Ο Αμερικανός οδηγός – showman έχασε την ζωή του στις 2/1 έπειτα από ένα ατύχημα με snowmobile, στο Mill Hollow της Utah.
Ο Οδηγός
Μπορεί ο Ken Block να μην έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό από τις συμμετοχές του στα διάσημα πρωταθλήματα της FIA όπως το WRC (π.χ. Sebastian Loeb, Peter Solberg) ή την αυτοκράτορα των motorsport την F1, αλλά αυτό που έδωσε στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού δεν το έχει καταφέρει κανένας. Αυτό συνέβη για έναν πάρα πολύ απλό λόγο, εκεί που οι άλλοι πατούσαν φρένο εκείνος πάταγε γκάζι.
Από μικρός είχε δείξει έφεση στα extreme sports, καθώς από μικρός είχε προσπαθήσει να κάνει καριέρα στο snowboard χωρίς όμως μεγάλη επιτυχία. Η καριέρα του ξεκίνησε σε αρκετά προχωρημένη ηλικία καθώς στα 38 του χρόνια, πήρε συμμετοχές στο Rally America ενώ παράλληλα έκανε την εμφάνιση του στα X Games της Αμερικής, event αφιερωμένο στα extreme sports. Το 2007 ήρθε και το ντεμπούτο του στο WRC στο ράλι του Μεξικό. Ένα σημαδιακό ράλι καθώς εκεί κατάφερε να φτάσει στην κορυφαία του θέση στο θεσμό, κατακτώντας την 7η θέση. Το 2010 δημιούργησε τη δική του ομάδα για το θεσμό του WRC με την υποστήριξη της Ford, με την οποία πήρε 25 εκκινήσεις.
Δυο χρόνια αργότερα τόσο ό ίδιος όσο και η ομάδα του που μετονομάστηκε σε Hoonigan Racing Division, μεταπήδησαν στο Πρωτάθλημα Global Rallycross. Το 2015 τερμάτισε δεύτερος στο πρωτάθλημα πριν περάσει από το πρωτάθλημα Rallycross της FIA. Τα τελευταία χρόνια της καριέρας του αγωνιζόταν σε Αμερικάνικο έδαφος, όπου στο όριο έχασε πέρσι το πρωτάθλημα ράλι.
Gymkhana και YouTube
Εδώ ουσιαστικά μπαίνουμε στον τομέα που ο Ken Block, πρωτοπόρησε και έγινε πασίγνωστος εντός και εκτός του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όση φήμη δεν κέρδισε από τους αγώνες στις επίσημες μορφές του την κέρδισε μέσα από το Gymkhana και το YouTube.
Τα Gymkhana videos είναι μία σειρά από 10 βασικά επεισόδια στα οποία ο Αμερικάνος showman, έκανα πράγματα τα οποία δεν είχε δοκιμάσει κανείς άλλος οδηγός στον κόσμο. Δεν έκαιγε απλά τόνους λάστιχα, αλλά προσπαθούσε να κάνει κόλπα και άλματα που δεν είχαν ξαναγίνει στο παρελθόν. Πάνω από όλα όμως δοκίμαζε τα όρια του καθώς και τις αντοχές των θηρίων που τον συνόδευαν σε κάθε εγχείρημα του.
Θηρία πάνω σε 4 ρόδες, με την κυριολεκτική έννοια της έκφρασης. Είτε μιλάμε για τα Ford Fiesta του, είτε για το Focus, είτε ακόμα για το mustang του 1965 με τα 845 άλογα ή το 1965 FORD Mustang HOONICORN RTR με τα 1,400 άλογα όλα μα όλα τα αμάξια ξεπέρασαν τα όρια τους στα χέρια του Ken. Με αυτά τα αυτοκίνητα ο Αμερικάνος σταρ εισέβαλε με ανάποδα τιμόνια σε αεροδρόμια, πίστες πόλεις όπως το Σαν Φρανσίσκο, Λος Άντζελες, το Ντουμπάι και το Λονδίνο. Ανέβηκε ακόμα και στο Pikes Peak όπου έπαιζε τη ζωή του κόρωνα γράμματα όταν πλάγιαζε στην άκρη του γκρεμού.
Δεν δίστασε ακόμα και να ανέβει στον πιο επικίνδυνο δρόμο της Κίνας στο βουνό Τιανμέν με τις 99 στροφές με ένα Ford F-150, 914 ίππων.
Ηλεκτροκίνηση
Οι περισσότεροι θα περίμεναν ένας τέτοιος οδηγός να μην επιθυμεί την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Ο Ken Block, όμως τους διέψευσε όλους και καθώς έβλεπε πως αναπόφευκτα το μέλλον της αυτοκίνησης οδεύει προς τον ηλεκτρισμό, δεν μπόρεσε να μείνει πίσω. Σε αυτό οφείλεται και η μετάβαση του από την Ford στην Audi. Από την πρώτη κίολας στιγμή μας έκανε σαφές πως η μετάβαση του αυτή δεν θα άλλαζε τον τρόπο που έβλεπε την αυτοκίνηση. Με ένα ηλεκτροκίνητο θηρίο Audi S1 Hoonicorn αλώνισε στους δρόμους του Las Vegas δείχνοντας για το τι είναι ικανά να κάνουν τα ηλεκτρικά αμάξια στα χέρα του. Μπορεί να έλειπε ο παραδοσιακός ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά τα λάστιχα υπέφεραν ακόμα περισσότερο. Έτσι απλά λοιπόν το Gymkhana μετατράπηκε σε Elektrikhana.
Ο επιχειρηματίας
Ο Ken Block ήταν από μικρός λάτρης των extreme sports. Επομένως δεν μας κάνει εντύπωση που είναι συνιδρυτής της αμερικάνικης εταιρείας ένδυσης DC που εστιάζει σε extreme sports όπως το skateboard και το snowboard. Επιπλέον η εταιρεία του η Hoonigan με την οποία έκανε όλα τα εγχειρήματα του, έγινε πασίγνωστη μέσα από τα βιντεάκια του και συμμετείχε σε πολλά events.
Τι θα γίνει από δω και πέρα
Τα ηνία της Gymkhana είχαν περάσει από όταν έκανε τη μετάβαση του στην ηλεκτροκίνηση στον εξίσου τρομερό και χωρίς όρια Τραβις Παστράνα. Πριν συμβεί το μοιραίο ατύχημα είχε ήδη συστήσει στο κοινό την κόρη του, η οποία είναι και αυτή οδηγός αυτοκινήτων. Το αν θα συνεχιστεί με αυτή την μορφή και έκταση το έργο του δεν το ξέρουμε.
Αυτό που ξέρουμε με βεβαιότητα είναι πως ο Ken Block, δημιούργησε ένα νέο κοινό στο μηχανοκίνητο αθλητισμό μακριά από τα στερεοτυπικά πρότυπα των αγώνων ράλι. Με τον τρόπο που δοκίμαζε τα όρια του όχι μόνο έφερε κοινό στο motorsport αλλά και σε όλα τα extreme sports γενικότερα. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε πως και εκείνος ήταν λάτρης των extreme sports, όπως το skateboard και το snowboard.
Ο Αμερικανός οδηγός – showman έχασε την ζωή του στις 2/1 έπειτα από ένα ατύχημα με snowmobile, στο Mill Hollow της Utah.
Ο Οδηγός
Μπορεί ο Ken Block να μην έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό από τις συμμετοχές του στα διάσημα πρωταθλήματα της FIA όπως το WRC (π.χ. Sebastian Loeb, Peter Solberg) ή την αυτοκράτορα των motorsport την F1, αλλά αυτό που έδωσε στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού δεν το έχει καταφέρει κανένας. Αυτό συνέβη για έναν πάρα πολύ απλό λόγο, εκεί που οι άλλοι πατούσαν φρένο εκείνος πάταγε γκάζι.
Από μικρός είχε δείξει έφεση στα extreme sports, καθώς από μικρός είχε προσπαθήσει να κάνει καριέρα στο snowboard χωρίς όμως μεγάλη επιτυχία. Η καριέρα του ξεκίνησε σε αρκετά προχωρημένη ηλικία καθώς στα 38 του χρόνια, πήρε συμμετοχές στο Rally America ενώ παράλληλα έκανε την εμφάνιση του στα X Games της Αμερικής, event αφιερωμένο στα extreme sports. Το 2007 ήρθε και το ντεμπούτο του στο WRC στο ράλι του Μεξικό. Ένα σημαδιακό ράλι καθώς εκεί κατάφερε να φτάσει στην κορυφαία του θέση στο θεσμό, κατακτώντας την 7η θέση. Το 2010 δημιούργησε τη δική του ομάδα για το θεσμό του WRC με την υποστήριξη της Ford, με την οποία πήρε 25 εκκινήσεις.
Δυο χρόνια αργότερα τόσο ό ίδιος όσο και η ομάδα του που μετονομάστηκε σε Hoonigan Racing Division, μεταπήδησαν στο Πρωτάθλημα Global Rallycross. Το 2015 τερμάτισε δεύτερος στο πρωτάθλημα πριν περάσει από το πρωτάθλημα Rallycross της FIA. Τα τελευταία χρόνια της καριέρας του αγωνιζόταν σε Αμερικάνικο έδαφος, όπου στο όριο έχασε πέρσι το πρωτάθλημα ράλι.
Gymkhana και YouTube
Εδώ ουσιαστικά μπαίνουμε στον τομέα που ο Ken Block, πρωτοπόρησε και έγινε πασίγνωστος εντός και εκτός του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όση φήμη δεν κέρδισε από τους αγώνες στις επίσημες μορφές του την κέρδισε μέσα από το Gymkhana και το YouTube.
Τα Gymkhana videos είναι μία σειρά από 10 βασικά επεισόδια στα οποία ο Αμερικάνος showman, έκανα πράγματα τα οποία δεν είχε δοκιμάσει κανείς άλλος οδηγός στον κόσμο. Δεν έκαιγε απλά τόνους λάστιχα, αλλά προσπαθούσε να κάνει κόλπα και άλματα που δεν είχαν ξαναγίνει στο παρελθόν. Πάνω από όλα όμως δοκίμαζε τα όρια του καθώς και τις αντοχές των θηρίων που τον συνόδευαν σε κάθε εγχείρημα του.
Θηρία πάνω σε 4 ρόδες, με την κυριολεκτική έννοια της έκφρασης. Είτε μιλάμε για τα Ford Fiesta του, είτε για το Focus, είτε ακόμα για το mustang του 1965 με τα 845 άλογα ή το 1965 FORD Mustang HOONICORN RTR με τα 1,400 άλογα όλα μα όλα τα αμάξια ξεπέρασαν τα όρια τους στα χέρια του Ken. Με αυτά τα αυτοκίνητα ο Αμερικάνος σταρ εισέβαλε με ανάποδα τιμόνια σε αεροδρόμια, πίστες πόλεις όπως το Σαν Φρανσίσκο, Λος Άντζελες, το Ντουμπάι και το Λονδίνο. Ανέβηκε ακόμα και στο Pikes Peak όπου έπαιζε τη ζωή του κόρωνα γράμματα όταν πλάγιαζε στην άκρη του γκρεμού.
Δεν δίστασε ακόμα και να ανέβει στον πιο επικίνδυνο δρόμο της Κίνας στο βουνό Τιανμέν με τις 99 στροφές με ένα Ford F-150, 914 ίππων.
Ηλεκτροκίνηση
Οι περισσότεροι θα περίμεναν ένας τέτοιος οδηγός να μην επιθυμεί την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Ο Ken Block, όμως τους διέψευσε όλους και καθώς έβλεπε πως αναπόφευκτα το μέλλον της αυτοκίνησης οδεύει προς τον ηλεκτρισμό, δεν μπόρεσε να μείνει πίσω. Σε αυτό οφείλεται και η μετάβαση του από την Ford στην Audi. Από την πρώτη κίολας στιγμή μας έκανε σαφές πως η μετάβαση του αυτή δεν θα άλλαζε τον τρόπο που έβλεπε την αυτοκίνηση. Με ένα ηλεκτροκίνητο θηρίο Audi S1 Hoonicorn αλώνισε στους δρόμους του Las Vegas δείχνοντας για το τι είναι ικανά να κάνουν τα ηλεκτρικά αμάξια στα χέρα του. Μπορεί να έλειπε ο παραδοσιακός ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά τα λάστιχα υπέφεραν ακόμα περισσότερο. Έτσι απλά λοιπόν το Gymkhana μετατράπηκε σε Elektrikhana.
Ο επιχειρηματίας
Ο Ken Block ήταν από μικρός λάτρης των extreme sports. Επομένως δεν μας κάνει εντύπωση που είναι συνιδρυτής της αμερικάνικης εταιρείας ένδυσης DC που εστιάζει σε extreme sports όπως το skateboard και το snowboard. Επιπλέον η εταιρεία του η Hoonigan με την οποία έκανε όλα τα εγχειρήματα του, έγινε πασίγνωστη μέσα από τα βιντεάκια του και συμμετείχε σε πολλά events.
Τι θα γίνει από δω και πέρα
Τα ηνία της Gymkhana είχαν περάσει από όταν έκανε τη μετάβαση του στην ηλεκτροκίνηση στον εξίσου τρομερό και χωρίς όρια Τραβις Παστράνα. Πριν συμβεί το μοιραίο ατύχημα είχε ήδη συστήσει στο κοινό την κόρη του, η οποία είναι και αυτή οδηγός αυτοκινήτων. Το αν θα συνεχιστεί με αυτή την μορφή και έκταση το έργο του δεν το ξέρουμε.
Αυτό που ξέρουμε με βεβαιότητα είναι πως ο Ken Block, δημιούργησε ένα νέο κοινό στο μηχανοκίνητο αθλητισμό μακριά από τα στερεοτυπικά πρότυπα των αγώνων ράλι. Με τον τρόπο που δοκίμαζε τα όρια του όχι μόνο έφερε κοινό στο motorsport αλλά και σε όλα τα extreme sports γενικότερα. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε πως και εκείνος ήταν λάτρης των extreme sports, όπως το skateboard και το snowboard.