χαρακτηριστικό ύφος του μετέπειτα διάσημου Ροσσινι.
Επίσης, ο σημαντικότερος ίσως έλληνας δεξιοτέχνης του κλαρινέτου, ο Σπύρος Μουρίκης, θα ερμηνεύσει τις παραλλαγές για κλαρινέτο του Ροσσίνι, ένα έργο σπάνιας ομορφιάς, αλλά και υπερβατικής δεξιοτεχνίας. Ο Σπύρος Μουρίκης θα παίξει σε ένα κλαρινέτο αντίγραφο 19ου αι. παρόμοιο με αυτό για το οποίο γράφτηκε το έργο.
Η Καμεράτα θεωρείται πλέον πρωτοπόρος ορχήστρα στην ιστορική ερμηνευτική και ένα από τα σημαντικότερα σύνολα διεθνώς, με ειδίκευση στα όργανα εποχής. Πολλές από τις πολυάριθμες ηχογραφήσεις της θεωρούνται ερμηνείες αναφοράς και έχουν αποσπάσει τις σημαντικότερες διεθνείς διακρίσεις, ενώ οι εμφανίσεις της εντός και εκτός Ελλάδας λαμβανουν τις θερμότερες κριτικές από το κοινό και τον Τύπο.
Η Καμεράτα και ο Fagioli θα βρεθούν αμέσως μετά στο Παρίσι, όπου στις 4 Νοεμβρίου θα παρουσιάσουν το ίδιο πρόγραμμα σε μια από τις σημαντικότερες παριζιάνικες αίθουσες: το θέατρο των Ηλυσίων Πεδίων (theatre Champs-Elysées).
H πολυαγαπημένη ελληνική ορχήστρα, με επικεφαλής τον καλλιτεχνικό της διευθυντή, ξεκινάει από το Παρίσι τις φετινές της ευρωπαϊκές εξορμήσεις που θα την φέρουν σε μουσικά κέντρα όπως η όπερα της Λωζάννης, η όπερα του Μονπελιέ, η όπερα του Βισμπάντεν, η όπερα της Καρλρούης, το εαρινό Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ και το φεστιβάλ Χεντελ της Χάλλε.
Πρόγραμμα:
Από την όπερα Demetrio e Polibio:
1) Sinfonia
2) Άρια “Pien di contento in seno”
3) Άρια “Perdon ti chiedo Padre”
Νικόλαος Μάντζαρος :
4) Από την καντατα “Ulysse agli Elisi” ( ο Οδυσσέας στα Ηλύσια Πεδία) –
Sinfonia (Κερκυρα 1818)
Αποκατάσταση μουσικού υλικού και έκδοση από το Εργαστήριο Ελληνικής μουσικής του Ιονίου Πανεπιστημίου.
G. Rossini:
Από την όπερα “La donna del Lago” ( ή κυρά της λίμνης):
5) Άρια “Mura felici… Elena, oh tu che chiamo”
——
1) Εισαγωγή, θέμα και παραλλαγές για κλαρινέτο.
Σολιστ: Σπύρος Μουρίκης (κλαρινέτο εποχής των αρχών του 19ου αι.)
Απο την όπερα Tancredi:
2) Άρια “Oh sospirato lido…Dolci d’amor parole”
Σόλο βιολί: Σέρτζιου Ναστάζα
Από την όπερα Torvaldo e Dorliska:
3) Overture
Από την οπερα Semiramide:
4) Άρια “Eccomi al fine in Babilonia”