Ο Ορέστης Ντάντος είναι ο σπουδαίος τραγουδοποιός της διπλανής πόρτας. Γνωρίστε τον…

     Ένας τύπος ανθρώπου που δεν συναντιέται συχνά. Τα πρωινά είναι καθηγητής μουσικής ενώ τα βράδια γράφει μουσική, ηχογραφεί και τραγουδά για όσους αγαπούν τα ποικιλόμορφα κομμάτια του. Ξεκίνησε το 2009 και σύντομα χάραξε το όνομά του στη συνείδηση του κοινού με την πρώτη του επιτυχία «Θα πάω όταν γουστάρω». Αγγίζοντας θέματα που αφορούν τις σχέσεις, κοινωνικά θέματα και την καθημερινότητα, η δισκογραφία του μετρά έξι albums, αγαπημένες single κυκλοφορίες και ηχηρές συνεργασίες. Αυτή τη φορά ο Ορέστης Ντάντος συνομιλεί με το Χρήστο Πανοηλία για την τελευταία του κυκλοφορία «Σινανάι», τις σκέψεις του κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού και όλα όσα σκοπεύει να κάνει μόλις μεταφερθούμε πάλι στην κανονικότητα.

 

Recording on. Γεια σου Ορέστη. Πού σε πετυχαίνουμε;

 Σπίτι μπροστά από οθόνη όπως όλο τον τελευταίο καιρό…

 

Πώς είναι ο τελευταίος καιρός για εσένα; Ευκαιρία ή ταλαιπωρία;

Ταλαιπωρία κατά κύριο λόγο. Σαν μικρή φυλακή. Έχω ανάγκη πολύ περισσότερη επαφή με τους ανθρώπους και δεν αγαπώ το σπίτι τόσο πολύ.

 

Μάλιστα. Πάραυτα είδαμε πως βρήκες χρόνο να πας μέχρι το στούντιο και να μας δώσεις το διαμαντάκι «Σινανάι». Μήπως η ταλαιπωρία και η δυσκολία είναι τροφή για τον καλλιτέχνη; Το λέω γιατί καταπιάνεται με δύσκολα θέματα γενικά.

Το τραγούδι έχει γραφτεί το 19 και το clip γυρίστηκε λίγο πριν την δεύτερη καραντίνα. Ήμασταν καθ’ όλα νόμιμοι! (virtual γέλια). Δεν μου έλειψαν οι δυσκολίες πάντως για να γράψω. Μπορώ να βρω και χωρίς τον κορoνοϊό.

 

(virtual γέλια) Γενικά είσαι καθόλα νόμιμος τύπος; Ή καθόλου νόμιμος;

Είμαι νόμιμος ειδικά στα θέματα που θα μπορούσαν να βλάψουν άλλους.

 

Αυτό έχει να κάνει με το σεβασμό στον νόμο ή με το σεβασμό στον άνθρωπο;

Ξεκινάει από το σεβασμό στον άνθρωπο. Κι οι νόμοι αυτό το νόημα έχουν. Είναι σημαντικό να τους τηρείς και να προσπαθείς να τους αλλάξεις συλλογικά όχι να τους καταστρατηγείς ατομικά. Είναι ό,τι καλύτερο έχει σκαρφιστεί η ανθρωπότητα ακόμα κι αν έχει πολλά κενά.

 

Μίλησέ μου λίγο για τον Ορέστη τον Ιανουάριο το 2021. Περιέγραψε τον εαυτό σου με πέντε λέξεις.

Προσπαθώ να αναθεωρώ και να βρίσκω νόημα να συνεχίζω παρά το γεγονός ότι μεγαλώνοντας ο κυνισμός κι η ματαιότητα θεριεύουν.

Εξού και η άνοδος του trap ήχου και της αντίστοιχης φιλοσοφίας; Κυνισμός, μηδενισμός, υλισμός και ματαιότητα…

Εγώ μιλούσα πιο πολύ για το τι βιώνω εγώ. Το lifestyle τύπου trap δε διαφέρει από το μέσο καταναλωτικό αξιακό σύστημα της κυρίαρχης ιδεολογίας της εικόνας και του υλισμού. Δε νομίζω ότι το νιώθουν ως μάταιο οι άνθρωποι που το πιστεύουν.

Είχες πει σε μία συνέντευξη σου πρόσφατα ότι ακούς και hip hop όπως ΛΕΞ και Ταφ Λάθος. Στο τελευταίο σου κομμάτι ακούσαμε και κάποιες αναφορές στο rap. Λόγω επαγγέλματος φαντάζομαι ότι είσαι και κοντά στα νέα παιδιά που το ζουν και το αναπνέουν αυτό το πράγμα. Μίλησέ μου για το πώς αισθάνεσαι ότι πηγαίνει η μουσική αυτή την περίοδο που μιλάμε. Τι γίνεται με τους ανθρώπους ας πούμε του κλάδου σου, τους σύγχρονους τραγουδοποιούς; Υπάρχει χώρος για αυτούς στα charts και στις τάσεις; Σε τσάκισα στις ερωτήσεις δικέ μου! (virtual γέλια)

Πιστεύω ότι παρότι γίνονται συγκλονιστικά πράγματα το γεγονός ότι δεν υπάρχει συλλογικότητα και συνοχή δεν οδηγεί την όλη διαδικασία σε άνθιση ρευμάτων και νέων τάσεων. Υπάρχει σε μεγάλο βαθμό ένα αναμάσημα των παλιών σε διαφορετικές δοσολογίες. Επίσης αυτό το κυνήγι της ταχύτητας και της αμέτρητης πληροφορίας δεν ευνοεί τη δημιουργία πραγματικά μεγάλων έργων. Λίγες είναι οι εξαιρέσεις. Βέβαια αυτό το λέω με τα κριτήρια του παλιού καιρού. Το πράγμα πηγαίνει κάπου όπως πάει κι όλη η ανθρωπότητα και μόνο εκ των υστέρων βλέπεις την πορεία. Ενώ υπάρχει πληθώρα δημιουργίας, υπάρχει ελάχιστη ποικιλία στην παρουσίαση τους στα μέσα. Είναι σαν να έχουμε σηκώσει τα χεριά ψηλά στην καινούρια πληροφορία και να ξαναγυρνάμε στα ίδια, σίγουρα κι οικεία του παρελθόντος που κατάφεραν να εδραιωθούν με το παλιό σύστημα μουσικής βιομηχανίας.

 

Ποια είναι τα καλλιτεχνικά / δημιουργικά σχέδιά σου για το άμεσο μέλλον;

Δουλεύω άλλο ένα τραγούδι στο studio αυτή την περίοδο. Θα είναι μάλλον το επόμενο από το «Σινανάι». Παράλληλα έχω συγκεντρώσει και συνεχίζω να γράφω τραγούδια για άλλες φωνές και πολύ σύντομα θα υπάρξει το πρώτο δείγμα. Ζωντανές εμφανίσεις περιμένω όπως όλοι οι συνάδελφοι σαν τρελός αλλά φαντάζομαι κι όταν ανοίξουμε θα λυσσάξουμε όλοι. Πού να πρωτοπάς δε θα ξέρεις!

 

Τί προτείνεις στον εαυτό σου και στους άλλους δημιουργούς, να κάνουν αυτές τις περίεργες οι μέρες που διανύουμε; Ποια είναι η πιο ταιριαστή συμβουλή που σου έχουν δώσει ή θέλεις να δώσεις.

Να μην χάσουν το κουράγιο και τη δημιουργικότητα τους. Σε ρίχνει στην κατάθλιψη πολύ αργά και γλυκά αυτή η κατάσταση που μπορεί να μην αμυνθείς. Θέλει εγρήγορση και κόπο.

 

Σούπερ. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για το χρόνο σου. Πώς μπορεί κάποιος να έρθει σε επικοινωνία μαζί σου; Ποια είναι η μέθοδος που προτιμάς;

Είμαι ανοιχτός και στο Facebook και στο Instagram. Τα links μου θα τα βρείτε παρακάτω:

Facebook: https://www.facebook.com/NtantosOrestis/

Instagram: https://www.instagram.com/orestis_ntantos/

 

Aaaight. Σε ευχαριστώ πολύ Ορέστη. Recording off!

More Stories
Παράταση εμφανίσεων για τη Μελίνα Ασλανίδου στο Θέατρο Βεργίνα του Regency Casino στη Θεσσαλονίκη
WP to LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com