Ανδρέας Καλαϊτζής: «Η επιτυχία ή η αποτυχία μίας συμμετοχής είναι συνάρτηση πάντα πολλών παραγόντων και ποτέ, μα ποτέ δεν ευθύνεται μόνο ένας.»

Οι Eurovisionistas πιστοί στις επάλξεις του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision “φιλοξενούν” σε μια εκ βαθέων εξομολόγηση τον νυν πρόεδρο του σωματείου των fans του θεσμού, και πιο συγκεκριμένα τον Ανδρέα Καλαϊτζή, από τον Ogae Greece μέλος του διεθνούς δικτύου Ogae International με ανάλογα σωματεία και σε πολλές άλλες χώρες του κόσμου .

Ανδρέα γεια σου, τιμή μας που μας επέλεξες να μας μιλήσεις. θα θέλαμε να μας αναλύσεις τους στόχους που είχες βάλει αμέσως μετά την εκλογή σου ως πρόεδρος του Ogae Greece και εάν 2 χρόνια μετά τους υλοποίησες

Οι στόχοι που τέθηκαν με τη σύσταση του νέου Δ.Σ. πριν από δύο χρόνια ήταν κοινοί από όλα τα μέλη που το απαρτίζουν, με γνώμονα πάντα την αγάπη μας στον OGAE Greece. Ο σημαντικότερος ίσως από αυτούς τους στόχους ήταν ο εκσυγχρονισμός του σωματείου και η «συμφιλίωση» του με όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (ιστοσελίδα, Facebook, Instagram, YouTube), που στις μέρες μας αποτελούν πλέον το μεγαλύτερο ίσως εργαλείο προώθησης ιδεών. Ήταν ένα εγχείρημα που στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και είμαστε όλοι μας πραγματικά περήφανοι για αυτό.

Πόσα χρόνια ασχολείσαι ενεργά με τον “φανκλαμπισμό” και τι καινούργιο και πρωτοπόρο κατ’ εσένα θεωρείς πως έφερε η συμμετοχή σου στο Δ.Σ και δη στην υψηλότερη θέση αυτή του προέδρου;

Με τον “φανκλαμπισμό” ασχολούμαι τα τελευταία 15 χρόνια με την είσοδο μου στον OGAE Greece και από την πρώτη στιγμή ασχολήθηκα ενεργά, είτε με τη συμμετοχή μου σε οργανωτικές επιτροπές, είτε με τη συμμετοχή μου σε Διοικητικά Συμβούλια από τις θέσεις του Υπεύθυνου Φεστιβάλ και Εκδηλώσεων, του Αντιπροέδρου και τώρα του Προέδρου.

Σαν σωματείο λογικά στηρίζετε έναν θεσμό ο οποίος κατά πολλούς ακολουθεί πτωτική πορεία τουλάχιστον όσον αφορά τους πίνακες της τηλεθέασης στη χώρα μας. Τι νομίζεις ότι έφταιξε;

Στην Ελλάδα όπως και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες που συμμετέχουν στον διαγωνισμό η τηλεθέαση και κατ’ επέκταση το ενδιαφέρον του μέσου τηλεθεατή, είναι άμεσα συνδεδεμένη με τις προσδοκίες για διάκριση ή με την αναγνωρισιμότητα και την δημοτικότητα του καλλιτέχνη που τις εκπροσωπεί.

 

Θεωρείς ότι έχουν γίνει λάθη στον τρόπο επιλογής της συμμετοχής μας; Και εάν ναι τότε κατά τη δική σου γνώμη ποιoς/οι μπορεί να ευθύνονται; Η έλλειψη ισχυρού budget που διατίθεται στα χρόνια της κρίσης από τη δημόσια τηλεόραση νομίζεις πως έχει συμβάλλει στο ότι η Ελλάδα μας δεν φέρνει πλέον συχνά καλά αποτελέσματα;

Ο τρόπος επιλογής μίας συμμετοχής δεν εξασφαλίζει απαραίτητα την μετέπειτα επιτυχία της. Έχουμε πολλά παραδείγματα συμμετοχών που επιλέχθηκαν μέσω της διαδικασίας ενός εθνικού τελικού και εξασφάλισαν μία θέση στην τελική δεκάδα του διαγωνισμού και άλλων που δεν τερμάτισαν σε καλή θέση στον βαθμολογικό πίνακα. Αντίστοιχα, κάποιες συμμετοχές που επιλέχθηκαν με απ’ ευθείας ανάθεση κατάφεραν να διακριθούν, ενώ άλλες δεν τα πήγαν τόσο καλά. Σαφώς και η απουσία ισχυρού budget μπορεί να περιορίσει τις πιθανότητες διάκρισης μίας συμμετοχής αλλά σε καμία περίπτωση αυτό δεν αποτελεί κανόνα. Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει συμμετοχές από άλλες χώρες, λιτές και χωρίς οπτικά εφέ, να ξεχωρίζουν ή και ακόμα να κερδίζουν τον διαγωνισμό.

Η ανάθεση στην οποία έχει προβεί κατά καιρούς η ΕΡΤ πιστεύεις πως αφήνει ευχαριστημένους τους fans ή κατ’ εσέ και ως πιο δημοκρατικό θα έπρεπε να “ανοίγει” κάθε χρόνο ο διαγωνισμός στους ενδιαφερόμενους;

Όπως ανέφερα προηγουμένως, δεν θεωρώ ότι ο τρόπος επιλογής μίας συμμετοχής εξασφαλίζει την επιτυχία. Παρ’ όλα αυτά πιστεύω ότι η επιλογή της ελληνικής συμμετοχής μέσω της διαδικασίας ενός εθνικού τελικού, πέρα από την δημοκρατικότητα της υπόθεσης, αυξάνει το ενδιαφέρον και των φαν αλλά και του τηλεοπτικού κοινού, που γίνονται κομμάτι της διαδικασίας επιλογής. Συμπληρωματικά, το μεγάλο πλεονέκτημα ενός ελληνικού τελικού είναι η ευκαιρία που δίνει στους τηλεθεατές να δουν και να ακούσουν το τραγούδι πριν την επιλογή του. Δεν είναι λίγες οι φορές, που ένα τραγούδι το οποίο θεωρούνταν το απόλυτο φαβορί για την εκπροσώπηση μας, τελικά να εκτοπίζεται από ένα άλλο, το οποίο εμφανίστηκε αρτιότερο την βραδιά του τελικού.

Θεωρείς πως θα πρέπει μια μόνον δισκογραφική εταιρεία να “τρέχει” αυτό το concept; -καθώς από το 2010 και μετά πλην μιας χρονιάς -η χώρα μας “ταξιδεύει” με τις ευλογίας “συγκεκριμένης”.

Ανεξάρτητα από την προσωπική μου θέση στο συγκεκριμένο θέμα, όταν επιλέγεται ως τρόπος ανάδειξης της ελληνικής συμμετοχής η ανάθεση, τότε η απόφαση αυτή ανήκει εξολοκλήρου στην Ε.Ρ.Τ. η οποία προφανώς καταλήγει σε αυτήν την απόφαση βάσει κάποιων κριτηρίων, τα οποία όπως έχει δικαίωμα θέτει η ίδια. Αν θεωρεί λοιπόν ο τηλεοπτικός μας φορέας, ότι η συγκεκριμένη δισκογραφική πληροί τους όρους και τις προϋποθέσεις, να φέρει εις πέρας τη συμμετοχή μας, επωμιζόμενη το κόστος και τα έξοδα που συνεπάγονται, η υπόθεση τελειώνει εκεί. Μη ξεχνάμε δε, ότι πέρυσι η πρόσκληση της Ε.Ρ.Τ. ανεξαρτήτως αποτελέσματος, απευθυνόταν σε όλες τις δισκογραφικές εταιρείες.

Τι προσόντα ή εφόδια κατά τη δική σου γνώμη νομίζεις πως πρέπει να διαθέτει η εκάστοτε Ελληνική εκπροσώπηση στο εξωτερικό έτσι ώστε να καταφέρει να φθάσει σε υψηλό σκαλί στη βαθμολογία;

Η βαθμολογική επιτυχία στην Eurovision είναι συνδυασμός πολλών πραγμάτων. Πάνω απ’ όλα πρέπει να υπάρχει ένα καλό τραγούδι που να υποστηρίζεται επαρκώς από τον καλλιτέχνη που θα το ερμηνεύσει, μία φροντισμένη σκηνική παρουσία και κυρίως μία δεμένη και δυνατή ομάδα που θα υποστηρίξει το εγχείρημα.

Ελληνοπρεπής συμμετοχή; (γλώσσα-ύφος-είδος τραγουδιού) ή αγγλόφωνο τραγούδι της εποχής ώστε να είναι πιο εύπεπτο στα αυτιά των ξένων;

Καλό τραγούδι μόνο. Τα τελευταία χρόνια έχουν κερδίσει τραγούδια που μόνο εύπεπτα δεν χαρακτηρίζονται, με τρανό παράδειγμα τη νίκη του Salvador Sobral με ένα τραγούδι έξω από τα στερεότυπα του διαγωνισμού της Eurovision.

Νομίζεις πως -όπως κάποιες φορές στο παρελθόν γινόταν- η ΕΡΤ θα έπρεπε να ακούει τη “φωνή των eurofans” στην επιλογή μας για το εξωτερικό ως “γνώστες του αντικειμένου;

Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια η παρουσία των σωματείων του O.G.A.E στην διαδικασία επιλογής τραγουδιού σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, γίνεται όλο και πιο έντονη. Στο παρελθόν και ο OGAE Greece συμμετείχε ως μέρος της επιτροπής του ελληνικού τελικού και τα αποτελέσματα δικαίωσαν αυτή την επιλογή. Τα μέλη του OGAE Greece κάθε χρόνο βρίσκονται στον διαγωνισμό. Γνωρίζουν τον παλμό της Eurovision, μπορούν να καταλάβουν εκ των προτέρων ποια συμμετοχή θα σκαρφαλώσει ψηλά στον βαθμολογικό πίνακα, μπορούν να αντιληφθούν αν μία σκηνική παρουσία θα προσελκύσει το ενδιαφέρον των τηλεθεατών. Πιστεύω λοιπόν, ότι η συνδρομή των μελών του OGAE Greece στην διαδικασία επιλογής θα μπορούσε να είναι πολύτιμη.

Η παράδοση θέλει τον Έλληνα Eurofan να κρίνει αρνητικά μετά εορτής κάθε συμμετοχή μας που δεν κατάφερε να σκαρφαλώσει σε υψηλή θέση ενώ προ του διαγωνιστικού τμήματος την χειροκροτεί. Κρίνεις θετικά αυτή τη συμπεριφορά ορισμένων ή κατακρίνεις τη στάση τους;

Θα μου επιτρέψεις να μη συμφωνήσω με αυτήν την τοποθέτηση. Ο πραγματικός φίλος του διαγωνισμού υποστηρίζει την ελληνική συμμετοχή από την αρχή μέχρι το τέλος και αυτό ακριβώς κάνουμε στον OGAE Greece. Σαφώς και υπάρχουν και οι θλιβερές εξαιρέσεις, αλλά για εμένα αυτοί οι άνθρωποι δεν αποτελούν φίλους του διαγωνισμού και δεν έχουν καμία σχέση με τον «φανκλαμπισμό».

Η χώρα μας έχει ελάχιστες αποχές από το 1974 που συμμετέχει έως σήμερα από το διαγωνισμό. Πιστεύεις πως μετά τα όχι και τόσο καλά αποτελέσματα των τελευταίων ετών θα πρέπει να απέχουμε ή θεωρείς πως μια παρουσία σε αυτόν είναι καλύτερη από μια ηχηρή απουσία;

Σε καμία περίπτωση. Η Eurovision είναι ένας διαγωνισμός και σε έναν διαγωνισμό δεν είναι δυνατόν κάθε χρόνο να πηγαίνεις καλά. Έτσι όπως αποδεχόμαστε τα καλά αποτελέσματα, με τον ίδιο τρόπο πρέπει να αποδεχόμαστε και τις αποτυχίες, να μαθαίνουμε από τα λάθη και να πηγαίνουμε παρακάτω. Υπάρχουν χώρες «μεγαθήρια» από βαθμολογικής άποψης σε αυτόν τον διαγωνισμό, που όμως έχουν βρεθεί σε πολύ χαμηλές θέσεις. Δεν τις εμπόδισε όμως να επανέλθουν δυναμικά και σε μερικές περιπτώσεις να κερδίσουν.

Η Ελληνική συμμετοχή την χρονιά που διανύουμε με το “Ονειρό μου” και τη Γιάννα Τερζή δεν κατάφερε δυστυχώς να προκριθεί στον τελικό ενώ ταξίδεψε με τους καλύτερους οιωνούς και με τους Έλληνες να τη συνοδεύουν με τις καλύτερες ευχές τους. Τι πιστεύεις ότι έφταιξε; Είναι η ΕΡΤ το “εύκολο” θύμα ή όντως έχει ευθύνες μιας που τρέχει το συγκεκριμένο μουσικό και τηλεοπτικό γεγονός που της φέρνει υψηλή τηλεθέαση με αργούς ρυθμούς και άρα φέρει ακέραια την ευθύνη της δεδομένης αποτυχίας;

Ο OGAE Greece βρίσκεται πάντα στο πλευρό της ελληνικής συμμετοχής από την επιλογή της μέχρι και την τελική της εμφάνιση στη σκηνή της Eurovision, χωρίς να επηρεάζεται από οποιονδήποτε εξωτερικό παράγοντα. Το έχει αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια και θα συνεχίσει να το αποδεικνύει και στο μέλλον, γεγονός που αποδεικνύεται έμπρακτα από την αγάπη όλων των καλλιτεχνών που έχουν εκπροσωπήσει στο παρελθόν τη χώρα μας, αλλά και από τη άψογη συνεργασία μας με την Ε.Ρ.Τ.
Η επιτυχία ή η αποτυχία μίας συμμετοχής είναι συνάρτηση πάντα πολλών παραγόντων και ποτέ, μα ποτέ δεν ευθύνεται μόνο ένας. Το σημαντικότερο στην περίπτωση της αποτυχίας, όπως προανέφερα, είναι να μαθαίνουμε από τα λάθη, ώστε αυτά να μην επαναλαμβάνονται στο μέλλον.

Ποια συμμετοχή της χώρας μας στην ιστορία του διαγωνισμού (1974-2018) ήταν για εσένα η πιο άρτια επί σκηνής και ποια θεωρείς ότι αδικήθηκε;

Θεωρώ ότι αρκετές συμμετοχές μας ήταν άρτιες επί σκηνής αλλά αν έπρεπε απαραίτητα να επιλέξω μία, θα ήταν αυτή που μας έφερε το βραβείο.Η Έλενα Παπαρίζου και το My nymber One. Όλα λειτούργησαν άψογα σαν μία καλοκουρδισμένη μηχανή και αυτό φυσικά φάνηκε και από το βαθμολογικό αποτέλεσμα. Η πιο αδικημένη ελληνική συμμετοχή κατ’ εμένα ήταν αυτή του 1990 (Χρήστος Κάλοου & Wave – Χωρίς σκοπό)

Δώσε μας τη άποψη σου ως η κορυφή του σωματείου των fans, γιατί πρέπει κάποιος να εγγραφεί στον Ogae τι έχει να κερδίσει, τι εκδηλώσεις/events διοργανώνετε αλλά και τι αντιθέτως έχει να χάσει -εάν έχει-;

Δεν έχει να χάσει απολύτως τίποτα, παρά μόνο να κερδίσει. Θα βρεθεί σε ένα φιλικό περιβάλλον με ανθρώπους που έχουν κοινή συνισταμένη, την αγάπη τους για τον διαγωνισμό της Eurovision. Ο OGAE International είναι ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο με εκπροσώπηση σε 45 χώρες και αριθμεί πάνω από 15.000 μέλη, γεγονός που τον καθιστά το μεγαλύτερο σωματείο φίλων Eurovision στον κόσμο. Το μέλος του OGAE Greece αποκτά πρόσβαση στα εισιτήρια του διαγωνισμού αλλά και στις διαπιστεύσεις “F” (Fan) που του εξασφαλίζουν πρόσβαση στις πρόβες και στις συνεντεύξεις τύπου που πραγματοποιούνται κατά την διάρκεια του. Αποκτά πρόσβαση στο “euro-café”, τον χώρο δηλαδή που φιλοξενεί party και event καθ’ όλη την διάρκεια του διαγωνισμού στην πόλη που τον διοργανώνει και κατά περίπτωση και στο euro-club, τον χώρο διασκέδασης των διαπιστευμένων αποστολών, δημοσιογράφων και fan. Λαμβάνει μέρος στους πανευρωπαϊκούς διαγωνισμούς του δικτύου (OGAE Song Contest, OGAE Second Chance, OGAE Video Contest). Πέρα όμως από τις δραστηριότητες κατά την διάρκεια της Eurovision και τους διαγωνισμούς, έχει την ευκαιρία να βρεθεί και να συνομιλήσει με τους εκπρόσωπους της χώρας μας κάθε χρόνο σε συναντήσεις που διοργανώνονται από το Σωματείο μας και τέλος να λαμβάνει μέρος στα δύο ετήσια φεστιβάλ του OGAE Greece, το Μ.Π.Λ.Ε. που γίνεται κάθε χρόνο στην Αθήνα και το FIESTA που γίνεται στη Θεσσαλονίκη. Ο OGAE Greece ειδικότερα είναι ένα από τα δέκα μεγαλύτερα και πιο ενεργά σωματεία στην Ευρώπη και είμαι σίγουρος ότι οι πραγματικοί φαν του διαγωνισμού θα τον αγαπήσουν.

Κατά πολλούς επικριτές του θεσμού της Eurovision η χώρα μας – όπως έχει συμβεί και με άλλες – θα έπρεπε να απέχει από τέτοιου είδους “πανηγυράκια” όπως πολλοί την χαρακτηρίζουν. Συμφωνείς ή διαφωνείς με την άποψη αυτή;

Τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision πέρυσι τον παρακολούθησαν 186 εκατομμύρια τηλεθεατές σε όλον τον κόσμο. Ενδεικτικά αναφέρω ότι η βραδιά των Oscar προσέλκυσε 26 εκατομμύρια τηλεθεατές. Νομίζω οι αριθμοί απαντούν από μόνοι τους σε όλες τις προσπάθειες απαξίωσης του διαγωνισμού.

Ο νέος τρόπος της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων (διαφορετική ανακοίνωση βαθμολογίας κοινού και επιτροπών) στο μεγάλο τελικό του Σαββάτου κατά πολλούς ενισχύει το ενδιαφέρον του κοινού,ανεβάζει τη τηλεθέαση και δημιουργεί σασπένς για τον τελικό νικητή,ενώ κατά κάποιους διευκολύνει τα “μαγειρέματα” θα θέλαμε τη γνώμη σου

Η γνώμη μου είναι ότι οι θεωρίες συνομωσίας υπήρχαν στο παρελθόν, υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν ανεξάρτητα από τον τρόπο ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων που επιλέγεται. Οποιαδήποτε αλλαγή συντελείται, ιδιαίτερα σε έναν διαγωνισμό τόσο δημοφιλή, λογικό είναι να ξεσηκώνει αντιδράσεις και να δημιουργεί υποψίες. Θα συμφωνήσω όμως ότι αυτός ο τρόπος ανακοίνωσης ενισχύει το ενδιαφέρον του κοινού.

Ελλάδα – Eurovision. Απαιτείται κατά τη γνώμη σου θα έλεγες καλό τραγούδι καλή σκηνική εμφάνιση με συνοδεία καλής φωνής στο live και καλός χειρισμός από πλευράς της Ελληνικής αποστολής όλων όσων πρέπει να γίνουν στο εξωτερικό (προώθηση-δημόσιες σχέσεις κλπ);

Όλα τα παραπάνω :)

Από τα ονόματα που έως τώρα έχουν ακουστεί για την Ελλάδα και τη Eurovision 2019 -και δεν είναι και λίγα-.κάποια ισχύουν και κάποια αποτελούν σενάρια επιστημονικής φαντασίας.θέλεις να “προβλέψεις” που θα κάτσει η μπίλια; Διακινδυνεύεις πρόβλεψη; Ανοιχτός τελικός ή ανάθεση πιστεύεις και σε..ποιόν/ά;

Ακόμα είναι νωρίς για οποιαδήποτε πρόβλεψη, αν και ήδη έχουν ακουστεί πολλά, σε κάθε περίπτωση όμως η σελίδα του OGAE Greece, www.ogaegreece.com

θα σας μεταφέρει άμεσα, όπως κάνει πάντα, όλες τις εξελίξεις που αφορούν στην φετινή μας συμμετοχή.

Δώσε μας τέλος και την ευχή σου στη στήλη “Eurovisionistas” και γενικότερα στο Mikrofwno.gr που συμπληρώνουμε 5 χρόνια ζωής εν μέσω εορταστικής περιόδου.

Εύχομαι ολόψυχα να συνεχίσετε να καλύπτετε με την ίδια αγάπη και το ίδιο πάθος τον αγαπημένο μας διαγωνισμό για πολλά πολλά πολλά χρόνια ακόμα. Καλές γιορτές.

Aνδρέα Καλαιτζή σε ευχαριστώ από καρδιάς για τη φιλική αυτή μας κουβέντα, γνωρίζεις και προσωπικά την εκτίμηση μου σε σένα, και ως παλαιά εμπλεκόμενος ενεργά με το θεσμό ως ο αντιπρόεδρος σου εύχομαι επί των ημερών σου να ξανασηκώσεις την κούπα!

Tags:

  • mm

    Εργάζομαι στη μουσική βιομηχανία από το 1992 μετά τις σπουδές μου στον τομέα της διοίκησης και οργάνωσης επιχειρήσεων ,ενώ η μεγάλη μου αγάπη εκτός από κάθε καλό Ελληνικό τραγούδι, που δεν μπαίνει στη διαδικασία να χαρακτηρισθεί ως ποιοτικό ή μη, αρκεί να αγγίζει τον κόσμο, είναι ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision τον οποίο παρακολουθώ μετά μανίας από το 1977 υποστηρίζοντας πάντα την Ελλάδα αλλά και την Κύπρο μας στο μουσικό ταξίδι αυτό της Ευρώπης. Από το 2007 αποτέλεσα μέλος του Eurovision fanclub του σωματείου οργανωμένων φαν του θεσμού της Eurovision στη χώρα και έχω διατελέσει υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του για μία διετία ενώ από το 2015 ήμουν αντιπρόεδρος του.Ακολουθώ την Ελληνική αποστολή της Eurovision στο εξωτερικό κάθε χρόνο και δεν “πετροβολώ” κάθε συμμετοχή μας εάν δεν καταφέρει να αγγίξει τη πρωτιά.Γιατί σε μια μάχη πάς για να πολεμήσεις όχι απαραίτητα και να την κερδίσεις.Eurovisionistas λοιπόν και η Eurovision είναι για εμένα “αγάπη και όχι "επάγγελμα" για ”365 ημέρες το χρόνο και όχι για 3 μόνον βραδιές. Η στήλη μας φιλοδοξεί να σας κάνει γνωστά "νέα" που αφορούν τη Eurovision και που ...άλλοι δεν γνωρίζουν !Σας ευχαριστώ από καρδιάς για την ανάγνωση και "τα καλύτερα έρχονται"

    • Show Comments

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    comment *

    • name *

    • email *

    • website *

    eight + seven =